شیر پروانه ای ویفری EPDM پرشین ایمن | کسری ساران

شیر پروانه ای ویفری EPDM پرشین ایمن | کسری ساران

در نوع متداول شیر پروانه‌ای از لاستیک‌های آب‌بندی الاستومری استفاده می‌شود، با وجود این، بسته به نوع کاربرد می­‌توان از رینگ‌های سخت نیز برای این منظور استفاده کرد. محرك یا عملگر شیر پروانه‌ای ممكن است بر اساس سایز و نوع کاربرد آن به صورت دستي باشد يا در سایزهای بزرگ‌تر به‌وسيله گیربکس فشار هوا يا برق فعال شوند. شیر پروانه‌ای را در اندازه‌‌های مختلفی از ۱ اينچ الي ۲۴ اينچ می‌سازند که سایزهای متداول آن عبارتند از 2، 1/2 2، 3 الی 12 اینچ. قیمت شیر پروانه‌ای گیربکس دار بر اساس متغیرهای مختلفی سنجیده می‌شود فاکتور هایی چون جنس بدنه، نوع و جنس دیسک آن ، لاینر شیر، شافت، و علاوه بر این ها مدل شیر پروانه‌ای گیربکس دار نیز نقش مهمی در قیمت آن دارند.

  • سیت های فلزی در مقابل آتش نسبت به دیگر سیت ها مقاومت بیشتری دارند.
  • شیر پروانه ای پلاستیکی یا پلیمری در انواع شیر پروانه ای پلی پروپیلن (PP)، شیر پروانه ای پلی اتیلن (PE)، شیر پروانه ای یو پی وی سی (UPVC) با اتصال فلنجی، ویفری و دنده ای قابل عرضه می باشد.
  • آنها برای کنترل اسیدهای نیتریک، هیدروکلریک و سولفوریک در دماهای متوسط استفاده می شوند.
  • صندلی شیر پروانه ای را می توان به صورت نشیمنگاه نرم یا نشیمنگاه فلزی ساخت.

یک ربع گردش لازم است تا شیر از حالت کاملا باز به حالت کاملا بسته درآید (و این حرکت را می توان به همان سرعت شیرهای توپی انجام داد). شیر پروانه ای چدنی از شیرالات پرمصرف در صنایع آب و فاضلاب و صنایع ساختمان می باشد که از نظر وزنی سبک تر از انواع فولادی می باشد و در انواع چدن سبک و چدن سنگین قابل ارائه می باشد. بدنه با توجه به نوع سیال و فشار کاری و دمای سیال انتخاب می شود، از این محصول با بدنه چدن با توجه به شرایط در محیط های غیر خورنده و در دما های زیر 120 درجه سانتی گراد استفاده می کنند. ولی بدلیل وجود واشر لاستیکی (لاینر) در داخل این شیرآلات مناسب ترین دمای استفاده کمتر از 90 درجه سانتی گراد می باشد. در گذرگاه استوانه‌ای بدنه شیر پروانه‌ای، صفحه پروانه‌ای دیسکی شکل حول محور می‌چرخد و زاویه چرخش بین 0 تا 90 درجه است. به طور کلی شیر پروانه ای پلیمری، در زمره کنترل ولوهای صنعتی ربع گرد قرار داشته که برای کنترل، قطع و وصل جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرد.

جذاب ترین ها

شیر پروانه ای برای قطع و وصل و کنترل جریان سیال با عملگر اهرم، گیربکس، پنوماتیک، برقی و هیدرولیکی استفاده میشود. نحوه ی عملکرد شیر پروانه ای مثل شیرهای توپی و بال ولو برای قطع و وصل سریع جریان است و به دلیل اینکه این شیرها همواره در مسیر جریان سیال قرار میگیرند، فشار را حتی در حالت باز بودن کاهش میدهند. اجزای اصلی یک شیرپروانه ای شامل بدنه، مهر و موم، دیسک و ساقه است. (شکل با برچسب B) که به یک محرک یا دسته (شکل با برچسب C) در قسمت بیرونی شیر متصل است. ساقه نیز با استفاده از حلقه اورینگ (شکل با برچسب E) مهر و موم می شود.

شیر پروانه ای کلاس ۳۰۰

با مشخص شدن فشار کاری سیستم و در نظر گرفتن موارد ذکر شده در بالا انتخاب شیر آتش نشانی از نوع شیر پروانه ای بسادگی قابل انجام می باشد. این نوع از باترفلای‌ ولوها به دلیل اتصال جوش خوردن مستقیم به خط لوله در سیستم هایی که دارای فشار بالا هستند به کار می‌روند. شیرهای پروانه ای با جنس بدنه داکتیل دارای مقاومت عالي در مقابل سايش می باشد. شیرهای پروانه ای از لحاظ جنس ، نحوه اتصال و نوع عملگر یا محرک دسته بندی می شوند. این نوع شیرهای باترفلای در مقایسه با دیگر شیرآلات از قیمت بسیار ارزان­تر و گشتاور پایین­تری (برای باز و بسته شدن شیر) برخوردار هستند و به راحتی مورد بهره­برداری قرار می­گیرند.

دریچه‌های پروانه‌ای نیکل آلومینیوم برنز نیز در محیط‌های آب دریا (به عنوان مثال، لوله‌کشی دریایی)، تصفیه آب و تصفیه فاضلاب استفاده می‌شوند. فولاد کربن
فولاد کربنی یک آلیاژ فولادی است که تا ۲٫۵ درصد کربن بیشتری دارد. دارای خواص مکانیکی خوبی است و می تواند برای کاربردهایی که نیاز خاصی در آن وجود ندارد استفاده شود.