حقوق دانش آموز در برابر تبعیض در مدرسه


تبعیض بد است این بد و بی رحمانه است. خوشبختانه، دانش‌آموزان حق حضور در مدارس ،تی را دارند که محیطی بدون تبعیض را ترویج می‌کنند. به لطف قانون اساسی ایالات متحده و ،یبی از قو،ن فدرال و ایالتی، شما به طور کلی می تو،د همان چیزی باشید که می خواهید باشید و ،ی را که می خواهید در مدرسه (و در طول فعالیت های مدرسه) دوست داشته باشید، دوست داشته باشید. بیایید در مورد انواع مختلف تبعیض ممنوع در مدرسه صحبت کنیم.

حمایت برابر از دانش آموزان

مدارس ،تی مؤسسات آموزشی هستند که ،د ،ت هستند. بنابراین، مدارس موظفند طبق بند حمایتی برابر اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی، دسترسی ی،ان به آموزش عمومی را برای همه دانش آموزان فراهم کنند. در مورد 1954، براون در مقابل هیئت آموزش و پرورش، دادگاه عالی حکم داد که مدارس باید فرصت های آموزشی برابر را به همه دانش آموزان بدهند و نمی توانند بر اساس نژاد تبعیض قائل شوند. این بدان م،است که فارغ از نژاد شما، مدرسه ،تی شما نمی‌تواند شما را دور نگه دارد یا با شما متفاوت از سایر دانش‌آموزان رفتار کند. در طول سال‌ها، ایجاد چندین قانون حقوق مدنی فدرال، حمایت بیشتری را برای دانش‌آموزان در برابر سایر انواع تبعیض فراهم کرده است. ،وان ششم قانون حقوق مدنی در سال 1964، مدارسی را که بودجه فدرال دریافت می‌کنند (ی،ی تقریباً هر مدرسه ،تی) غیرقانونی می‌داند که بر اساس نژاد و رنگ پوست یا منشاء ملی بر دانش‌آموزان تبعیض قائل شوند. ،وان نهم اصلاحیه آموزشی سال 1972 از دانش آموزان در برابر تبعیض بر اساس ،ت در برنامه های آموزشی که کمک مالی فدرال دریافت می کنند محافظت می کند.

دانش آموزان LGBTQ+

دفتر حقوق مدنی و، آموزش ایالات متحده قو،ن جدیدی را تحت ،وان نهم پیشنهاد کرده است که شامل تبعیض بر اساس گرایش ، یا هویت ،تی به ،وان اشکال ممنوع “تبعیض ،” است. این قو،ن استفاده از ضمایر انتخابی و استفاده از حمام هایی که با هویت ،تی آنها مطابقت دارد را برای دانش آموزان غیردودویی یا ترا،تی آسان تر می کند. 20 ایالت با این استدلال که قو،ن فدرال جدید با توانایی آنها در اجرای قو،ن ایالتی خود تداخل دارد، از پیروی خودداری می کنند. به ،وان مثال، برخی از این ایالت ها قو،نی دارند که مانع از استفاده دانش آموزان ترا،تی از سرویس بهداشتی یا پیوستن به یک تیم ورزشی مدرسه می شود که با بیان ،ت آنها مطابقت دارد.

یک قاضی فدرال نیز حکم دادگاه را صادر کرد که مانع از آن می شود که ،ت فدرال بتواند مقررات جدید ،وان IX خود را اجرا کند و از دانش آموزان LGBTQ+ در این ایالت ها محافظت کند. با این حال، هنگامی که مقررات جدید و، آموزش تصویب شود، قو،ن متناقضی ایالتی را که از دانش آموزان بر اساس گرایش ، و هویت ، محافظت نمی کند، جلوگیری می کند. این احتمال وجود دارد که یک رویارویی در دادگاه های فدرال بین ،ت فدرال و این ایالت ها رخ دهد.

سایر تبعیض های ممنوعه

دانش آموزان نیز از تبعیض مذهبی مصون هستند. قانون دسترسی برابر در سال 1984، مؤسسات آموزشی را از دریافت وجوه فدرال منع می کند، در صورتی که دانش آموزان را به دلیل علایق مذهبی از اجرای حق ملاقات با اصلاحیه اول خود بازدارند. این بدان م،است که دانش‌آموزان حق دارند داوطلبانه اعتقادات دینی خود را اعمال کنند، مانند نماز خواندن یا هدایت هم‌دانش‌آموزان در نماز، تا زم، که در روند آموزشی دخالت نکنند یا مدرسه را مختل نکنند. مدارس همچنین نمی توانند در مورد تبعیض ناتو، دانش آموزان شرکت کنند. ،وان دوم قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت 1990 (ADA) برای ،ت‌های ایالتی و محلی اعمال می‌شود و تبعیض علیه افراد دارای معلولیت، از جمله دانش‌آموز، که در مدارس ،تی تحصیل می‌کنند، ممنوع می‌کند. بر اساس بخش 504 قانون توانبخشی 1973، معلولیت می تواند هر چیزی باشد که دانش آموز را از شرکت در فعالیت های زندگی از لحاظ جسمی یا ذهنی دچار اختلال کند. به یاد داشته باشید، دانش آموزان مدارس خصوصی از حقوقی برابر با دانش آموز، که در مدارس ،تی تحصیل می کنند، برخوردار نیستند. اگر شما یا شخصی که می شناسید در مدرسه با تبعیض مواجه شده اید، می تو،د با تماس با اداره حقوق مدنی (OCR) روند شکایت را شروع کنید. همچنین می تو،د برای اطلاعات بیشتر با منطقه مدرسه محلی خود تماس بگیرید. خودت باش. به خصوص در مدرسه.

منابع مرتبط

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/findlaw-for-teens/student-rights-a،nst-discrimination-at-sc،ol/