آنچه متخصصان حقوقی و بهداشت عمومی باید بدانند – قانون جزایی کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


داروی زایلازین در اخبار اخیراً به ،وان یک ماده خطرناک که معمولاً با هروئین، فنت،ل و سایر مواد مخدر مخلوط می شود. زایلازین یک ماده افیونی نیست و در حال حاضر یک ماده کنترل شده نیست، که چالش های منحصر به فردی را برای متخصصان بهداشت عمومی و قانونی ایجاد می کند. این پست که توسط اعضای هیئت علمی SOG، کریستن للودیس و فیل دی،ون نوشته شده است، به بررسی مسائل حقوقی و بهداشت عمومی پیرامون این دارو می پردازد.

زایلازین چیست؟ زایلازین یک تسکین دهنده یا آرام بخش غیر مخدر است که اولین بار در سال 1962 توسط شرکت داروسازی بایر ساخته شد. زایلازین در ابتدا برای استفاده بالقوه انسان به ،وان مسکن، کمک خواب و بیهوشی مورد بررسی قرار گرفت، اما مشخص شد که عوارض جانبی نگران کننده ای از جمله افت فشار خون شدید و افسردگی سیستم عصبی مرکزی دارد. در حالی که زایلازین هرگز تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (“FDA”) را برای استفاده در انسان دریافت نکرد، این دارو از سال 1972 توسط FDA برای استفاده در دامپزشکی تایید شده است. زایلازین به صورت محلول مایع برای استفاده در دامپزشکی تحت ،وان نام های تجاری Rompun® و AnaSed®. زایلازین را می‌توان با نام مستعار عامیانه‌اش «ترانک» نیز نام برد.

زایلازین معمولا تزریق می شود اما می توان آن را نیز بلعید یا استشمام کرد. اگرچه زایلازین را می توان به تنهایی مصرف کرد، اما بیشتر با فنت،ل، هروئین یا کوکائین مخلوط می شود. این دارو نسبتاً ارزان است و اغلب با این مواد گران‌تر به‌،وان روشی کم‌هزینه برای افزایش اثرات دارو یا افزایش سود دلال‌ها از موادی که معمولاً بر حسب وزن فروخته می‌شوند، ،یب می‌شود. از آنجایی که ممکن است «برش» داروهای گران‌تر با زایلازین در سطح ،ده‌فروشی اتفاق بیفتد، افرادی که از مواد مخدر استفاده می‌کنند ممکن است ندانند که موادی که ،یداری کرده‌اند حاوی زایلازین است.

خطرات زایلازین برای سلامتی اطلاعات در مورد سمیت زایلازین در انسان محدود است، اما مجریان قانون، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و آژانس های بهداشت عمومی همچنان از طریق گزارش های موردی، اطلاعات بیشتری در مورد اثرات آن ،ب می کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (“CDC”) توصیه می‌کند که زایلازین می‌تواند باعث آرام‌بخشی، مشکل در تنفس، کاهش خطرناک فشار خون، کاهش ضربان قلب، هیپوترمی و مرگ شود. تزریق مکرر زایلازین با زخم های منحصر به فرد بافت نرم همراه است که تا حدی با بافت نکروزه مشخص می شود و ممکن است دور از محل تزریق ایجاد شود. این زخم ها به راحتی می توانند عفونی شوند و در صورت عدم درمان ممکن است منجر به قطع عضو شوند. استفاده مکرر همچنین می تواند منجر به وابستگی و ،وج زایلازین شود.

اگرچه اثرات زایلازین مشابه اثرات ناشی از مواد افیونی است، زایلازین بخشی از گروه مواد مخدر نیست. در نتیجه، نالو،ان – یکی از ابزارهایی که سلامت عمومی برای پاسخ به بحران مواد افیونی متکی است – اثرات زایلازین را مع، نمی کند. به طور مشابه، داروهایی مانند متادون، بوپرنورفین و نال،سون که برای درمان اختلال مصرف مواد افیونی استفاده می شوند ممکن است برای مدیریت علائم ، زایلازین بی اثر باشند.

توجه داشته باشید: اگرچه نالو،ان ممکن است در مع، ، اثرات زایلازین بی اثر باشد، اما CDC در حال حاضر توصیه می کند تجویز نالو،ان در پاسخ به هر مشکوک به مصرف بیش از حد و تماس با 911. نالو،ان برای مع، ، اثرات داروهای دیگری که معمولاً با زایلازین مخلوط می شوند و استفاده می شوند مؤثر است و تجویز نالو،ان ممکن است به نجات جان فردی که بیش از حد مصرف می کند کمک کند. از آنجایی که زایلازین همچنین باعث کند شدن تنفس می شود، CDC در حال حاضر توصیه می کند به افرادی که از زایلازین استفاده کرده اند، تنفس نجات دهند. لطفاً توصیه‌های CDC مرتبط با این پست را ببینید یا برای سؤالات بیشتر در مورد درمان بیش از حد زایلازین، در صورت ،وم با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید.

این چقدر مشکل بزرگ است؟ با توجه به الف گزارش 2022 توسط آژانس مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (“DEA”)، شیوع زایلازین در عرضه مواد مخدر غیرقانونی کشور از سال 2020 به شدت افزایش یافته است. در سال 2021، بیشترین افزایش از نظر شیوع این دارو (193٪) در ج، ایالات متحده بود. آن منطقه همچنین شاهد افزایش 1127 درصدی مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد زایلازین مثبت بین سال های 2020 و 2021 بوده است. DEA در گزارش خود خاطرنشان می کند که تعداد مرگ و میرها کامل نیست و احتمالاً تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد زایلازین مثبت را کمتر نشان می دهد. برای سال 2022، DEA گزارش داد 23 درصد از پودر فنت،ل و 7 درصد از قرص های فنت،ل کشف شده توسط آژانس حاوی زایلازین بود.

در فوریه 2023، FDA صادر کرد هشدار واردات برای زایلازین، که امکان توقیف اداری این ماده را فراهم می کند. به گفته DEA، این دارو همچنان از طریق قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و فروش مبتنی بر وب که امکان ،ید و ارسال زایلازین از کشور دیگری را فراهم می کند، وارد کشور می شود. را DEA پیدا کرده است زایلازین را می توان به صورت آنلاین از چین با قیمتی بین 6 تا 20 دلار در هر کیلوگرم بدون نیاز به هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ،یدار قصد استفاده از دارو را برای اه، دامپزشکی دارد، ،یداری کرد.

تست زایلازین. کیت‌های معمول آزمایش دارو و صفحه‌های نمایش دارو، مانند غربال‌های سم‌شناسی ایمونواسی، زایلازین را به آس، تشخیص نمی‌دهند. بنابراین، متخصصان مراقبت های بهداشتی که تلاش می کنند بیمار مبتلا به اوردوز را درمان کنند، ممکن است به راحتی وجود دارو را کشف نکنند، که می تواند منجر به تشخیص اشتباه به ،وان مصرف بیش از حد مواد افیونی و در نتیجه درمان ناکارآمد شود. را FDA توضیح داده است حتی اگر از روش‌های غربالگری من، استفاده شود، تشخیص زایلازین دشوار است زیرا نیمه عمر آن تنها 25 تا 30 دقیقه است، به این م،ی که به سرعت از بدن دفع می‌شود.

در این زمینه، بسیاری از افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند، شروع به تکیه بر کیت های آزمایش دارو برای محافظت در برابر مصرف غیر عمدی فنت،ل و تأیید هویت و خلوص یک دارو به ،وان راهی برای جلوگیری از مصرف بیش از حد تصادفی کرده اند. کارولینای شمالی در سال 2019 کیت های تست دارو را از تعریف لوازم دارویی حذف کرد تا ارزش چنین آزمایشی را به رسمیت بشناسد. دیدن GS 90-113.22 (d). مانند غربالگری‌های دارو، ا،ر کیت‌های معمول آزمایش دارو برای زایلازین آزمایش نمی‌کنند و وجود آن را تشخیص نمی‌دهند. کیت های آزمایشی که به طور خاص برای زایلازین ساخته شده اند وجود دارند، اما ممکن است هنوز به طور گسترده در همه جوامع در دسترس نباشد.

زایلازین در حال حاضر یک ماده کنترل شده نیست. زایلازین در حال حاضر یک ماده کنترل شده غیرقانونی بر اساس قانون کارولینای شمالی یا فدرال نیست. مقررات FDA توزیع دارو را به دامپزشکان دارای مجوز محدود می کند، اما به نظر می رسد که تا آنجا که مقررات ملی است. 21 CFR 522.2662. لایحه ای وجود دارد که هدف آن تغییر آن در سطح فدرال است، اینجا. ائتلافی متشکل از 39 دادستان کل ایالت، از جمله دادستان کارولینای شمالی، از کنگره خواسته اند که لایحه پیشنهادی را تصویب کند. اگر این لایحه در تکرار فعلی تصویب شود، زایلازین را به ،وان یک ماده کنترل شده در ج، III (شامل همه نمک ها، ایزومرها و مشتقات دارو) برنامه ریزی می کند. در سطح ایالتی برخی جاها به آن عمل کرده اند جرم انگاری و این ماده را برنامه ریزی کنید، اما هیچ قانون مشابهی در کارولینای شمالی در زمان نگارش این مقاله وجود ندارد. حتی اگر لایحه فدرال به قانون تبدیل شود، مقامات ایالتی توانایی اجرای چنین ممنوعیتی را ندارند، بدون اینکه ممنوعیت مشابهی در قو،ن ایالتی وجود داشته باشد.

زایلازین یک ماده کنترل شده آنالوگ نیست. هر دو قانون جنایی فدرال و ایالتی استفاده و توزیع غیرقانونی مواد کنترل شده آنالوگ را ممنوع می کند – داروهایی که برای تقلید از اثرات مواد کنترل شده طراحی شده اند، اما از نظر شیمیایی از مواد کنترل شده واقعی متمایز هستند. تعاریف ایالتی و فدرال از یک ماده کنترل شده آنالوگ منع، کننده یکدیگر هستند. دیدن GS 90-87(5a) و 21 USC 802 (32). هر دو قانون یک آنالوگ ماده کنترل شده را به ،وان ماده ای از نظر ساختار شیمیایی مشابه با داروی موجود در ج، I یا II و در نظر گرفته شده برای مصرف انسان تعریف می کنند، که یا اثرات یکی از آن انواع مواد کنترل شده را تقلید می کند یا در نظر گرفته شده است یا به ،وان دارای نشان داده می شود. چنین اثر تقلیدی زایلازین آنالوگ داروی دیگری است، کلونیدین، اما آن دارو نیز یک ماده کنترل شده غیرقانونی نیست (بسیار کمتر یک داروی ج، I یا II). کلونیدین و زایلازین متعلق به دسته ای از داروها هستند که به ،وان آگونیست های آلفا 2-آدرنرژیک شناخته می شوند که از نظر ساختار شیمیایی با داروهای موجود در ج، I یا II مشابه نیستند، حتی اگر ممکن است اثرات مشابهی داشته باشند. به همین دلیل، بعید به نظر می رسد که زایلازین به ،وان یک ماده کنترل شده آنالوگ واجد شرایط باشد. به بیان ساده، هیچ ماده ای از قانون جنایی فدرال یا کارولینای شمالی، زایلازین را به ،وان یک داروی غیرقانونی ممنوع نمی کند.

منابع برای اطلاعات بیشتر در مورد زایلازین، خطرات سلامتی، و راهنمایی های فدرال برای متخصصان بهداشت عمومی و حقوقی، لطفاً به این مطالب از FDA، CDC، DEA، و اداره خدمات بهداشت رو، و سوء مصرف مواد.

اگر خوانندگان سؤال، نظرات یا نگر،‌هایی برای ما دارند، می‌توان به آدرس [email protected] و [email protected] مراجعه کرد.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/xylazine-what-legal-and-public-health-professionals-need-to-know/