بتن پلیمری چیست؟ ویژگی، کاربرد، مزایا و معایب

بتن پلیمری چیست؟ ویژگی، کاربرد، مزایا و معایب

برای دید بهتر نسبت به این مخلوط بتنی فیلم زیر را مشاهده کنید تا این مقاله را به راحتی تا انتها sepanta بخوانید. همانطور که قبلا تشریح شد، روش پلیمریزاسیون کاتالیزوری – حرارتی ترجیح داده می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، به دلیل سیستم منافذ پیچ و خم دار بتن سخت شده، تزریق کامل نمونه های خشک شده از طریق غوطه ور کردن یا تراوش خیلی مشکل است. معمولا، از مونومر هایی نظیر متیل متاکریلیت و استایرن، که دارای لزجت کم، نقطه ی جوش زیاد (افت کم ناشی از تبخیر) و قیمت کم هستند، برای تزریق به داخل بتن استفاده می شود. در خصوص بتن اصلاح شده با لاتکس در یک نوشته جدا مطالبی تهیه شده که از اینجا می توانید آن را مطالعه کنید.

  • در SBR، نسبت استایرین به بوتادین، کنترل کننده خصوصیات پلیمر می باشد که با 60 تا 65% استایرین، بهترین تعادل را نشان می دهد.
  • اگر چه برخی از تولید کنندگان ابراز می کنند که از بتن پلیمری می توان برای ترمیم لبه ها نیز استفاده کرد.اگر ترمیمی با کیفیت مورد نظر باشد برش محیطی منطقه ترمیم ضروری است.
  • همچنین با افزودن رزین‌های پلی اسراسیترن و اپوکسی به مصالح سنگی به عنوان بتن پلیمری که در مورد رزین پلی اسراسیترن، خواص مهندسی و پایایی بتن بطور چشمگیری بهبود می‌یابد.
  • همانطور که در ابتدا نیز ذکر شد؛ بتن های پلیمری به دلیل وجود حفره های آب و هوا دارای تخلخل بالایی هستند؛ که این میزان تخلخل با افزودن محلول مونومر و ترکیبات پلیمری کنترل می شود.

با استفاده از این روش می توان بتن معمولی را با مواد پلیمری تقویت کرد. بتن پلیمری یکی از انواع متنوع و متعدد بتن است که در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. امروزه ماده اصلی تشکیل‌دهنده سازه‌های مختلف در دنیا به‌ویژه سازه‌های بلند و برج‌ها، بتن است. اما هر بتنی برای هر ساختمانی مفید نیست، ارتفاع سازه، مقاومت خاک، شرایط جوی منطقه و غیره در نوع بتن استفاده شده تأثیرگذار است.

۱- انواع بتن پلیمری

بتن‌هایی که توسط پلیمرها باردار می‌شوند و به اصطلاح PLC گفته می‌شود. این نوع بتن‌ها توسط یک سیستم مونومری باردار می‌شوند و سپس فرایند پلیمری شدن شروع می‌شود. انقبانی که طی پلیمریزاسیون در بتن بوجود می‌آید بسیار بیشتر از انقباض خشک شدگی در مرحله اول است. بطوریکه هر اندازه مدول ارتجاعی مونومر بیشتر باشد، انقباض ناشی از آن کمتر خواهد بود. BDBquartz HPمیتواند بهترین گزینه برای کف سازی در مناطق عمومی، سالن های تولید مواد غذایی، سالن های تولید صنعتی، پتروشیمی ها، سالن های تصفیه آب، مناطق صنعتی و گمرکی، غذایی و دارویی، انبارها، راه آهن و مترو، پارکینگ ها و …

بتن های پلیمری /انواع بتن پلیمری /خواص/روش تولید بتن پلیمری/کاربرد پلیمر در صنعت ساختمان

هرچند از معایب بتن پلیمری نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد اما در کل باید گفت این بتن خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که موجب جلب‌توجه سازندگان سازه‌های مختلف در دنیا شده است. بتن پلیمری که به آن PC نیز گفته می شود امروزه در صنعت به علت مقاومت بالا در برابر انواع فشارها، مقاومت در برابر انواع مواد شیمیایی و پایدار این بتن، کاربردهای فراوانی خواهد داشت. بتن پلیمری یک نوع بتن رزینی است که از یک چسباننده ی پلیمری ساخته می شود. پلیمرهای به کار رفته در بتن پلیمری در جهت ایجاد خواص تعمیراتی و استفاده در سازه های صنعتی می باشند. بتن های پلیمری دارای انواع مختلفی می باشند که از ترکیبات متفاوت برای ساخت و تولید آنها استفاده شده است.

مزایا و معایب بتن های پلیمری

همزمان با تولید این مادّه ، ترکیب آن با فولاد (مسلّح کردن بتن)‌ و ایجاد خاصیّت تاب خمشی مطرح شد و از همان موقع، استفاده از موادّ و ترکیبات شیمیایی، برای بهبود خواصّ آن مورد توجّه قرار گرفت. شرکت بتن پژوهان ایرانیان با هدف تجاری سازی و صنعتی سازی یافته‌های پژوهشی تاسیس گردیده است. این شرکت علاوه بر انجام خدمات تخصصی مشاوره‌ای و پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای، اجرای موضوعات تخصصی را نیز در برنامه کاری خود دارد. از افتخارات ما ارایه مشاوره و اجرای پروژه‌های حساس، استراتژیک و صنعتی مطابق با استانداردهای جهانی و بین المللی می‌باشد.