راهنمای ثبت اختراعات با کمک هوش مصنوعی


در زیر اظهارات من در 25 آوریل 2023 به USPTO به ،وان بخشی از جلسه گوش دادن به هوش مصنوعی آنها ارائه شده است:

توسط دنیس کراچ

اعضای USPTO، و همکاران شرکت کننده در این جلسه گوش دادن به هوش مصنوعی، از اینکه امروز مرا به اینجا دعوت کردید و برای بررسی این مسائل مهم وقت گذاشتید، سپاسگزارم. همچنین می‌خواهم از سخنرانان قبلی تشکر کنم که کار بزرگی در طرح بسیاری از مسائل انجام داده‌اند. من همچنین خوشحالم که با هر یک از شما برای کمک به کشف این موضوع و رسیدن به یک سیستم قابل اجرا که واقعاً نوآوری را تشویق می کند، همکاری می کنم.

نام من دنیس کراچ است و استاد حقوق در Mizzou و نویسنده Patently-O هستم. این افتخار من است که درباره نقش هوش مصنوعی مولد در حوزه مالکیت م،وی و نیاز به راهنمایی روشن از سوی USPTO بحث کنم.

همانطور که هوش مصنوعی با سرعتی بی سابقه پیشرفت می کند، موارد متعددی ظاهر شده است که در آن هوش مصنوعی مولد نقش مهمی در تصور یک اختراع داشته است. در موارد خاص، اگر هوش مصنوعی انسان بود، به حق به ،وان حداقل مخترع مش، شناخته می شد. این سؤال را ایجاد می کند که آیا من، است انس، که تنها در بخشی از اختراع مشارکت داشته و با هوش مصنوعی همکاری کرده است، به ،وان تنها مخترع تعیین شود؟ این امر به ویژه در مواردی نگران کننده است که هوش مصنوعی مفاهیمی را معرفی کرده است که انسان تصور یا حتی در نظر نگرفته است. هوش مصنوعی مولد با ابزارهای سنتی تفاوت دارد زیرا پاسخ‌های آن غیرقابل پیش‌بینی است و نتایجی شبیه به مخترعات انس، ایجاد می‌کند.

من می خواهم توجه را به شباهت چشمگیر بین هوش مصنوعی مولد و مدل های بیولوژیکی جلب کنم، به ویژه در زمینه پرونده معلق دادگاه عالی Amgen علیه Sanofi. در این مورد، محققان یک جنس از آنتی بادی های مونوکلونال را ثبت ،د، اما توالی اسید آمینه آنتی بادی ها توسط انسان طراحی نشده بود. در عوض، یک موش اصلاح‌شده ژنتیکی، آنتی‌بادی‌ها را در پاسخ به یک آنتی ژن خاص تولید کرد. این سناریو به خوبی نقش هوش مصنوعی مولد را در فرآیند اختراع منع، می کند.

موازی بین موش اصلاح‌شده ژنتیکی و هوش مصنوعی مولد وقتی آشکار می‌شود که درخواستی که به موش به شکل تزریق PCSK9 داده شده و پاسخ بعدی را بررسی می‌کنیم: آنتی‌بادی‌های جمع‌آوری‌شده از طحال موش. این تشبیه را می توان برای هوش مصنوعی مولد به کار برد، به طوری که یک انسان ورودی یا اعلان اولیه را ارائه می دهد و سیستم هوش مصنوعی یک ،وجی اختراعی ایجاد می کند.

یکی از مسائل کلیدی عدم اطمینان وکلای ثبت اختراع در مورد روند من، اقدام است. نوآوران به دنبال محافظت از اختراعات ارزشمند خود هستند، اما فقدان راهنمایی روشن، معضلات اخلاقی بالقوه ای را برای وکلای ثبت اختراع ایجاد می کند. من اخیراً مقاله ای در Patently-O با ،وان «مخترع هوش مصنوعی و دام اخلاقی برای وکلای ثبت اختراع ایالات متحده» منتشر کردم که این نگر، را برجسته می کند.

من معتقدم USPTO باید به سرعت راهنمایی کند و بیان کند که درخواست های ثبت اختراع ممکن است به درستی مشارکت کننده انس، در مفهوم را به ،وان تنها مخترع فهرست کنند، حتی در شرایطی که هوش مصنوعی یا ابزار دیگری ،اصر کلیدی کشف را فراهم می کند.

اداره کپی رایت ایالات متحده اقداماتی را برای رد ثبت آثار ایجاد شده توسط هوش مصنوعی انجام داده است. برای USPTO ضروری است که از مشکلات فعلی دفتر حق چاپ ایالات متحده در رسیدگی به مسائل مربوط به هوش مصنوعی اجتناب کند. در حالت ایده‌آل، سیاست‌گذاران مالکیت م،وی ایالات متحده همه جنبه‌های IP – حق ثبت اختراع، اسرار تجاری و حق چاپ را در وضعیت ما در اینجا – به ،وان یک کل واحد در نظر بگیرند. این ممکن است فرصتی برای تأمل در مورد ایجاد یک دفتر مالکیت م،وی ایالات متحده باشد که PTO و دفتر حق چاپ را ادغام می کند، در حالی که برخی اختیارات را برای تنظیم اسرار تجاری فراهم می کند.

همانطور که چندین سخنران اشاره کرده اند، انتظار می رود هوش مصنوعی مولد هزینه اختراع را کاهش دهد که یک مزیت فوق العاده است. همانطور که پروفسور لوین و فلدمن توضیح دادند، هوش مصنوعی انگیزه های متفاوتی نسبت به مخترعان انس، دارد و فاقد انس،ت اساسی است که قو،ن مخترع ما به آن احترام می گذارند. با این حال، یک پیشرفت تکنولوژیکی ارزشمند توسط یک هوش مصنوعی (مانند یک درمان پزشکی جدید) چیزی است که ما می خواهیم آن را تشویق کنیم.

برای اختراعات بدون مشارکت مستقیم انسان، به موقع است که یک دسته حقوق ویژه برای اختراعات کامپیوتری در نظر گرفته شود. این انحصار منحصربه‌فرد می‌تواند دارای یک دوره کاهش‌یافته و ا،امات اضافی برای اطمینان از وضوح و قابلیت ثبت اختراع باشد، مانند پیش از غربالگری، ادعاهای محدود، تعاریف، و ادغام جنبه‌های دیجیتالی مستند.

در نتیجه، برای USPTO ضروری است که راهنمایی هایی در مورد نحوه مدیریت نقش هوش مصنوعی مولد در فرآیند اختراع ارائه دهد – تمایز بین موقعیت هایی که یک مخترع انس، وجود دارد و موقعیت هایی که اصالت انس، ندارند یا کافی نیستند.


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/04/patenting-inventions-contributions.html