حقوق من در محل کار به عنوان یک والدین جدید چیست؟ – ملزومات – حقوق کارمند / روابط کار


13 مه 2023

کارول و اودی


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بچه دار شدن و تشکیل خانواده یک انتقال عظیم در زندگی است. آنچه که مهم است بد،د این است که محل کار شما به دلیل مسئولیت های خانوادگی شما نمی تواند با شما رفتاری کم لطفی داشته باشد. این مقاله به شما کمک می‌کند در زم، که زمان من، برای شما و خانواده‌تان باشد، متوجه شوید که حقوق شما چیست.

بچه دار شدن و تشکیل خانواده یک انتقال عظیم در زندگی است. آنچه که مهم است بد،د این است که محل کار شما به دلیل مسئولیت های خانوادگی شما نمی تواند با شما رفتاری کم لطفی داشته باشد. این مقاله به شما کمک می‌کند در زم، که زمان من، برای شما و خانواده‌تان باشد، متوجه شوید که حقوق شما چیست.

در استرالیا، کارفرمایان باید به مادران شاغل پاره وقت یا تمام وقت این امکان را بدهند که تا 12 ماه مرخصی بدون حقوق بگیرند، اگر حداقل 12 ماه به طور مداوم در شرکت کار کرده باشید. همچنین می تو،د با درخواست کتبی مرخصی اضافی و ارائه این درخواست حداقل 4 هفته قبل از تاریخ اولیه ای که برای بازگشت شما به کار در نظر گرفته شده بود، از کارفرمای خود 12 ماه مرخصی اضافی (در مجموع حدا،ر تا 24 ماه) بخواهید.

همچنین اگر کارفرمای شما با تاریخ جدید موافقت کرد، می‌تو،د زودتر به محل کار خود بازگردید (تا زم، که این بند با بند «دوره حبس» که ممکن است در مورد یک کارمند بسته به جایزه اعمال شود تداخل نداشته باشد. ممکن است «دوره حبس» وجود داشته باشد. مدت زمان مشخصی را برای شما به ،وان یک مادر تازه متولد شده برای کار ، پس از تولد نوزاد خود تعیین کنید). اگر نمی توان با کارفرمای خود در مورد تاریخ جدید به توافق رسید، باید در تاریخ اولیه ای که برنامه ریزی شده بود به محل کار خود بازگردید.

چگونه می توانم در زم، که مرخصی هستم حقوق بگیرم؟

،ت استرالیا حقوق مرخصی والدین را برای کارمند، که واجد شرایط هستند فراهم می کند تست. از 1 ژوئیه 2023، تا زم، که شما از نوزاد خود مراقبت می کنید، تا 100 روز یا 20 هفته حقوق پرداخت می شود. اگر به دنبال مرخصی با حقوق هستید، باید حداقل 330 ساعت در 10 ماه از 13 ماه قبل از تولد یا فرزندخواندگی کار کرده باشید. حداقل 330 ساعت در آن دوره 10 ماهه کار کرده است (معادل کمتر از 2 روز در هفته) و بین هر دو روز کاری متوالی بیش از هشت هفته فاصله نداشته است.

ممکن است کارفرمای شما یک سیاست مرخصی والدین اضافی داشته باشد و در زم، که شما در مرخصی زایمان هستید، پرداخت های اضافی را به شما ارائه دهد. این بسته به کارفرمای شما متفاوت خواهد بود و بهتر است قرارداد کاری یا سیاست های مربوطه خود را بررسی کنید تا ببینید در صورت هرگونه پرداخت اضافی ممکن است مستحق دریافت آن باشید. اگر نمی تو،د اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید، باید با بخش منابع انس، خود تماس بگیرید.

آیا با همان ظرفیت به شغل اصلی خود بازخواهم گشت؟

اگر در مرخصی والدین بدون حقوق بوده اید، حق دارید به شغلی که قبل از رفتن به مرخصی داشتید بازگردید، حتی اگر فردی به ،وان جایگزین در شغل شما استخدام شده باشد. ممکن است بخواهید پس از تولد نوزادتان فقط به صورت پاره وقت به کار بازگردید و کارفرمای شما باید ترتیبات کاری انعطاف پذیر را در نظر بگیرد.

در مورد مرخصی زایمان، اگر قبل از شروع مرخصی به دلیل بارداری شما تغییراتی در شغل شما ایجاد شده باشد، شما حق دارید به شغلی که قبل از تغییرات داشته اید بازگردید. چنین تغییراتی می تواند شامل این باشد که ساعات کاری شما در دوران بارداری کاهش یافته باشد یا شغل یا وظایف شما تغییر کند، زیرا ادامه آن در دوران بارداری ناامن بوده است.

اگر وقتی به سر کار برگشتم همچنان به کودکم شیر می دهم چه؟

شما حق قانونی برای شیر دادن یا دوشیدن و نگهداری شیر مادر در محل کار دارید. اگر کارفرمای شما گزینه های من، یا تسهیلاتی را برای انجام این کار برای شما فراهم نمی کند، ممکن است تبعیض باشد. این موضوع در نظر گرفتن گزینه هایی است که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، آیا ممکن است به مک، برای دوشیدن شیر و نگهداری آن در یخچال نیاز داشته باشید یا حتی درخواست کنید که کار را ، کنید و به کودک خود غذا دهید و ترتیبی دهید که ساعات کار را جبران کنید. بعد. بیشتر محل‌های کاری جوایز، توافق‌نامه‌ها و سیاست‌هایی دارند که مشخص می‌کند چه چیزی می‌تواند به شما پیشنهاد شود، بنابراین مهم است که قبل از بازگشت به محل کار، در مورد هر گونه نگر، با منابع انس، صحبت کنید تا برنامه‌ای را که من، شما باشد ترسیم کنید.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. در مورد شرایط خاص خود باید از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: استخدام و منابع انس، از استرالیا


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1315222