در صورت گم شدن کارت شناسایی یا کارت اعتباری در سفر چه باید کرد؟


وقتی متوجه می‌شوید پاسپورت، شناسنامه یا کارت‌های اعتباری خود را در سفر گم کرده‌اید، بسیاری از احساسات غرق شدنی نمی‌توانند با احساسی مطابقت داشته باشند.

اگر برای شما هم پیش آمد، به یاد داشته باشید که حتی برای باتجربه ترین مسافران نیز این اتفاق می افتد. و دل خود را حفظ کنید: اقدامات اضطراری وجود دارد که می‌تو،د در این شرایط انجام دهید تا مطمئن شوید هنوز هم می‌تو،د پرواز بعدی خود را بگیرید، ماشین رانندگی کنید، قبوض هتل خود را بپردازید و همچنان از سفر خود لذت ببرید.

بیایید آن را تجزیه کنیم.

گذرنامه های گم شده

اول، همیشه بهتر است قبل از سفر به خارج از کشور برای این امکان آماده شوید. در صورت گم شدن یا دزدیده شدن پاسپورت می تو،د از نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری ایالات متحده گذرنامه جایگزین دریافت کنید، اما اگر مدارک دیگری مبنی بر هویت و شهروندی داشته باشید، این روند آسان تر است. یک ایده خوب این است که گذرنامه و شناسنامه خود را کپی کنید و آنها را جدا از جایی که معمولاً پاسپورت و مدارک شناسایی اصلی خود را نگه می دارید، بسته بندی کنید. همچنین ممکن است نسخه هایی را برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بگذارید یا آنها را به صورت دیجیتالی ذخیره کنید تا از تلفن همراه خود بازیابی شوند.

هنگامی که بر شوک نادرست قرار دادن یک سند ضروری یا سرقت هویت خود غلبه کردید، اولین قدم این است که با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری آمریکا. سفارت یا کنسولگری به مدرک شهروندی نیاز دارد (از این رو، کپی گذرنامه و شناسنامه اهمیت دارد) و معمولاً از شما می خواهد که برای گذرنامه جایگزین خود ع، جدیدی بگیرید.

هنگامی که هویت شما تأیید شد، می تو،د برای جایگزینی گذرنامه اقدام کنید. از شما خواسته می شود که فرمی را پر کنید که شرایط گم شدن یا دزدیده شدن آن را توضیح دهد.

شناسنامه های گم شده قبل از سفر

هنگام پرواز باید شناسنامه من، داشته باشید. اما اگر کارت شناسایی ع،‌دار ،تی خود را قبل از پرواز در ایالات متحده گم کرده‌اید، اداره امنیت حمل‌ونقل (TSA) به شما اجازه می‌دهد در صورت تکمیل مدارک، سوار هواپیما شوید. فرآیند تایید هویت در دفتر TSA فرودگاه

شما باید سعی کنید هر چه زودتر به فرودگاه برسید تا برای این روش وقت بگذارید می تواند طول، باشد. شما باید سایر اشکال شناسنامه را به همراه داشته باشید و وضعیت را برای نماینده شرکت هواپیمایی در کانتر توضیح دهید. اگر راضی باشند که شما هم، هستید که می گویید، کارت پرواز همراه با یادداشتی مبنی بر نداشتن شناسنامه صادر می کنند.

این شما را از امنیت عبور می دهد، در این مرحله شما وضعیت را به یک عامل TSA توضیح می دهید. سپس ممکن است نماینده شما را به اتاقی ببرد که در آنجا مجوز امنیتی را انجام دهد.

اگر در طول سفر به خارج از کشور کارت شناسایی خود را گم کنید، بسته به کشور، مراحل ممکن است بسیار متفاوت باشد. مانند گذرنامه های گم شده، مسافر، که کارت شناسایی صادر شده توسط ،ت خود را گم می کنند باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایالات متحده تماس بگیرند.

کارت های اعتباری گم شده

گم شدن یا دزدیده شدن کارت های اعتباری همیشه یک سردرد است، اما وقتی در سفر هستید بدتر است. بدون کارت اعتباری، هزینه حمل و نقل، هزینه اقامت یا حتی وعده غذایی بعدی خود را چگونه پرداخت می کنید؟

گام اول، مثل همیشه، تماس با شرکت کارت اعتباری و قرار دادن هشدار تقلب در کارت های گم شده است. اگر به خارج از کشور سفر می کنید، به این م،ی است که با خط خدمات مشتریان بین المللی شرکت تماس بگیرید تا خسارت را گزارش کنید. دریافت کارت جایگزین ممکن است فوراً دشوار باشد، اما اگر بدون هیچ کارت اعتباری دیگری سرگردان هستید، خدمات سریع ممکن است یک گزینه باشد. ممکن است شرکت بتواند با پرداخت هزینه یک شبه برای شما ارسال کند.

قانون صورتحساب اعتبار منصفانه مسئولیت شما در قبال هزینه های غیرمجاز کارت اعتباری را به 50 دلار محدود می کند. اما اگر به درستی ضرر را فوراً به شرکت کارت اعتباری خود گزارش دهید، ممکن است حتی تا این حد نیز مسئولیتی نداشته باشید.

اگر می د،د یا مشکوک هستید که کارت های اعتباری شما بوده است به سرقت رفته، نه به سادگی گم شده، بلکه باید سرقت را به پلیس گزارش دهید. شرکت یا بانک کارت اعتباری ممکن است در صورت نیاز به تحقیق درباره کلاهبرداری برای اثبات اینکه شما هزینه های غیرمجاز را انجام نداده اید، گزارش پلیس را درخواست کند. هنگام ارائه گزارش پلیس در خارج از کشور، ممکن است به مترجم نیاز داشته باشید. اگر پلیس محلی نتواند ارائه کند، ممکن است لازم باشد با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایالات متحده تماس بگیرید.

از دست دادن شناسه ها و کارت های اعتباری می تواند لذتی را که انتظار داشتید را مختل کند. هر زمان که به سفر می‌روید، همیشه عاقلانه است که از قبل برنامه‌ریزی کنید و مطمئن باشید.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/what-to-do-if-you-lose-id-or-credit-card-while-traveling/