سوالات متداول در مورد قانون شرکت برق (ساسکاچوان): چرا درک این قانون برای پروژه انرژی شما در ساسکاچوان حیاتی است – نفت، گاز و برق


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در زیر مجموعه ای از سوالات متداول – و پاسخ – در مورد قانون شرکت برق (ساسکاچوان) (“عمل کنیدلطفاً توجه داشته باشید که پرسش‌ها و پاسخ‌های زیر صرفاً ماهیت کلی دارند و به‌منظور ارائه مشاوره حقوقی خاص نیستند. با این حال، گروه انرژی Procido LLP به پیچیدگی‌های قانون کاملاً آشنا است و خوشحال خواهد شد. برای پاسخ به هر سؤال خاصی که ممکن است در مورد کاربرد قانون در پروژه انرژی خود در ساسکاچوان داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً با هیچ یک از اعضای تیم انرژی ما تماس بگیرید.

1. هدف اصلی چیست قانون شرکت برق (ساسکاچوان)؟

هدف اصلی این قانون ایجاد یک ارائه دهنده خدمات است، به صورت عمودی است که به نام شرکت برق ساسکاچوان یا “SaskPower” شناخته می شود. این قانون همچنین حقوق، مسئولیت‌ها و تعهدات SaskPower را تعریف می‌کند که در درجه اول تولید، انتقال، ،ید، فروش و تامین انرژی الکتریکی در ساسکاچوان است.1

2. قدرت های SaskPower تحت چه مواردی هستند قانون شرکت برق (ساسکاچوان)؟

SaskPower بر اساس قانون دارای اختیارات گسترده و عمومی است. اول و مهمتر از همه، بخش 38 قانون به SaskPower حق انحصاری برای تامین، انتقال، توزیع و فروش برق در ساسکاچوان (با رعایت برخی معافیت ها) اعطا می کند. بعلاوه، بخش 8(1)(i) قانون به SaskPower این امکان را می دهد که برای هر هدف و قدرت دیگری که به اه، و اختیارات SaskPower مرتبط یا مرتبط با آن است، همانطور که در قانون (یا هر عمل دیگری) آمده است، اقدام کند.

گروه های برق بخش خصوصی در هیچ کجای قانون ذکر نشده اند. بر این اساس، تولیدکنندگان مستقل برق (“IPP ها“) حقوق مقرر مربوط به تامین برق در ساسکاچوان را ندارند.2 این تعجب آور نیست، زیرا برخی مفاد قانون به دهه 1950 – تقریباً 75 سال پیش – برمی گردد، زم، که دسترسی گسترده به برق هنوز در ساسکاچوان نسبتاً جدید بود.

3. آیا SaskPower بر اساس این قانون حق انحصاری تامین، انتقال، توزیع و فروش انرژی الکتریکی در ساسکاچوان را دارد؟

بله – همانطور که در بالا ذکر شد، SaskPower حق انحصاری تامین، انتقال، توزیع و فروش انرژی الکتریکی در ساسکاچوان را بر اساس قانون دارد.

4. آیا SaskPower می تواند از این حق انحصاری ناشی از قانون چشم پوشی کند؟

بله – SaskPower ممکن است (با هر شرایط و ضوابطی که صلاح بداند) به طور کتبی با تامین، انتقال، توزیع یا فروش انرژی الکتریکی توسط یا به شخص یا دسته ای از افراد موافقت کند.3 در نتیجه، IPP ها، First Nations و شهرداری ها باید از SaskPower برای تولید انرژی الکتریکی در ساسکاچوان تأییدیه دریافت کنند.4 اگر یک IPP یا First Nation بخواهد پروژه تامین برق در ساسکاچوان را ادامه دهد، این معافیت یک سند بسیار مهم است.

5. آیا این حق انحصار در قانون شامل نسل “پشت حصار” (“BTF”) می شود؟

بله – قانون مشخص است که فقط SaskPower حق تامین انرژی الکتریکی در ساسکاچوان را دارد. بر این اساس، هر پروژه BTF باید از حق انحصاری SaskPower برای تامین، انتقال، توزیع و فروش انرژی الکتریکی در ساسکاچوان چشم پوشی کند.

بر این اساس، وام دهندگان و ،یداران پروژه های BTF در ساسکاچوان باید از چنین حق انحصاری آگاه باشند. عدم به دست آوردن این معافیت ممکن است به م،ای عدم دریافت منابع مالی یا ش،ت در بستن معامله باشد.

علاوه بر این، در حالی که پروژه‌های BTF واقعی برای اتصال به شبکه در نظر گرفته نشده‌اند، ا،ر پروژه‌های BTF در ساسکاچوان باید به شبکه متصل باقی بمانند تا به ،وان منبع برق پشتیبان عمل کنند یا برای رفع وقفه در شبکه برق عمل کنند. در نتیجه، معمولاً برای پروژه‌های BTF در ساسکاچوان، قرارداد اتصال نسل با SaskPower ضروری است.

6. آیا یک شرکت خصوصی می تواند طبق قانون یک خط انتقال خصوصی در ساسکاچوان بسازد؟

خیر – SaskPower حق انحصاری انتقال انرژی الکتریکی را از طریق خطوط انتقال خود در ساسکاچوان دارد.5با این حال، SaskPower ممکن است با یک پیمانکار خصوصی موافقت کند که یک خط انتقال در ساسکاچوان را مطابق با تمام قو،ن، مقررات و استانداردهای SaskPower بسازد.

7. آیا گروه های بومی بر اساس این قانون حق عرضه، انتقال، توزیع یا فروش انرژی الکتریکی در ساسکاچوان را دارند؟

خیر – قانون چنین حقوقی را برای گروه های بومی در ساسکاچوان در نظر نگرفته است. ،ت ساسکاچوان توانایی وضع مقررات تحت این قانون را برای تسهیل مشارکت و مشارکت بومی دارد، اما هنوز این کار را انجام نداده است.

8. آیا SaskPower یا ،ت ساسکاچوان می توانند مقرراتی را وضع کنند که به اشخاص خصوصی اجازه عرضه، انتقال، توزیع و فروش انرژی الکتریکی را بدهد؟

بله – ،ت ساسکاچوان توانایی وضع مقرراتی را تحت این قانون دارد که به اشخاص خصوصی اجازه می‌دهد تا انرژی الکتریکی را تامین، انتقال، توزیع و بفروشند، اما هنوز این کار را انجام نداده است.6

9. آیا SaskPower می تواند با طرف های خصوصی برای فروش یا ،ید انرژی الکتریکی یا انتقال انرژی الکتریکی قرارداد ببندد؟

بله – معمولاً SaskPower قراردادهای ،ید برق (“PPA”) را که از طریق فرآیند تدارکات عمومی رقابتی به یک IPP اعطا می شود، منعقد می کند.7

10. اگر یک طرف خصوصی انرژی الکتریکی را تامین، انتقال، توزیع یا بفروشد چه اتفاقی می‌افتد. بدونرضایت SaskPower؟

یک طرف خصوصی که بدون رضایت SaskPower انرژی الکتریکی را تامین، انتقال، توزیع یا می فروشد، می تواند با عواقب جدی روبرو شود. در ابتدا، SaskPower ممکن است از انتقال یا توزیع انرژی الکتریکی به طرف خصوصی امتناع کند، خطوط انتقال و توزیع خود را قطع کند، یا هر اقدام تعریف نشده دیگری را که SaskPower «ضروری می‌داند» انجام دهد. سپس SaskPower می‌تواند به دنبال بازیابی تمام هزینه‌های صرف شده به دلیل طرف خصوصی متخلف باشد.8

11. آیا قانون به SaskPower اجازه واردات و صادرات انرژی الکتریکی را می دهد؟

بله – قانون به SaskPower اجازه می دهد تا انرژی الکتریکی را وارد و صادر کند.9 قابل ذکر است که ارتباطات متقابل بین استان ها و ایالات متحده بیشتر از اتصالات بین استان های دیگر در کانادا است.

12. آیا یک حزب خصوصی یا First Nation می تواند طبق قانون، انرژی الکتریکی را به ساسکاچوان یا خارج از آن صادر یا وارد کند؟

خیر – فقط SaskPower می تواند انرژی الکتریکی را بین استان های دیگر و سایر کشورها وارد و صادر کند. این حق انحصار ممکن است بر احزاب خصوصی با عملیات واقع در نزدیکی مرزهای است، یا ملی تأثیر منفی بگذارد. به ،وان مثال، احزاب خصوصی ممکن است مجبور به ،ید برق از SaskPower شوند، علیرغم شناسایی منابع تجاری بادوام تر برق در منیتوبا، آلبرتا، داکوتای شمالی یا سایر حوزه های قضایی همسایه.

13. یک IPP که مالک تأسیسات تولید برق در ساسکاچوان است، باید هم بر زمین و هم بر سود مالیات بپردازد. آیا SaskPower بر اساس قانون مالیات بر زمین ها و سود پرداخت می کند؟

خیر – SaskPower یک شرکت است، است و از پرداخت مالیات بر زمین ها و سود خود معاف است.10

14. آیا یک طرف خصوصی می تواند به طور یک طرفه دی ا،ید کربن (CO2) حاصل از تاسیسات تولید برق بر اساس قانون؟

بعید نیست – بخش 8(1)(c) قانون مقرر می دارد که تولید، ،ید، انتقال، توزیع، فروش و عرضه دی ا،ید کربن (CO)2) یا گاز حاصل از تولید برق در اختیارات SaskPower است.11

15. جبران کربن، اعتبارات و سایر مزایای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یک جریان درآمد مهم فزاینده برای IPP ها و کشورهای اول است. آیا SaskPower بر اساس این قانون حقی نسبت به این ویژگی های محیطی دارد؟

نه ،وما – با این حال، SaskPower حق دارد موافقت نامه ها، حقوق یا سایر مزایای مربوط به انتشار کربن، گازهای گلخانه ای یا سایر انتشارات هوا را وارد کند.12 بر این اساس، IPPها و First Nations باید با SaskPower مذاکره کنند تا این حقوق را از SaskPower تضمین کنند.

16. آیا Crown Investments Corporation (CIC) ساسکاچوان SaskPower را کنترل می کند؟

این قانون مقرر می‌دارد که CIC باید هر گونه نرخ، هزینه و قیمتی را که هر کالا، خدمات یا خدمات با آن توسط SaskPower به فروش می‌رسد، تأیید کند. ممکن است در رابطه با انجام عملیات مالی SaskPower دستورات و دستورات صادر کند. ممکن است به کتاب ها و حساب های SaskPower دسترسی داشته باشد. و حساب ها و صورت های مالی SaskPower را بررسی کنید. CIC مسئول ارائه تاج هایی مانند SaskPower “با راهنمایی و جهت برای همسویی با اولویت های ،ت” است. هیئت CIC در حال حاضر متشکل از هفت سیاستمدار ،تی منتخب با پیشینه‌های مختلف است که اعضای مجلس قانونگذاری ساسکاچوان هستند.

17. از کجا می توانم به قانون دسترسی داشته باشم؟

این قانون از طریق مرکز انتشارات در وب سایت ،ت ساسکاچوان به صورت آنلاین قابل دسترسی است: https://publications.saskatchewan.ca/#/،ucts/760.

پانویسها و منابع

1. به بخش 8.1 قانون مراجعه کنید.

2. به ،وان مرجع، تولیدکنندگان مستقل برق، نهادهای خصوصی هستند که مالکیت و یا بهره برداری از تأسیسات تولید و فروش برق به ،یداران ،تی مانند SaskPower را دارند.

3. به بخش 38 (2) – (3) قانون مراجعه کنید.

4. به بخش 38 (1) قانون مراجعه کنید.

5. به بخش 8.2(1)(a) قانون مراجعه کنید

6. به بخش 38.1 (4) قانون مراجعه کنید.

7. به بخش 8.4 (ب) (i) قانون مراجعه کنید.

8. به بخش 8.3 (4) قانون مراجعه کنید.

9. بخش 8.1 قانون را ببینید

10. به بخش 4 قانون مراجعه کنید.

11. به بخش 8 (1) (ج) قانون مراجعه کنید.

12. به بخش 8.4 (ب) (ii) قانون مراجعه کنید

در ابتدا در 23 نوامبر 2022 منتشر شد

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1305190