برنامه حرفه ای های جوان 2023 در سازمان ملل


درخواست‌های آنلاین برای #Work4UN برنامه حرفه‌ای‌های جوان 2023 دعوت شده‌اند. آ،ین درخواستی که برای این برنامه درخواست داده است، 29 ژوئن 2023 است.

درباره UN YPP

برنامه حرفه‌ای‌های جوان (YPP) یک ابتکار استخدام برای متخصصان با استعداد و واجد شرایط برای شروع کار به ،وان یک کارمند بین‌المللی ،تی در دبیرخانه سازمان ملل است. این شامل یک امتحان ورودی و برنامه های توسعه حرفه ای است که داوطلبان موفق کار خود را در سازمان ملل آغاز کنند.

فرآیند برنامه

آزمون YPP سالی یک بار برگزار می شود و برای اتباع کشورهایی که در سازمان ملل متحد یا کمتر نماینده ای دارند، آزاد است. فهرست کشورهای شرکت کننده سالانه در صفحه اصلی YPP وب سایت مشاغل سازمان ملل منتشر می شود و از سال به سال متفاوت است.

بسته به نیازهای کارکنان سازمان ملل متحد، از متقاضیان دعوت می شود تا هر ساله برای موضوعات امتح، مختلف درخواست دهند. شرح مسئولیت ها و صلاحیت های آموزشی مورد نیاز و شایستگی های حرفه ای بسته به حوزه موضوعی متفاوت است. داوطلبان واجد شرایط که به حوزه امتح، علاقه مند هستند باید از طریق Inspira، سیستم انتخاب کارکنان سازمان ملل متحد اقدام کنند. معیارهای اولیه درخواست برای نامزدها عبارتند از:

  • باید تبعه یک کشور شرکت کننده باشد؛
  • باید حداقل دارای مدرک دانشگاهی سطح اول مرتبط با موضوع آزمون باشد.
  • در سال امتحان باید 32 سال یا کمتر داشته باشد. و
  • باید به زبان ،یسی یا فرانسوی مسلط باشد.

همه برنامه ها برای واجد شرایط بودن برای هر موضوع امتح، بررسی می شوند. اگر بیش از 40 متقاضی از یک کشور واجد شرایط برای همان حوزه امتح، باشند، آن متقاضیان بر اساس بالاترین سطح تحصیلات تکمیل شده، دانش زبان های رسمی سازمان ملل متحد و تجربه کاری مرتبط بررسی و رتبه بندی خواهند شد.

ساختار آزمون

فرآیند امتحان شامل یک مرحله کتبی و یک مرحله شفاهی است. آزمون کتبی به صورت آنلاین برگزار می شود و ممکن است در یک یا دو مرحله انجام شود. قبل از نهایی شدن نتایج آزمون کتبی، داوطلبان ممکن است از طریق یک ارزیابی مختصر، آنلاین، تحت بررسی بیشتر قرار گیرند.

آزمون کتبی شامل یک مقاله عمومی و یک مقاله تخصصی است:

  • مقاله عمومی برای تمام امتحانات YPP که در همان تاریخ برنامه ریزی شده اند ی،ان است.
  • باید به زبان ،یسی یا فرانسوی تکمیل شود و مهارت های اساسی مورد نیاز برای کار در یک سازمان بین المللی پیچیده مانند سازمان ملل را ارزیابی کند.
  • مقاله تخصصی دانش اساسی حوزه موضوعی را آزمایش می کند و اغلب شامل سؤالات چند گزینه ای و سؤالات باز است.
  • تعداد سوالات ممکن است بر اساس حوزه امتح، متفاوت باشد.
    داوطلب، که در آزمون کتبی موفق شوند برای شرکت در آزمون شفاهی که یک مصاحبه ویدئو کنفرانس مبتنی بر شایستگی با هیئتی از اعضای هیئت آزمون تخصصی است دعوت می‌شود.
  • در پایان فرآیند ارزیابی، تمامی داوطلبان به صورت جداگانه از نتایج خود مطلع خواهند شد.
  • آزمون استخدامی YPP در هر رشته ای هر سال ارائه نمی شود، بنابراین مهم است که وب سایت را به صورت دوره ای بررسی کنید تا ببینید آیا آزمون در حوزه موضوعی شما ارائه می شود یا خیر، به خصوص اگر به سن 32 سالگی نزدیک هستید.

استخدام

نامزدهای موفق YPP در فهرستی قرار می‌گیرند که برای پر ، جای خالی من، استفاده می‌شود و برای مدت سه سال اعتبار دارد. توجه به این نکته مهم است که قرار گرفتن در فهرست، پیشنهاد استخدام را تضمین نمی کند. کاندیداها ممکن است از فهرست انتخاب شوند، زیرا جاهای خالی مربوطه در دفاتر دبیرخانه سازمان ملل متحد واقع در آدیس آبابا، بانکوک، بیروت، ژنو، نایروبی، نیویورک، سانتیاگو، وین و موارد دیگر در دسترس است. نامزدهای موفق باید مایل باشند که در موقعیتی در هر ایستگاه وظیفه یا دفتر صحرایی سازمان ملل قرار گیرند.

  • پس از انتخاب، به نامزدها یک قرارداد دو ساله با مدت زمان ثابت در سطح P-1 یا P-2 با دبیرخانه سازمان ملل ارائه می شود.
  • پس از دو سال در اولین کار خود و مشروط به عملکرد رضایت بخش، ممکن است به متخصصان جوان قرارداد ادامه داده شود.
  • همچنین از آنها برای شرکت در برنامه تغییر انتساب مدیریت شده (MRP) دعوت می شود، که به آنها فرصتی می دهد تا به موقعیت دیگری که مورد علاقه آنها هستند، معمولاً در یک بخش و ایستگاه وظیفه دیگر، منصوب شوند.
  • هدف از این برنامه ارائه فرصت های جدید به کارکنان برای تنوع بخشیدن و توسعه حرفه خود، ،ب مهارت های جدید و ایجاد یک پایه محکم برای پیشرفت شغلی آنها است.

ضرب الاجل

آ،ین تاریخ درخواست 29 ژوئن 2023 است.

چگونه درخواست شود؟

داوطلبان علاقه مند می توانند از طریق این لینک.

به روز رس، های مهم YPP 2023

دوره درخواست برای امتحانات YPP 2023 اکنون باز است. درخواست ها تا 29 ژوئن 2023 پذیرفته خواهند شد. فرصت های شغلی را می توان در سازمان ملل یافت پورتال مشاغل و در الهام بخشیدن. حوزه های امتح، و فرصت های شغلی مربوط به آنها عبارتند از:

  • امور اقتصادی: فرصت شغلی شماره 207015
    سیستم ها و فناوری اطلاعات: فرصت شغلی شماره 207005
  • به یاد داشته باشید که تماشا کنید فیلم راهنمای اپلیکیشن برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند و یک یادآوری سریع که نامزدها مجاز به ارسال درخواست تنها برای یک فرصت شغلی YPP هستند.
  • ارسال در چندین آزمون YPP منجر به رد صلاحیت خودکار می شود.
  • برای کارکنان سازمان ملل: لطفاً توجه داشته باشید که فرصت‌های شغلی برای متقاضیان داخلی YPP فقط از طریق Inspira، از طریق فرصت‌های شغلی “G به P” یا “G به N” قابل دسترسی است و در پورتال مشاغل در دسترس نیستند.

برای دیدن اطلاعیه رسمی برنامه حرفه ای جوان 2023 در سازمان ملل اینجا را کلیک کنید


منبع: https://cse.noticebard.com/general/young-professionals-programme-2023/#new_tab