چرا برخی از کشورها مجازات اعدام را حفظ می کنند اما هرگز از آن استفاده نمی کنند | آستین صراط | حکم


مفسران معمولاً دنیای مجازات اعدام را به دو گروه ت،یم می‌کنند، مکان‌هایی که مجازات اعدام را «دارند» یا «حفظ» می‌کنند و آن‌هایی که ندارند. اما تابستان امسال، اوهایو و نبراسکا در حال پیوستن هستند تعدادی مکان که واقعاً در هیچ یک از این دسته ها قرار نمی گیرند.

اینها حوزه های قضایی هستند که قو،ن کیفری آنها مجازات اعدام را مجاز می دانند، اما اینها پنج سال یا بیشتر را بدون اعدام گذرانده اند. آنها چیزی هستند که من آن را ،ت های شبه مجازات اعدام یا در حقیقت کشورهای لغو

افزودن اوهایو و نبراسکا به این م،ی است که 17 ایالت از 27 ایالتی که مجازات اعدام در آنها قانونی است. اعدام نخواهند کرد برای حداقل پنج سال و در 14 ایالت از این 17 ایالت، هیچ ، در ده سال گذشته یا بیشتر به قتل نرسیده است

این یک گروه کاملاً ناهمگن است. ایالت های هر منطقه از کشور، از جمله ج، عمیق را در بر می گیرد. برخی از ایالت های شبه مجازات اعدام دارای محکومیت های بزرگ اعدام هستند. برخی دیگر زند،ان اندکی دارند که در انتظار مرگ هستند. برخی رسماً تعلیق اعدام را اعلام کرده‌اند، اما ا،ر آنها این کار را نمی‌کنند.

تفاوت آنها هرچه که باشد، همه به نوعی باقی می مانند برزخ مجازات اعدام.

درک وضعیت مجازات اعدام در این ایالت ها برای درک وضعیت و آینده آن در کل کشور بسیار مهم است. همانطور که در چندین کشور اروپایی چنین بودلغو عملا گام مهمی در راه پایان دادن به مجازات اعدام است.

مطمئناً، ایالت های شبه مجازات اعدام ممکن است یک انتخابات یا یک تصمیم دادگاه تا از سرگیری اعدام ها فاصله داشته باشند، اما هر چه یک مکان طول، تر بدون کشتن ،ی ادامه یابد، به احتمال زیاد خلاص شدن از شر آن مجازات به طور کامل.

از برخی جهات، اوهایو و نبراسکا ممکن است نامزدهای غیر محتمل برای لغو دوفاکتو به نظر برسند، زیرا هر دو ایالت قرمز عمیق هستند. و آنها سابقه مجازات اعدام بسیار متفاوتی دارند.

اوهایو پنجمین سالگرد آ،ین اعدام خود، اعدام سال 2018 را جشن گرفت. رابرت ون هوک 18 ژوئیه. پیش از آن، این کشور یک ایالت فعال مجازات اعدام بود. بین سال های 1976 و 2018، اوهایو 56 زند، را اعدام کرد.

امروز اونجا هستند 123 نفر در انتظار اعدام هستند. این ششمین عدد بزرگ در کشور است.

را امتناع تولید کنندگان برای تامین داروهای مورد نیاز برای پروتکل تزریق کشنده اوهایو به علاوه دعوای حقوقی در حال انجام در مورد قانون اساسی بودن روش اجرای آن دو عامل مؤثر در عضویت فعلی آن در گروه ،ت های شبه اعدام است.

در طول سال ها، لوایح بسیاری برای پایان دادن به مجازات اعدام معرفی شده اند در مجلس قانونگذاری اوهایو و یک لایحه لغو دو حزب اخیراً در این جلسه قانونگذاری ارائه شد.

در همین حال، مایک دی واین، فرماندار جمهوری خواه اوهایو، خجالتی بوده است در مورد اینکه اگر آن صورتحساب به میزش برسد چه می کند. او به ،وان یک سناتور ایالتی و زم، که دادستان کل اوهایو شد از مجازات اعدام حمایت کرد.

حالا او به سادگی می گوید از زم، که من فرماندار شدم، هیچ اعدامی در اوهایو صورت نگرفته است. من پیش بینی نمی کنم که وجود داشته باشد.» و او متذکر شده است اگر قانونگذار بخواهد موضوع را مطرح کند، ما در آن زمان با قوه مقننه وارد بحث خواهیم شد.

بر خلاف اوهایو، آنجا هستند فقط 11 نفر در نبراسکا محکوم به اعدام هستند، رتبه دهی آن در میان ایالت ها از نظر تعداد جمعیت محکوم به اعدام. آسوشیتدپرس گزارش ها «همه آنها به اتهام قتل چند نفر یا یک کودک محکوم شدند و هر پرونده شامل عوامل تشدیدکننده ای مانند تجاوز ،، پنهان ، جنایات دیگر یا تجزیه اجساد است.»

در حالی که دادستان در نبراسکا همچنان به دنبال احکام اعدام هستند در چند مورد، آ،ین اعدام در آن ایالت در 14 آگوست 2018 رخ داد، زم، که کری دین مور با تزریق کشنده فنت،ل کشته شد. در آن زمان، بیش از بیست سال بود که نبراسکا ،ی را اعدام نکرده بود.

از جمله ویژگی های بارز مجازات اعدام در نبراسکا این واقعیت است که این تنها ایالتی است که در آن حکم اعدام توسط هیئتی متشکل از سه قاضی تعیین می شود. این هیئت شامل قاضی دادگاه بدوی و دو قاضی دیگر است که توسط رئیس قاضی ایالت منصوب می شوند. حکم اعدام باید به اتفاق آرا باشد. در غیر این صورت حکم حبس ابد صادر می شود.

متمایز بودن نبراسکا در این واقعیت نیز منع، می شود که به طور رسمی مجازات اعدام را در سال 2015 لغو کرد، اما یک سال بعد از طریق همه پرسی آن را بازگرداند. امسال قوه مقننه دوباره لایحه لغو را بررسی خواهد کرد. این به شکل یک اصلاحیه قانون اساسی است که در صورت تصویب، باید توسط رأی دهندگان در انتخابات 2024 تأیید شود.

و اکنون نظرسنجی ها نشان می دهد ا،ر مردم نبراسکا حبس ابد را به مجازات اعدام برای افرادی که به قتل محکوم شده اند ترجیح می دهند. علاوه بر این، در میان ،، که همچنان از مجازات اعدام حمایت می کنند، به نظر نمی رسد که احساسات شدید باشد.

این نشان می‌دهد که حتی اگر داروهای تزریقی کشنده در دسترس باشد، در میان مردم نبراسکا زمینه‌ای برای از سرگیری اعدام‌ها وجود نخواهد داشت. آسوشیتدپرس به نقل از مت مالی، یکی از مخالفان محافظه‌کار مجازات اعدام، می‌گوید که مکالمات درباره اینکه چرا ،ت ،ی را اعدام نمی‌کند «چیزی نیست که در کافی‌شاپ‌ها یا خواربارفروشی‌ها درباره آن می‌شنوید».

یه چیز مشابه می توان گفت در مورد وضعیت مجازات اعدام در بخش بزرگی از جمعیت آمریکا.

با نگاهی فراتر از اوهایو و نبراسکا، ایالت‌های محافظه‌کار مانند ایندیانا، کانزاس، کنتاکی، لوئیزیانا، مونتانا، کارولینای شمالی، یوتا و وایومینگ در میان گروه‌هایی هستند که مجازات اعدام را حفظ می‌کنند اما از آن استفاده نمی‌کنند.

در واقع، کانزاس با 9 نفر محکوم به اعدام، از سال 1965 تاکنون ،ی را به قتل نرسانده است. وایومینگ که در حال حاضر هیچ زند، محکوم به اعدام ندارد، از سال 1992 این کار را نکرده است. و در بیشتر جاهایی که مجازات اعدام در کتاب ها وجود دارد، محکومین به اعدام شانس بیشتری برای مرگ به دلایل طبیعی نسبت به اعدام دارند.

به ،وان رابرت دانهام، مدیر اجرایی سابق مرکز اطلاعات مجازات اعدام، توضیح می دهد، در مورد مجازات اعدام حتی در جایی که قانونی است، “س،” زیادی وجود دارد. او می‌گوید: «اگر حوزه قضایی دارید که در آن احکام اعدام (یا اعدام) صادر نشده است، مردم یا فراموش می‌کنند که چگونه این کار را انجام دهند یا به نوعی متوجه می‌شوند که آن را از دست نمی‌دهند و تمایلی به اصرار برای آن ندارند.»

اوهایو و نبراسکا آ،ین نمونه از مکان‌هایی هستند که به نظر می‌رسد شهروندان مجازات اعدام را از دست نمی‌دهند. در نهایت، سرنوشت مجازات اعدام آمریکا همانقدر در آن مکان ها تعیین خواهد شد که در ایالت های معدودی که به اجرای عمده اعدام های این کشور ادامه می دهند.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/07/24/why-some-states-retain-the-death-penalty-but-never-use-it