اظهارنامه مالیاتی تهیه،ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتیtax gov.ir | تکس مپ

اظهارنامه مالیاتی تهیه،ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتیtax gov.ir | تکس مپ

فیلد «سود (زیان) ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی عملیاتی» به دو فیلد «سود حاصل از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی» و «زیان حاصل از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی» تفکیک شده است. عنوان حقوق صاحبان سهام به «حقوق مالکانه» تغییر و به بالای جدول منتقل شده است. پاسخ سؤالات موجود در جدول اطلاعات اختصاصی به صورت پیش‌فرض «خیر» انتخاب‌شده است. لازم است این جدول موردبررسی دقیق قرارگرفته و به سؤالات مربوطه پاسخ دهید. در قسمت بالای سمت چپ هر جدول کلیدی تحت عنوان “ذخیره و ادامه” وجود دارد که لازم است به‌منظور ثبت اطلاعات جدول، حتماً عملیات ذخیره را با فشردن این کلیک به انجام برسانید. قبل از ارسال اطلاعات با امضای الکترونیکی ، مطمئن شوید که توکن شما باید بطور کامل متصل شده باشد و لیست گواهی از روی توکن نمایش داده شود .

  • رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، درباره تمدید مهلت قانونی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی به معاون اول رئیس‌جمهور نامه نوشت.
  • در جدول بهای تمام شده، اطلاعات مربوط به بهای تمام شده کالای فروش رفته داخلی و خارجی وارد شده و درنهایت مبلغ فیلد بهای تمام شده کالای فروش رفته به صورت سود و زیان منتقل می‌شود.
  • کد رهگیری رو وارد قسمت پیگیری شماره اقتصادی در سایت tax.gov.ir وارد کنید تا از زمان ارائه نام کاربری خود با خبر شوید ، اگر ثبت نام اخیر نباشید حتماً نام کاربری شماره اقتصادی برای شما صادر شده است .
  • در واقع اشخاص حقوقی تا چهار ماه پس از اتمام سال مالی شرکت فرصت دارند تا فرم های اظهارنامه مالیاتی خود را به ثبت برسانند .
  • کلیه اتباع غیر ایرانی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که در ایران، درآمد دارند، مشمول مالیات هستند.

در صورتی که پروانه کسب برای شما صادر نشده است ، شما می توانید برای گرفتن مجوز موقت اقدام کنید و مرحله پیش ثبت نام را انجام داده و کد رهگیری را دریافت کنید . سلام کاربر محترم ، در حال حاضر اصلاح اظهارنامه غیر فعال است و بعد از 31 تیرماه طی اطلاع رسانی سازمان به مدت 15 الی 30 روز فعال خواهد شد . مشکل من در ثبت اظهارنامه خطای مغایرت نداشتن اطلاعات با مرکز میباشد . که بارها و بارها اطلاعات وارد شده را با پرینت پیش ثبت نام چک کردم. شما می توانید از کد رهگیری پیش ثبت نام به عنوان شماره اقتصادی موقتاً استفاده کنید .

جدول 6: درآمدهای معاف/ نرخ صفر مالیات (کسر از درآمدها)

ورود کد کاربری و رمز عبور محرمانه ارسال شده از اداره دارایی محل سکونت شرکت خود برای عملیاتی شدن اظهارنامه مالیاتی. کسانی که صاحب خودرو های باری ، عمومی و تاکسی ها هستند ، مشمول مالیات بر مشاغل خودرو بوده و باید هر ساله مالیات خود را حداکثر تا پایان خرداد ماه بپردازند . برای پرداخت مالیات مشاغل خودرو 99 ، صاحب خودرو باید با در دست داشتن مدارک لازم به دفاتر خدمات پیشخوان و یا پست مراجعه کند و نیازی به تنظیم اظهارنامه مالیاتی نیست . اگر اظهارنامه در مهلت و زمان مشخص شده ثبت نام نشود و یا اشتباه عمدی در ارسال اطلاعات انجام گیرد ، بر اساس ماده 192 قانون مالیات های مستقیم ، شخص حقیقی یا حقوقی به اندازه 30 درصد از مالیات متعلقه ، به جریمه غیرقابل بخشش محکوم خواهد شد . در صفحه اول اظهارنامه عملکرد هزینه حقوق و دستمزد ناخالص ارسالی به اداره مالیات نوشته شده که خوب شامل کسوراتی مثل حق بیمه سهم کارگر و مالیات حقوق می باشد الان در صورت سود و زیان هم باید هزینه حقوق ناخالص را وارد کنیم تا با این مبلغ یکی بشه یا خالص را باید ذکر کنیم. مهلت ارسال اظهارنامه عملکرد سال 1400 اشخاص حقوقی (شرکت ها) تا پایان 31 تیر 1401 می باشد .

راهنمای اظهارنامه اشخاص حقیقی ؛ اردیبهشت ۱۴۰۲

سپس دفاتر و فاکتور های مجموعه را باید به ماموران مالیاتی جهت بررسی ارسال نمایید. اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و فرم‌های آن تا جای ممکن ساده‌سازی شده‌اند. بسیاری از قوانین و ماده‌های آورده شده ساده‌سازی شده‌اند و به‌راحتی می‌توان به آن‌ها رجوع کرد. با تمام این‌ها، تعدد فرم ها و فیلدهای این اظهارنامه آن را پیچیده کرده است.

انواع اظهارنامه عملکرد در سامانه اظهارنامه الکترونیک

کلیه شخصیت‌های حقیقی که در ایران مشغول به فعالیت بوده و معاف از مالیات نیستند. اطلاعات حساب‌های بانکی مودی باید طبق اطلاعات مستند وارد شوند تا ممیزان و سرممیزان دارایی بتوانند آنها را ارزش‌یابی و راستی‌آزمایی کنند. سپس، از قسمت خدمات اصلی مالیاتی، نوع اظهارنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این قسمت، نوع ثبت نام، کد پستی اقامتگاه قانونی که همان محل فعالیت شما می باشد و شماره همراه خود را وارد کرده و پس از وارد کردن تصویر امنیتی، گزینه پیش ثبت نام جدید را انتخاب کنید.