آیا آزادی بیان ما را می کشد؟ کمیسر FDA “اطلاعات غلط” را یک خطر پزشکی اعلام کرد – جاناتان تورلی


سال گذشته، ما در مورد اعلامیه تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جه، بهداشت، مبنی بر اینکه برای مبارزه با آنچه او «اینفودمیک» نامید، به سانسور نیاز است، بحث کردیم. با توجه به سانسور کارشناسان و دانشمند، که اکنون در طرح پرسش‌هایی در مورد محافظت از ماسک در برابر مصونیت‌های طبیعی تا تعطیلی مدارس به منشأ کووید 19 مورد تایید قرار گرفته‌اند، این موضع سختی بود. دعوت به سانسور کالیف اعلام کرد که نرخ امید به زندگی به دلیل “اطلاعات غلط” سرکوب شده است. فراخوان او برای اقدام علیه «اطلاعات نادرست» یا «اطلاعات نادرست» در سرتاسر ،ت بایدن منع، شده است.

در یک مصاحبه CNBC، کالیف به «اطلاعات نادرست بهداشتی» که به گفته او یکی از اولویت‌های اصلی او برای رسیدگی به آن از طریق «مقامات خاص در FDA، FTC و سایر مناطق» است، انتقاد کرد.

کالیف خاطرنشان کرد:

«شما به تأثیر دسترسی یک نفر به یک میلیارد نفر در اینترنت در سراسر جهان فکر می کنید، ما فقط برای آن آماده نبودیم. ما قو،ن اجتماعی نداریم که آن را کاملاً درست قضاوت کند، و من فکر می‌کنم که این امر به روش‌های بسیار مضری بر سلامت ما تأثیر می‌گذارد.»

او توضیحی در مورد اینکه آن «قو،ن اجتماعی» برای «قضاوت» دسترسی به اطلاعات چه خواهد بود، نمی دهد. با این حال، برای طرفداران آزادی بیان یک حلقه آشنا دارد.

در ماه‌های اخیر، فایل‌های توییتر تلاش گسترده و مخفیانه‌ای توسط اف‌بی‌آی و سایر آژانس‌ها برای سانسور شهروندان در رسانه‌های اجتماعی را فاش کرد. من بر آن تلاش شهادت دادم. ایمیل های جدید در حال انجام است میسوری علیه بایدن بر اساس گزارش‌ها، دعوای قضایی نشان می‌دهد که تلاش‌های ،ت بایدن برای سانسور به فیس‌بوک برای سانسور ارتباطات خصوصی در سرویس پیام‌رس، واتس‌اپ خود گسترش یافته است.

ما همچنین از ارتباطات پشتیبان با CDC و سایر آژانس ها اطلاع داریم. از آنجایی که مقاماتی مانند کالیف خواستار ادامه سرکوب ها هستند، هیچ شناختی از نحوه عملکرد ،ت برای ،ت ، نظرات مخالفی که در ماه های اخیر به اثبات رسیده اند، وجود ندارد.

برای سال ها، دانشمندان حتی به دلیل مطرح ، نظریه آزمایشگاهی به ،وان توضیح احتمالی برای ویروس، با سانسور مواجه بودند. شهرت و حرفه آنها توسط یک فلش ماب رسانه ای از بین رفت. واشنگتن پست این را اعلام کردتئوری توطئه ویروس کرونا را رد کرد” آپوروا مانداویلی، خبرنگار علم و سلامت نیویورک تایمز، هرگونه اشاره به نظریه آزمایشگاهی را “نژادپرستانه” خواند.

هنگامی که یک محقق چینی به فا، نیوز گفت که این ساخته دست بشر است، شبکه مورد حمله قرار گرفت و چپگرایان فاکت سیاسی به او کوبید رتبه بندی «شلوار در آتش».

دستور ماسک و سایر اقدامات همه گیر مانند تعطیلی مدارس اکنون به ،وان دامن زدن به مشکلات عاطفی و رشدی در کودکان ذکر شده است. تعطیلی مدارس و مشاغل توسط برخی از منتقدان غیرضروری به چالش کشیده شد. بسیاری از آن منتقدان نیز سانسور شدند. اکنون به نظر می رسد که ممکن است حق با آنها بوده باشد. بسیاری از کشورها مدارس را تعطیل ن،د و افزایش کووید را تجربه ن،د. با این حال، ما اکنون با کاهش هشداردهنده نمرات تست ها و افزایش هشداردهنده بیماری های پزشکی در میان جوانان مواجه هستیم.

نکته فقط این است که شاخص های متضاد در مورد اثربخشی ماسک و مبنایی برای زیر سوال بردن دستورات وجود داشت. با این حال، به دلیل سانسوری که بسیاری از رهبران دموکرات در رسانه های اجتماعی از آن حمایت ،د، بحث واقعی وجود نداشت. زیر سوال بردن چنین احکامی به ،وان یک تهدید برای سلامت عمومی اعلام شد و سازمان بهداشت جه، آن را “اینفدمیک” ما نامید.

شکایتی توسط میسوری و لوئیزیانا تنظیم شد و کارشناسان برجسته از جمله دکتر. جایانتا باتاچاریا (دانشگاه استنفورد) و مارتین کولدورف (دانشگاه هاروارد). Bhattacharya قبلا مخالفت کرد به تعلیق دکتر ک، کریگ پس از ابراز نگر، در مورد اسناد محاکمه فایزر. آن پزشکان از نویسندگان مش، این مقاله بودند بی،ه بزرگ بارینگتون، که از یک واکنش متمرکزتر به کووید حمایت می کرد که آسیب پذیرترین جمعیت را به جای قرنطینه ها و دستورات گسترده هدف قرار می داد. اکنون بسیاری در مورد اثربخشی و هزینه قرنطینه گسترده و همچنین ارزش واقعی ماسک ها یا رد مصونیت های طبیعی به ،وان جایگزینی برای وا،یناسیون تردید دارند. با این حال، این کارشناسان و دیگران تنها یک سال پیش به دلیل چنین دیدگاه هایی مورد حمله قرار گرفتند. برخی خود را در رسانه های اجتماعی به دلیل چالش برانگیز بودن ادعاهای دکتر فائوچی و دیگران سانسور ،د.

رسانه ها بی سر و صدا کارآیی ماسک پرسشگری علمی و تعطیلی مدارس را بدون پرداختن به نقش خود در حمله به ،، که این اعتراضات را مطرح ،د، تایید کرده اند.

آنچه در مورد اظهارات کالیف بسیار قابل توجه است عدم پرداختن به اینکه چگونه سانسور در سه سال گذشته ممکن است خطرات بهداشت عمومی را با سرکوب دیدگاه های علمی مخالف یا مخالف افزایش داده باشد، است. در واقع، همین هفته، یک مطالعه جدید بریت،ایی مستقیماً راهنمایی های CDC در مورد ماسک ها را رد کرد و پیشنهاد کرد که اگرچه ماسک ها خطر علائم جدی کووید را به میزان قابل توجهی کاهش نمی دهند، ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی شده باشند. مطالعات دیگر استدلال اثربخشی ماسک را رد کرده‌اند، اگرچه این استدلال باقی است موضوع بحث شدید.

نکته این است که اکنون بحثی وجود دارد که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به مردم اجازه دادند تا درباره این دیدگاه‌ها بحث کنند و رسانه‌ها دیگر مخالفان را به ،وان توطئه‌گرا یا نژادپرست نمی‌خوانند.

قبل از اینکه این تلاش‌های ،ت را در اولویت اصلی قرار دهیم، باید در مورد ابزارهای مورد استفاده برای مبارزه با اطلاعات نادرست و آنچه که اطلاعات نادرست است، بحثی عمومی داشته باشیم. این باید با بررسی کامل تلاش‌های گذشته ،ت برای سانسور یا لیست سیاه افراد یا گروه‌ها آغاز شود.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/15/is-free-s،ch-،ing-us-fda-commissioner-declares-misinformation-a-medical-risk/