ایده های جذاب برای پاسیو و تراس منزل | elitarchgroup

ایده های جذاب برای پاسیو و تراس منزل | elitarchgroup

شما می توانید برای زیبایی بیشتر، از کفپوش های چوبی برای نصب در اطراف چمن مصنوعی نمای شیشه ای استفاده کنید. همچنین بکارگیری قلوه سنگ های سفید رنگ در چنین فضایی فوق العاده خواهد شد. در طراحی پاسیو آپارتمانی ، پاسیو داخل پذیرایی زندگی در عصر امروزه و مدرن که همگی در فضاهاییکه هیچ فضای سبز و بازی همچون بالکن، تراس، حیاط خلوت و پاسیو ندارند داریم زندگی میکنیم. البته هدف از طراحی و تزیین پاسیو تنها جبران نیاز فضای سبز نیست. این روزها با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت شهرها، طراحی بالکن و تراس و پاسیو محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌است. از طرفی کمبود فضای سبز و از طرف دیگر نیاز به آرامش در شهرهای شلوغ، اقدام به طراحی و اجرای فضاهایی که طبیعت را به خانه‌های کوچک ما آورند، موجب طرفداران بیشتر می‌شود.

  • اگر چیدمان پاسیو را به نحو مطلوبی در محیط منزل انجام داده باشید، احساس کمبود فضای سبز در محیط منزل نخواهید داشت.
  • ایوان یادآور فضاهای نیمه باز مــــــعماری اقلیم گرم و خشک است که در سایر اقلیم های ایران مانند جنوب و شمال نیز دیده می شود و معمولا به نام های محلی مانند «شناشیل» در بندر بوشهر خوانده می شوند.
  • بالکن نیز یکی از اجزای اصلی ساختمان به حساب آمده و در معماری سنتی از آن به عنوان ایوانک نیز یاد می‌شود.
  • به دلیل داشتن فـــــرهنگ های متفاوت در جاهای مختلف ساخت ایوان ها در هر جایی از دنیا متفاوت است.

هدف آن آزاد کردن ذهن به منظور بهترین تمرین زندگی است و مدیتیشن پایه و اساس این مکتب فکری است. قیمت چوب ترمو ایرانی خوشبختی با آگاهی و فاصله گرفتن به دست می آید. پذیرفتن تفکر طراحی دکوراسیون پاسیو به معنای غوطه ور شدن در فضاهای هماهنگ و صلح خواهد بود. تراس، بالکن و پاسیو نقش موثری در زیبایی خانه دارند و با وجود شباهت‌هایی که بین آنها وجود دارد، اما سه اصطلاح کاملا متفاوت هستند و کاربردهای متفاوتی هم دارند. مهمترین تفاوت بالکن و تراس و ایوان مربوط به قوانین شهرداری و جنبه های حقوقی آن است.

ترموود در کف بالکن

همچنین جهت پوشش کف تراس با توجه به نوع کاربری آن از چمن مصنوعی استفاده گردید تا علاوه بر افزایش زیبایی در هزینه ها برای اجرای کفسازی صرفه جویی گردد. جهت تهیه و تأمین گیاهان پس از مشاوره لازم با کارشناس فضای سبز چکادبام و ارائه طرح کاشت خود کارفرما نسبت به تهیه گل و گیاه اقدام نمودند. در واقع تمامی این فضاها، امکان ارتباط با دنیای بیرون را فراهم می کنند اما تفاوت هایی از لحاظ اندازه، موقعیت قرارگیری و نحوه ساخت با یکدیگر دارند. پاسیو ها همان حیاط خلوت یا حیاط پشتی هستند که می توان از آنها به عنوان گلخانه نیز استفاده کرد. بالکن و تراس شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند، اما شاید کمتر کسی از تفاوت های این دو محوطه آگاه باشد.

ایده های طراحی دکوراسیون پاسیو

خیلی از صاحب‌خانه‌ها، این اصطلاحات را به جای هم استفاده می‌کنند و حتی ممکن است خیلی از افراد همه این موارد را یکی بدانند. با اینکه شباهات‌هایی بین تراس، پاسیو و بالکن وجود دارد اما به این معنی نیست که این ۳ مورد، طراحی و ویژگی‌های یکسانی دارند. بالکن ها به صورت نیمه باز و باز ساخته می شوند اما تراس ها بدون داشتن پلانی مجزا و تعریف شده نمی توانند پوشیده شوند.