قیمت SSD ️ مقایسه مشخصات و خرید ارزان حافظه اس اس دی زومیت

این قابلیت می تواند برای بازی یا ویرایش فیلم با وضوح بالا، بسیار مفید باشد. بی‌شک یکی از بزرگترین تغییرات در دنیای هارد دیسک ها، پیدایش NAS سرورها است – Network Attached Storage. سیستم های NAS به عنوان راهکاری برای پاسخ به رشد داده و بیگ دیتا، رشد ذخیره سازی و نیازهای آرشیو داده، ارایه شده است. شرکت وسترن دیجیتال، شش رنگ برای نمایش کاربری هاردهایش ارایه داده است یعنی بر اساس کاربری در رنگ‌های متفاوتی دیده می‌شوند پس دسته‌بندی هاردها بر اساس کاربرد است نه عدد و مدل. این شش رنگ هارد وسترن دیجیتال هر کدام ویژگی و خاصیت مخصوص به خود دارند و شما بر اساس کاربری خود از بین آنها انتخاب می‌کنید. هارد چه مارکی خوبه؟ بهترین مارک هارد اینترنال لپ تاپ و کامپیوتر، سیگیت و ویسترن دیجیتال و توشیبا است.

  • چیزی که هاردها را از هم مجزا می‌کند، قابی است که به شما فروخته می‌شود وگرنه داخل آنها فرقی با هم ندارند.
  • با خواندن این دیتای باینری کامپیوتر می‌فهمد چه دیتایی روی پلاتر وجود دارد.
  • با انجام این کار و استفاده از آنچه در اینجا آموخته اید، انتخاب و خرید هارد دیسک برایتان بسیار ساده تر خواهد شد.
  • به راحتی‌ می‌توان این هارد را داخل کیف قرار داد و با خود حمل کرد.

هارد دیسک یا دیسک سخت HDD، حافظه ای جهت ذخیره سازی اطلاعات به صورت دائمی در یک سیستم می باشد. هارد کامپیوتر معمولا در ابعاد 2.5 و 3.5 اینچ ساخته شده و در دو نوع اینترنال و اکسترنال در بازار عرضه می گردد. هارد دیسک اینترنال درون سیستم هایی مانند کامپیوتر رومیزی، آل این وان و لپ تاپ قرار می گیرند. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات توسط هارد کامپیوتر از فاکتورهای مهم هنگام خریداری آن می باشد و هرچه میزان سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در یک هارد درایو بیشتر باشد، مدت زمان دسترسی به اطلاعات کوتاه تر خواهد بود.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple WD10SORZ ظرفیت 1 ترابایت

کاربران با در نظر داشتن عملکرد خود قادر خواهند بود مدل مدنظر خود را انتخاب کرده و استفاده لازم را ببرند. در این هاردها همان طور که از اسمش نیز مشخص است اطلاعات به صورت سریالی انتقال می یابد. اگر می‌خواهید بهترین هدفون ورزشی را بخرید که با خیال راحت و آزادی عمل بتوانید … با استفاده از یک کابل شارژ مناسب می‌توانید از آسیب و کاهش طول‌ عمر باتری … تمام چیپست ها و IC های هارد دیسک روی بوردی که در تصویر زیر می‌بینید، نصب شده‌اند.

زمان نگهداری داده ها و اطلاعات

هارد اینترنال یا همان حافظه داخلی کامپیوتر قطعه ای است که به مادربرد کامپیوتر متصل است و
به کاربر این امکان را می دهد تا تمام فایل ها و داده های خود را روی آن ذخیره کند. SSD مخفف کلمه Solid State Drive یا دیسک حالت جامد می باشد که می تواند اطلاعات را به صورت مستقیم و با سرعت بسیار بالایی حفظ و نگهداری کند. به زبان ساده تر می توان گفت هاردهای SSD نسخه پیشرفته و با ابعاد بزرگ فلش مموری می باشد که می تواند داده ها و اطلاعات بسیار زیادی را در خود ذخیره نمایند.

حافظه SSD مخفف Solid State Drive، جدیدترین نوع در میان حافظه‌های ذخیره‌سازی است که به دلیل سرعت بالای ذخیره و انتقال داده‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. پیش از به بازار آمدن حافظه‌های SSD، کاربران از حافظه‌های ذخیره‌سازی مختلفی جهت ذخیره یا انتقال اطلاعات استفاده می‌کردند؛ حافظه‌هایی همچون سی دی، دی وی دی، فلش مموری و در نهایت هارد دیسک یا همان HDD. سرعت صفحات می تواند تا دور در دقیقه باشد که منجر به صدای نویز هنگام کار می شود. این هارد درایوها به این علت  محبوب شده اند که در هنگام خواندن و نوشتن فضای زیادی را ایجاد می کنند (حداکثر 4 ترابایت روی یک HDD) و قابلیت اطمینان و پایداری بالایی دارند. دیسک سخت یا هارد اینترنال، بزرگ‌ترین حافظه جانبی که در کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارد تقریبا کلیه داده‌ها متشکل از سیستم عامل، فایل، برنامه و غیره روی آن قرار می‌گیرد. یکی از عمده تفاوت های هاردهای HDD و SSD در زمان ذخیره سازی اطلاعات می باشد که معمولا هارد دیسک های SSD دو برابر بیشتر داده ها را به نسبت هاردهای HDD حفظ و نگهداری می کنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار