هارد دیسک یا حافظه SSD رایانه خود را چگونه تعویض کنیم؟ فرادرس مجله

برای این کار باید درایو را به درون یک قاب اضافی که معمولاً روی کیس وجود دارد بلغزانید و کابل‌های اضافی ساتا را به آن وصل کنید. برخی از پیچ‌ها واشر پلاستیکی برای جلوگیری از ایجاد سروصدا نیز دارند و ممکن است به زیر درایو یا طرف‌های جانبی آن وصل شده باشند که همه این موارد به طراحی کیس بستگی دارد. این‌ها هیچ‌کدام مهم نیستند؛ کافی است پیچ‌ها را باز کنید و آن‌ها را جایی بگذارید که مطمئن باشید گم نمی‌کنید. توجه داشته باشید که اگر نمی‌توانید یک درایو 3.5 اینچی یا درایو کوچک‌تر 2.5 اینچی ببینید، این احتمال هست که درایو در جای دیگری قرار گرفته است. این فرایند نسبت به لپ‌تاپ تا حدودی پیچیده‌تر است؛ اما خیر خوب این است که باز کردن کیس و دسترسی به درایو در اکثر موارد بسیار آسان‌تر از لپ‌تاپ است. اگر به راهنمای مرحله به مرحله برای مدل لپ‌تاپ خود نیاز دارید، گوگل بهترین دوست شماست.

  • شکاف‌های مادربورد عموماً در طرفین جانبی و نزدیک به جلوی رایانه قرار دارند و به طور معمول در دسته‌های دو تا شش عددی هستند.
  • در نتیجه اگر به دنبال یک هارد درایو برای کنسول بازی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم WD My Book را در صدر جدول خود قرار دهید.
  • این روز‌ها بسیاری از مردم فکر می‌کنند که بهترین هارد دیسک‌ها از تکنولوژی قدیمی پشتیبانی می‌کنند؛ اما شما می‌توانید با دستگاه‌هایی مانند G-Technology G-Drive به این افراد نشان دهید که دیسک‌های چرخان جایگاه خاص خود را در آینده خواهند داشت.
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.
  • راهنمای خرید هارد کامپیوتر به شما کمک می‌‎کند تا بهترین گزینه را بین مدل‌های متنوع انتخاب کنید.
  • قبل از خرید کامپیوتر برنامه نویسی، بهترین کامپیوتر برای برنامه نویسی را مطالعه کنید.

بالا و پایین هر پیچک صدا (پیچ تنظیم) یک آهنربای زمین شده قرار دارد که این عمل باعث می‌شود سر بازو به قسمت مرکزی یا به سمت نوار کناری دیسک به صورت شعاعی حرکت کند. بسیاری از مخاطبان محتوا و اطلاعاتی دارند که معمولاً تمایل دارند به صورت شخصی و همیشه آن را نگه داری کنند که با این اوصاف همراه داشتن یک هارد اکسترنال بسیار ضروری خواهد بود. یکی از عمده تفاوت های هاردهای اکسترنال با اینترنال این مساله می تواند باشد که هارد دیسک اکسترنال را می توان از سیستم جدا نمود اما هارد اینترنال معمولاً داخل کامپیوتر قرار می گیرند و قابل جدا شدن نمی باشند. بسیاری از قطعات متحرک پیچیده که باعث کارکرد یک هارد دیسک می‌شود، کاملاً در معرض آسیب هستند، به خصوص اگر آنها را به هر کجا که می‌روید ببرید. اگر هارد دیسک آسیب دیده باشد، ممکن است همچنان بتوانید اطلاعات ذخیره شده در صفحات آن را بازیابی کنید، اما این یک فرآیند پیچیده و احتمالاً پرهزینه خواهد بود.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ بر اساس قیمت معرفی انواع مدل‌ها

بنا‌بر‌این جای تعجب نیست که این درایو به عنوان بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ با سه سال ضمانت، یک جفت کابل USB Type C و دو شاخه اضافی برای سرزمین‌های اصلی اروپا ارائه می‌شود. می‌توان گفت که این میزان از نرخ انتقال، از 195 مگابایت بر ثانیه‌ای که سازنده ادعا می‌کند، دور نیست. استفاده از صفحات سخت و محکم و آب‌بندی واحدها باعث افزایش قدرت و استحکام آن‌ها نسبت به فلاپی‌دیسکها می‌شود. در نتیجه دیسکهای می‌توانند مقدار بیشتری از اطلاعات را نسبت به فلاپی دیسکها در خود ذخیره کنند؛ و همچنین دسترسی به اطلاعات نیز بسیار سریعتر است.

قسمت های مختلف یک هارد دیسک

این مجموعه که با نام رسمی “فرا سیستم افق” ثبت شده است دارای فروشگاه اینترنتی و فروشگاه حضوری در “مرکز کامپیوتر ایران” و “خیابان مظفر” میباشد. در صورتی که قصد آشنایی یا خرید انواع هارد SSD را دارید می‌توانید به فروشگاه بانی نو مراجعه کنید، این فروشگاه تمامی محصولات خود را با قیمت مناسب و گارانتی و پشتیبانی عرضه می‌کند. اما بی شک مسئله‌ایی که باید به آن توجه کرد این است که هریک از این هاردها به لحاظ تکنولوژی و همچنین عملکرد، سرعت ذخیره‌سازی بهتر، امنیت بالا و همچنین قیمت مناسب‌تری برخوردارند. بدین ترتیب صفحه بدنه لپ‌تاپ باز شده و امکان جدا کردن آن از لپ‌تاپ ایجاد می‌شود. SSD مخفف کلمه Solid State Drive یا دیسک حالت جامد می باشد که می تواند اطلاعات را به صورت مستقیم و با سرعت بسیار بالایی حفظ و نگهداری کند.

لطفا ایمیل و مشخصات خود را کامل کنید تا در صورت موجود شدن کالا سریعا شما را مطلع سازیم. برای دسترسی به درایو باید ابتدا باتری را جدا کنیم و سپس هشت پیچ مختلف را باز کنیم. نظرتون درباره این مقاله چیه؟
ما رو راهنمایی کنید تا اون رو کامل تر کنیم و نواقصش رو رفع کنیم. هاردی که می خرید بهتر است از قابلیت S.M.A.R.T پشتیبانی کند (که معمولاً این قابلیت را دارند) تا اشکال یابی هارد در آینده ساده تر باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار