شیرآلات صنعتی انواع ولو و شیر صنعتی دست اول | kasrasaran

شیرآلات صنعتی انواع ولو و شیر صنعتی دست اول | kasrasaran

بنابراین پرواضح است که هیچ قطعه‌ی دیگری در اینگونه تجهیزات گنجانده نمیشود. درپوش اغلب در زمانی که شیر در حال استفاده است ثابت می ماند، اما می توان آن را برای تعمیر قطعات داخلی شیر یا پاک کردن بدنه از موانع برداشت. حتی اگر آنها قطعات جداگانه ای باشند، کلاه درپوش اغلب به عنوان مشخصه محفظه کلی در نظر گرفته می شود.

  • گاهی شیرهای Plug قفل می شوند و نیاز به نیروی زیادی برای باز شدن دارند.
  • بنابراین تمایل ما بر این است که تا حد امکان از شیرهای دروازه ای استفاده کنیم.
  • در واقع، این نوع شیر، با حذف اغتشاشات و نوسانات فشار بالادست، باعث پیوستگی و ثبات فشار در پایین‌دست سیستم می‌شود.
  • این شیرآلات در سیستم سیال به خاطر قیمت پایین، تحمل فشار بالا و عملکرد خوب در قطع جریان بسیار مورد استفاده هستند.
  • شیر با جا به جا شدن مجرابند، از حالت باز به بسته و بالعکس تغییر وضعیت می دهد.
  • شیرآلات از جنس فولاد فورج شده وقتی مورد استفاده قرار می گیرند که سایز خط کمتر از 2-1/2 اینچ باشد .

شیرهای صنعتی با حرکت خطی  نسبت به فرسایش مقاوم تر بوده ولی نسبت به نوع دورانی آن گران تر هستند. همچنین شیرهای دورانی دارای محدودیت بیشتری از نظر افت فشار نسبت به نوع خطی آن هستند. ولوهای با حرکت خطی انواع شیرهایی هستند که جهت باز و بسته شدن، باید دسته یا فرمان آن چندین دور چرخانده شوند.

تقسیم بندی انواع valve بر اساس عملگر

در ضمن در جریان های پایین، این شیرها تمایل به ایجاد پدیده کاویتاسیون اخبار دارند. محدودیت این شیرها این است که تحمل فشار این شیرها معمولا پایین است. یکی از بحث های جدی در مورد این شیرها، روان کاری و گریس کاری می باشد که باید مرتب انجام شود. در این شیرها اپراتور از طریق Hand Wheel یا Hand Lever یا ادواتی شبیه آن اقدام به باز و بسته نمودن شیر می کند.

انواع شیرآلات صنعتی و کاربرد آن ها

استفاده از شیرهای دروازه ای بیشتر در صنعت آب و نیرو رایج است. شیر پیستونی یا «پیستون ولو» (Piston Valve)، یکی از انواع ولو خطی است که به منظور کنترل جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شیرهای پیستونی در سیستم‌های پایپینگ گاز و سیالات شیمیایی نیز به کار گرفته می‌شوند. این شیرها امکان توقف و راه‌اندازی جریان سیال را با توجه به وضعیت سیستم فراهم می‌کنند. با این تفاوت که در این نوع ولو به جای دیسک کروی، از پیستون استفاده می‌شود. به منظور اتصال پیچی انواع valve به سیستم‌های پایپینگ، چند مادگی بر روی انتهای شیر و لوله ایجاد می‌شوند.

شیرآلات صنعتی چاقویی (Knife Valve)

شیرها تقریباً در هر مکانی که نیاز به کنترل جریان مایع یا گاز وجود داشته باشد، استفاده می‌شوند. یک نوع شیر، جریان آب را از طریق سینک آشپزخانه شما کنترل می‌کند،نوع دیگر ورود گاز پروپان را به مشعل‌های اجاق گاز کنترل می‌کند. سخن پایانی
ما در مستر ماکان انواع شیرآلات صنعتی را با بهترین کیفیت و مناسب ‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌ دهیم.