خلاصه پرونده – دادگاه استیناف NC (7 فوریه 2023) – قانون جزایی کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


این پست خلاصه ای از نظر جنایی منتشر شده از دادگاه استیناف کارولینای شمالی است که در 7 فوریه 2023 منتشر شد. این خلاصه به اضافه خواهد شد خلاصه پرونده جنایی اسمیت، یک پایگاه داده رایگان و قابل جستجو از خلاصه موارد از سال 2008 تا کنون.

ظن موجه مبنی بر اینکه متهم مسلح و خطرناک بوده است. متهم حق داشتن اخطار 30 روزه در مورد قصد را برای اثبات امتیاز سطح سابقه قبلی برای جرم در حالی که در آزادی مشروط / مشروط / نظارت پس از آزادی بود صرف‌نظر کرد.

ایالت علیه اسکات، COA22-326، ___ برنامه NC. ___ (7 فوریه 2023). در این پرونده شهرستان نیو هانوفر، متهم برای محکومیت خود به دلیل داشتن سلاح گرم به ،وان جنایتکار، با استدلال اشتباه در رد درخواست خود برای سرکوب و صدور حکم نامن،، درخواست تجدید نظر کرد. دادگاه استیناف هیچ اشتباهی پیدا نکرد.

در فوریه سال 2020، یک افسر پلیس ویلمینگتون متهم را مشاهده کرد که وارد پارکینگی می شود که به دلیل فعالیت مواد مخدر شناخته می شود و با یک فروشنده معروف مواد مخدر صحبت می کند. وقتی متهم از پارکینگ خارج شد، افسر به تعقیب او رفت و در نهایت متهم را به دلیل داشتن پلاک منقضی شده کنار کشید. در حین توقف، افسر تشخیص داد که متهم “عضو باند معتبر” است و قبلاً به قتل درجه دو متهم شده بود. افسر همچنین آگاه بود که در آن زمان یک جنگ باند محلی در جریان بود. عملیات لغزش در ساعت 2. افسر به متهم ضربه زد و اسلحه ای پیدا نکرد، اما متهم به افسر گفت که یک چاقوی جیبی در محفظه درب راننده وجود دارد. زم، که افسر برای بیرون آوردن چاقوی جیبی رفت، آن را پیدا نکرد، اما در حین جستجوی اطراف محل راننده، یک تپانچه را زیر صندلی کشف کرد. در حین صدور حکم برای متهم، سطح سوابق قبلی وی با 9 امتیاز برای جرایم قبلی و یک امتیاز اضافی برای ارتکاب جرم در حین تحت نظارت مشروط/آزادی مشروط/پس از آزادی مح،ه شد که منجر به محکومیت مجرم سطح چهارم شد.

دادگاه با بررسی درخواست تجدیدنظر متهم، ابتدا اعلام کرد که توقف اولیه تردد برای یک پلاک منقضی شده صحیح بوده است. جست و خیز شخص و وسیله نقلیه متهم، مأمور را م،م می کرد که «ظن منطقی به مسلح بودن و خطرناک بودن مظنون توقف ترافیک داشته باشد». شناسه. در 7، به نقل از ایالت علیه جانسون, 378 NC 236 (2021). دادگاه کل اطلاعات افسر در مورد متهم را مطابق با این استاندارد تشخیص داد، زیرا متهم به تازگی از پارکینگی که به دلیل معاملات مواد مخدر شناخته شده بود خارج شده بود، سابقه اتهام قتل را داشت، یکی از اعضای باند شناخته شده بود و در منطقه ای بود که در حال تجربه یک جنگ باندهای محلی از آنجایی که افسر مشکوک منطقی به مسلح بودن و خطرناک بودن متهم داشت، انحراف خودرو منجر به کشف تپانچه قابل قبول بود.

با عطف به محکومیت متهم، دادگاه توضیح داد که بر اساس GS 15A-1340.14(b)(7)، ،ت موظف بود به متهم اخطار دهد که قصد خود را برای اضافه ، یک امتیاز سطح سابقه قبلی با اثبات ارتکاب جرم او در زمان آزمایشی، ارائه کند. آزادی مشروط یا نظارت پس از آزادی در حالی که سوابق حاوی شواهدی مبنی بر دریافت اخطار مورد نیاز متهم 30 روز قبل از محاکمه نبود، دادگاه دریافت که مبا، بین وکیل م،ع و دادگاه بدوی نشان دهنده چشم پوشی برای اه، این ا،ام است. در حالی که دادگاه بدوی دریافت اخطار را از طریق گفتگوی مورد نیاز توسط GS 15A-1022.1 تأیید نکرد، تبادل بین دادگاه بدوی و وکیل م،ع در موارد استثنا قرار گرفت. ایالت علیه مارلو، 229 NC App 593، به این م،ی که «دادگاه محاکمه م،م به پیروی از رویه های دقیق نبود. . . به ،وان متهم با دستگیری در دادگاه علنی به حیثیت و تخلف خود اقرار کرد.» عملیات لغزش در 18.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/case-summaries-n-c-court-of-appeals-feb-7-2023/