هشت نتیجه احتمالی در انتخابات فدرال | مایکل سی دورف | حکم


امروز روز انتخابات است آمریکایی‌هایی که در برگه‌های رای خود پست الکترونیکی ارسال نکرده‌اند یا به شکلی دیگر زودهنگام رای نداده‌اند در پای صندوق‌های رای هستند و به رئیس‌جمهور (از لحاظ فنی برای انتخاب‌کنندگان رئیس‌جمهور)، سنا (در بیشتر ایالت‌ها)، مجلس نمایندگان، و هزاران دفتر ایالتی و محلی و اقدامات رای گیری با توجه به تمام ،یبات بالقوه، تعداد نتایج ممکن به طرز شگفت انگیزی زیاد است. در ستون امروز، من روی یک زیرمجموعه کوچک تمرکز خواهم کرد: هشت پیکربندی ممکن که می‌تواند در سطح فدرال ایجاد شود.

چرا هشت؟ سه انتخابات فدرال وجود دارد: یکی برای رئیس جمهور و دیگری برای مجلس سنا و مجلس. ما می‌تو،م هر کدام را باینری در نظر بگیریم: یا دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان کنترل را به دست می‌آورند. (یک تساوی در سنا ممکن است، اما پس از آن کنترل سنا به هر حزبی می رسد که برنده ریاست جمهوری و در نتیجه معاونت ریاست جمهوری شود، به دلیل توانایی آن افسر برای دادن رای تساوی.) با دو نتیجه ممکن در هر یک از سه انتخابات، ما دارای 2 x 2 x 2 = 8 امکان. تفاوت ها اهمیت زیادی دارد.

،ت یکپارچه

دو مورد از هشت نتیجه ممکن منجر به یک ،ت واحد خواهد شد، با یک حزب در کنترل ریاست جمهوری و هر دو اتاق کنگره. در سال‌های اخیر، این نتیجه غیرمعمول نیست، به‌ویژه زم، که نامزد ریاست‌جمهوری دارای کت و شلوار است. نه به ندرت، ،ت یکپارچه برای دو سال اول دوره ریاست جمهوری را می بینیم که پس از انتخابات میان دوره ای، زم، که به طور سنتی حزب رئیس جمهور فعلی در وضعیت نامساعدی قرار دارد، توسط ،ت ت،یم شده قطع شده است.

بر این اساس، قو،ن عمده ای که دو حزبی نیستند، معمولاً در دو سال اول دوره ریاست جمهوری وضع می شوند. این الگو برای سه رئیس‌جمهور گذشته که هر یک از آنها در حالی به قدرت رسیدند که حزب خود هر دو اتاق کنگره را کنترل می‌کرد اما پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنترل یک اتاق را از دست دادند. قانون حمایت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه (Obamacare) در سال دوم دوره اول ریاست جمهوری اوباما به تصویب رسید. کاهش قابل توجه مالیات و لغو عملاً دستورات فردی اوباماکر در اولین سال ریاست جمهوری ترامپ به تصویب رسید. و پرزیدنت بایدن قو،ن مهمی را در پاسخ به همه‌گیری کووید، رسیدگی به زیرساخت‌ها و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی (در قانون کاهش تورم با ،وان گمراه‌کننده) در دو سال اول ریاست جمهوری‌اش امضا ،د.

،ت واحد تحت ریاست هریس یا رئیس جمهور ترامپ نیز احتمالاً منجر به قانون اساسی خواهد شد. رئیس جمهور هریس ممکن است قانونی را امضا کند که حق ملی برای سقط جنین را تدوین می کند، حمایت از ،یداران خانه اول و مشاغل کوچک، اصلاح مهاجرت برای افزایش امنیت مرزی و جذب پناهجویان بیشتر و ادامه کمک های مالی به اوکراین را امضا می کند. رئیس جمهور ترامپ ممکن است قانونی را برای محدود ، سقط جنین، تأمین مالی ا،اج دسته جمعی مهاجران غیرقانونی، لغو مجوز مقررات با هدف مهار تغییرات آب و هوا و سایر آلودگی ها و تمدید معافیت های مالیاتی که در پایان سال 2025 منقضی می شود، امضا کند.

برخی از این اقدامات با کمتر از 60 رای در سنا نمی توانست تصویب شود و سناریوی واقع بینانه ای وجود ندارد که در آن هر یک از طرفین این تعداد کرسی در سنای بعدی داشته باشند. بر این اساس، برای به دست آوردن حدا،ر حمایت از دستور کار قانونگذاری رئیس جمهور، ا،ریت سنا باید مایل به لغو فیلیباستر باشد.

،ت ت،یم شده

علی‌رغم الگوی اخیر، نظرسنجی‌های فشرده نشان می‌دهد که احتمال زیادی وجود دارد که رئیس‌جمهور بعدی حداقل با یک اتاق کنگره در دست حزب دیگر روبرو شود. در این صورت تصویب قو،ن فدرال بسیار دشوارتر خواهد بود، اگرچه برخی از اقدامات دو حزبی می توانند از پس آن برآیند.

اگر حزب رئیس جمهور یک اتاق کنگره را کنترل کند، اما اتاق دیگر کنگره را کنترل نکند، فرق می کند که کدام اتاق. به این دلیل که سنا، برخلاف مجلس نمایندگان، ظرفیت تایید نامزدهای ریاست جمهوری برای دفاتر قضایی و اجرایی را دارد. به طور سنتی، حتی در دوره‌های دودستگی ،ت، سنا به رئیس‌جمهور احترام قابل‌توجهی در رابطه با انتصاب‌های اجرایی می‌دهد، اما به دنبال امتناع مجلس سنای جمهوری‌خواه حتی از بررسی نامزدی مریک گارلند پرزیدنت اوباما برای پست خالی دادگاه عالی که پس از مرگ قاضی آنتونین اسکالیا باز شد. در فوریه 2016، چشم انداز موفقیت آمیز انتصاب دیوان عالی، زم، که احزاب مختلف ریاست جمهوری و سنا را در دست دارند، به طور قابل توجهی کمرنگ شده است.

در واقع، با توجه به دو قطبی شدن موضوعات متعددی که توسط قوه قضاییه به آن پرداخته شده است، می توان تصور کرد که سنای متخاصم از تایید ،ی در دادگاه های فدرال پایین نیز امتناع کند. ما می‌تو،م وارد دوره‌ای شده‌ایم که در آن قوه قضاییه فدرال هر زمان که حزب رئیس‌جمهور مجلس سنا را نگه ندارد، کوچک می‌شود، و تنها زم، که این کار را انجام می‌دهد، بازمی‌گردد. چنین الگویی احتمالاً منجر به افزایش دوقطبی شدن ایدئولوژیک و سیاسی یک قوه قضائیه از قبل قطبی شده خواهد شد.

به نظر کمتر محتمل است که سنا تعداد زیادی از نامزدهای شاخه اجرایی رئیس جمهور یک حزب مخالف را مسدود کند. این تا حدی به این دلیل است که برخی از این سمت‌ها دارای ریسک پایین‌تری هستند، تا حدی به این دلیل که انتصاب مادام‌العمر نیستند (همانطور که انتصاب‌های قضایی هستند)، و تا حدودی به این دلیل است که مسدود ، تایید نامزدهای رئیس‌جمهور ،وما ابزار مؤثری برای ایجاد مانع در دستور کار رئیس‌جمهور نیست.

“من بازیگری را دوست دارم” پرزیدنت ترامپ در سال 2019 گفتمنظور او این بود که دوست دارد مقامات بازیگری را در نقش هایی داشته باشد که سنا آنها را تایید نکرده است، زیرا این امر به او انعطاف بیشتر و احتمالاً کنترل بیشتری بر مقامات می دهد. اگرچه قانون اصلاح مشاغل فدرال برخی محدودیت‌ها را برای استفاده از مقامات موقت قائل می‌شود، اجرای این محدودیت‌ها دشوار است و در هر صورت، رئیس‌جمهور را به‌شدت محدود نمی‌کند.

،ت ت،یم نامتقارن

تا اینجای کار، من پیکربندی‌های احتمالی را عمدتاً بر اساس متقارن تحلیل کرده‌ام، اما احزاب از این نظر تفاوت دارند که در سال‌های اخیر، جمهوری‌خواهان بسیار بیشتر از دموکرات‌ها مایل به بازی سخت‌بال بوده‌اند. این تمایل احتمالاً به طرق مختلف خود را نشان خواهد داد. در اینجا روی دو مورد تمرکز می کنم.

اول، حتی اگر معاون رئیس جمهور هریس در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که او به سمت ریاست جمهوری برود. رئیس جمهور سابق ترامپ و متحدانش سال ها برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات در صورت ش،ت او برنامه ریزی کرده اند.. ترامپ با گفتن و تشدید دروغ در مورد رأی دادن غیرشهروندان و قرار دادن افراد وفادار در ،ت ایالتی و محلی، در جایی که تلاش هایش برای براندازی نتیجه انتخابات 2020 ش،ت خورد، زمینه های موفقیت را فراهم کرده است.

اینکه آیا این تلاش‌ها موفق می‌شوند به نتیجه انتخابات کنگره بستگی دارد. قانون اصلاح شمارش انتخابات (ECRA) 2022 به دادگاه‌های فدرال می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که ایالت‌ها نتایج انتخابات را به درستی تأیید می‌کنند و اعلام می‌کند که تصمیمات دادگاه‌ها در مورد صدور گواهینامه برای کنگره ا،ام‌آور است.. با این حال، ECRA مشخص نمی کند که امتناع کنگره از تبعیت از چنین تصمیماتی، خود در معرض چالش قضایی است. در واقع، حتی اگر ECRA این را مشخص کند، این خطر اساسی وجود دارد که دادگاه ها، از جمله دیوان عالی، متوجه شوند که کنگره حرف آ، را می زند.

آن کلمه آ، چگونه تعیین می شود؟ یکی دیگر از مقررات ECRA زمینه‌هایی را که می‌توان فهرست‌های انتخاباتی ایالتی را به چالش کشید، محدود می‌کند، اما می‌توان تصور کرد که جمهوری‌خواهان کنگره که مطیع ترامپ هستند یا از او می‌ترسند، چالش‌های ساختگی را می‌پذیرند. بر اساس همان ماده ECRA، ا،ریت هر مجلس کنگره برای مق، با انتخاب کنندگان یک ایالت نیاز است. با رجزخو، پرزیدنت ترامپ مبنی بر اینکه او و مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، برنامه ای محرمانه برای اطمینان از استقرار ترامپ در دفتر بیضی شکل دارند، پیروزی هریس در صندوق های رای ممکن است برای به قدرت رسیدن او کافی نباشد مگر اینکه دموکرات ها کنترل سنا را حفظ کنند یا در انتخابات پیروز شوند. خانه

این ما را به عدم تقارن دیگر بین تاکتیک های طرفین می رساند. فرض کنید هریس در انتخابات پیروز شود و دموکرات‌ها کنترل یک اتاق کنگره را به دست آورند، که تضمین می‌کند که هریس واقعاً می‌تواند قدرت را در دست بگیرد، حتی اگر جمهوری‌خواهان در یک مجلس به طور غیرقانونی عمل کنند. خیلی زود پس از تحلیف، رئیس جمهور هریس ممکن است با یک بحران اقتصادی ناشی از انسداد جمهوری خواهان در اتاق تحت کنترل خود مواجه شود.

این به این دلیل است که سقف بدهی – که از ژوئن سال گذشته به حالت تعلیق درآمده است – در 2 ژانویه 2025 مجدداً اجرا می شود. در آن زمان، وزیر ،انه داری آمریکا اقداماتی را انجام خواهد داد که به ،وان “اقدامات فوق العاده” شناخته می شود. تا ،ت بتواند قبوض خود را بپردازد، اما اینها تنها چند ماه فضای تنفسی را فراهم می کند. رئیس‌جمهور هریس در اولین سال ریاست‌جمهوری خود باید قو،نی را امضا کند که سقف بدهی را افزایش، تعلیق یا لغو می‌کند. با این حال، از زمان ،ت اوباما، جمهوری‌خواهان مشتاق استفاده از سقف بدهی برای تحت فشار قرار دادن روسای جمهور دموکرات برای دریافت امتیازاتی بوده‌اند که نمی‌توانند در روند عادی قانون‌گذاری با تهدید برای اولین بار فدرال در قبال تعهدات خود و ویر، اقتصادی احتمالی به دست آورند.

در نتیجه، برای اطمینان از اینکه هریس پیروز واقعاً قدرت را به دست می گیرد، دموکرات ها باید حداقل یک مجلس از کنگره را تضمین کنند. برای اطمینان از اینکه او از بحران اقتصادی ناشی از موانع جمهوری خواه جلوگیری می کند، دموکرات ها باید ج، را اداره کنند. با توجه به نقشه سنا، این دستور بسیار بلندی است.


منبع: https://verdict.justia.com/2024/11/05/eight-possible-outcomes-in-the-federal-election