دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو از استادی به دلیل نمایش تصویر پیامبر اسلام در کلاس تاریخ اسلام – جاناتان تورلی تحقیق می کند.


دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو این هفته در اخبار مربوط به آزادی بیان و آزادی آکادمیک – به دلایل نادرست – است. ما همین الان بحث کردیم که چگونه رایلی گینز شناگر سابق مورد حمله قرار گرفت و پس از تلاش برای صحبت در مورد مسائل ترا،تی در مدرسه، مجبور شد برای محافظت از خودش در اتاقی حبس شود. اکنون بنیاد حقوق و بیان فردی (FIRE) یک نامه صادر کرده است حرف به دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو در مورد یک بحث جدید و نگران کننده در مورد آزادی دانشگاهی. این دانشگاه تحقیقاتی را در مورد مازیار بهروز، دانشیار تاریخ، آغاز کرد که ظاهراً به دلیل نمایش نقاشی حضرت محمد (ص) بود.

این تصویر یک بار در ک، تاریخ جهان اسلام بین سالهای 500 تا 1700 نشان داده شد. پس از شکایت یک دانش آموز مسلمان، مدرسه بهروز را تحت بررسی قرار داد. این مناقشه تقریباً مشابه وضعیتی است که قبلاً در دانشگاه هملین مورد بحث قرار گرفت، جایی که یک استاد پس از نمایش نقاشی محمد در یک ک، هنر از تمدید قرارداد خود محروم شد.

وقتی بهروز مخالفت کرد، دانش آموز به سمت صندلی دانشکده رفت. استاد توضیح داد که دیدگاه دانشجو در مورد ممنوعیت هرگونه تصویری از محمد به طور ی،ان مورد قبول مسلم نیست و بسیاری از مسلمانان شیعه چنین نقاشی هایی را بر روی دیوار خانه های خود دارند. او همچنین به درستی خاطرنشان کرد که آزادی آکادمیک برای انتخاب چنین انتخاب هایی برای ک، خود دارد.

با این وجود، دانشگاه تحقیقاتی را آغاز کرد. چرا؟ به نظر می رسد حقایق ثابت شده است. تنها سوال این است که آیا بهروز حق دارد در مسیر خود چنین تصمیماتی بگیرد؟ او به وضوح انجام می دهد.

من از بیان کم خون آزادی تحصیلی در دانشگاه شگفت زده شدم دفترچه راهنمای هیئت علمی دانشگاه. این تنها مرجع به حق اصلی است:

«آزادی آکادمیک برای همه اعضای جامعه دانشگاهی ایجاب می کند که کانال های ارتباط اداری در هر دو جهت باز باشد و از آنها به طور منظم و مؤثر استفاده شود. در سال‌های 1969-1970، سنای دانشگاهی کمیته‌ای را برای آزادی دانشگاهی ایجاد کرد که توسط هیئت علمی انتخاب می‌شد.

دقیقاً یک تأیید ،وشان نیست. با این حال، به ،وان یک مدرسه ،تی، SFSU باید با اصلاحیه اول مطابقت داشته باشد و آزادی آکادمیک مدت طول، است که توسط دادگاه ها حمایت شده است.

همانطور که توسط FIRE به درستی اشاره شده است، دادگاه‌ها مکرراً در مورد مدارس ،تی هشدار داده‌اند که حمایت‌های متمم اول را که از آزادی تحصیلی در نظر گرفته شده را انکار می‌کنند. در واقع، سخنان دیوان عالی کشور در کیشیان علیه ب.د. از Regents385 US 589, 603 (1967) به ویژه در این مورد در هشدار به مسئولانارتدو،ی را بر سر ک، انداختاتاق

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/08/san-francisco-state-university-investigates-professor-for-s،wing-image-of-the-prophet-muhammad-in-a-cl،-on-islamic-history/