چگونه جدا از هم زندگی کنیم و از موانع قانونی اجتناب کنیم


زوج های متاهل به دلیل شغلی که دارند گاهی جدا از هم زندگی می کنند. با این حال، روند جدیدی وجود دارد که زوج‌های متاهل به دلایلی غیر از ضرورت اقتصادی، زندگی مستقل را انتخاب می‌کنند.

زندگی جدا از هم چیست؟

اصطلاح زندگی جدا از هم (LAT) به زوج هایی در یک رابطه “صمیمی” اشاره دارد که به دلایل مالی، شخصی یا سایر دلایل مختلف زندگی جداگانه را انتخاب می کنند.

این مفهوم برای شرکایی که به دلیل تعهدات کاری یا اعزام نظامی به طور جداگانه زندگی می کنند چیز جدیدی نیست. با این حال، در میان زوج های متاهلی که خواهان یک رابطه متعهدانه هستند، اما همچنین خواهان اقامتگاه جداگانه و شاید کمی استقلال بیشتر هستند، در حال افزایش است.

LAT چگونه شروع شد؟

از آنجایی که جمعیت کلی افراد متاهل از سال 2000 تا 2019 کاهش یافته است، افزایش 25 درصدی در زوج های متاهلی که در آن دوره جدا از هم زندگی می کنند، بوده است. در سال 2022، ،ن هایی وجود دارد که تقریباً 3 درصد از آمریکایی های متاهل زندگی جدا از هم را انتخاب می کنند.

و برای زوج های مجردی که خواهان یک رابطه عاشقانه و در عین حال حفظ ترتیبات زندگی مستقل هستند، در حال افزایش است. آنها مزایای ازدواج مانند حقوق ارث و پوشش بیمه درم، را می شناسند، اما می خواهند جدا زندگی کنند.

برخی ادعا می کنند که پس از همه گیری، ،ن متوجه شدند که وظایف مراقبتی بیشتری نسبت به همتایان مرد خود دارند. آنها نقش ها و انتظارات سنتی را رد می کنند و در عین حفظ یک رابطه طول، مدت به دنبال استقلال هستند.

برخی دیگر معتقدند زندگی مش، جدا از یکدیگر باعث نجات رابطه آنها شده است. با جدا از هم زندگی ،، آنها می توانند فضای خود را داشته باشند، از دعوای مداوم اجتناب کنند و به رابطه خود زمان بدهند تا بهبود یابد. برخی برای جلوگیری از طلاق، به خصوص اگر فرزندان ،دسال داشته باشند، جدا از هم زندگی می کنند.

چه ،ی جدا از هم زندگی می کند؟

سلبریتی ها مثل گوئینت پالترو و هلنا بونهام کارتر معروف است که جدا از افراد مهم خود زندگی کرده اند. اما این موضوع بیشتر مورد توجه زوج هایی است که با هم زندگی می کنند و اکنون آدرس های جداگانه می خواهند. به خصوص پس از قرنطینه COVID-19، زوج ها ممکن است برای رفاه خود یک رابطه LAT را امتحان کنند.

و زندگی جدا از هم فقط یک پدیده در یک گروه سنی نیست. در حقیقت، LAT به ،وان یک گزینه برای افراد مسن در حال افزایش است. افراد مسن خانوارهایی ایجاد کرده اند و نیازی به تجمیع نمی بینند. آنها خواهان همراهی هستند اما نمی خواهند مراقب یکدیگر باشند. به خصوص در میان ،ن مسن این احساس وجود دارد که نمی خواهند مراقب اصلی شریک زندگی خود باشند.

LAT همچنین به نفع زوج‌هایی است که نمی‌خواهند طلاق بگیرند، اما برای حفظ رابطه خود به زمان دوری از یکدیگر نیاز دارند. اما اگر رابطه نتواند در یک دوره LAT دوام بیاورد، زمان جدایی ممکن است به ،وان بخشی از دوره جدایی طبقه بندی شود، که گاهی اوقات قبل از طلاق لازم است. در بسیاری از ایالت ها، زوج ها باید قبل از درخواست طلاق، شش ماه تا دو سال جدا از هم زندگی کنند. اگر همسرتان خواهان طلاق باشد، ممکن است این روند را تسریع کند.

مزایای LAT

زوج هایی که جدا از هم زندگی می کنند می گویند که این ترتیب مزایای زیادی دارد، مانند:

  • استقلال: طبق گزارش اداره سرشماری ایالات متحده، بسیاری از زوج ها در مراحل بعدی زندگی خود ازدواج می کنند (اگر در همه). از آنجا که هر شریک فضای شخصی خود را دارد، نگه داشتن خانواده های جداگانه به شرکا اجازه می دهد تا استقلال خود را حفظ کنند. و زوج‌های متاهل متوجه می‌شوند که از زمان تنهایی بیشتری نسبت به زم، که با هم زندگی می‌،د سود می‌برند.
  • توانایی زندگی در جایی که می خواهید: علاوه بر این، زوج‌هایی که در شهرهای مختلف مشاغل ثابت دارند، ممکن است رابطه‌ای از راه دور را دنبال کنند، بنابراین یکی از شرکا مجبور نیست کار خود را ، کند یا شغل خود را رها کند یا برای شریک دیگر خانه داشته باشد.
  • به رابطه علاقه می افزاید: ،، که جدا از هم زندگی می کنند گزارش می دهند که زندگی عاشقانه آنها بهبود یافته است و به نظر می رسد که آنها دوباره با هم قرار می گذارند. شرکا احساس نمی کنند که یکدیگر را بدیهی می دانند. چون زمان کمتری را با هم می گذرانند، زمان کمتری برای درگیری یا مشاجره دارند.

و این ترتیب ممکن است برای زوج های متاهل دارای فرزندان از روابط قبلی کارساز باشد. والدین می توانند خانه های جداگانه ای برای فرزندان خود داشته باشند، بنابراین آنها مجبور نیستند فرزندان خود را از ریشه جدا کنند.

معایب LAT

با این حال، زندگی جدا از هم معایبی دارد:

  • حسادت و ناامنی: برخی از شرکا ممکن است در مورد زندگی جدا از هم ی،ان نباشند و ممکن است از این فرصت برای کشف روابط دیگر استفاده کنند. سایر افراد ممکن است احساس کنند که شریک زندگی آنها کمتر از آنها به رابطه آنها متعهد است.
  • هزینه ها: نگهداری از خانه های جداگانه هزینه بیشتری نسبت به یک خانه دارد. اگر در نهایت طلاق بگیرید و هر دو مسکن در مالکیت مش، باشند، اموال بیشتری برای ت،یم وجود خواهد داشت.
  • تنهایی: در حالی که مزیت استقلال وجود دارد، می تواند باعث تنهایی نیز شود. اگر نزدیک به هم زندگی نمی کنید، ممکن است رویدادهایی را که می تو،د با هم شرکت کنید از دست بدهید.
  • از نظر اجتماعی قابل قبول نیست: در حالی که تعداد فزاینده ای از زوج های LAT وجود دارد، این امر عادی نیست. افراد خارج از رابطه شما (خانواده، دوستان، همسایگان و غیره) ممکن است به انتخاب شما به گونه ای نگاه کنند که گویی مشکلی در رابطه شما وجود دارد.

چگونه با زندگی جدا از هم از مشکلات جلوگیری کنیم

چند کار وجود دارد که باید قبل از اینکه با هم جدا از هم زندگی کنید انجام دهید:

  • تعریف رابطه: تعیین کنید که رابطه شما در زم، که زم، را با هم می گذر،د و زم، که جدا هستید چگونه کار خواهد کرد. در مورد م،ای زندگی جدا از هم برای شما و شریک زندگیتان توافق کنید. آیا این راهی برای بهبود یا قوی نگه داشتن رابطه شماست یا گامی به سوی جدایی قانونی یا طلاق است؟
  • برنامه ریزی برای شرایط اضطراری: اگر جدا از هم زندگی می کنید و دیگری مجروح یا ناتوان است، ممکن است نتو،د به آنها در زمینه مراقبت های بهداشتی و مالی کمک کنید. به ،وان مثال، اگر آنها به طور ناگه، در بیمارستان بستری شدند، یک پزشک یا بیمارستان تنها در صورتی با شما صحبت می کند که شما نماینده آنها در یک وکالتنامه مراقبت های بهداشتی باشید. این می تواند برای ترتیبات وکالت مالی نیز ی،ان باشد. به ،وان بخشی از برنامه خود برای زندگی جدا از هم، یک وکالت مالی و وکالتنامه مراقبت های بهداشتی برای یکدیگر ایجاد کنید.

از آنجا که یک زندگی جدا از هم ممکن است مشکلات قانونی را برای زوج های متاهل ایجاد کند، ممکن است بخواهید با یک قانون خانواده یا وکیل طلاق مشورت کنید.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/،w-to-live-apart-together-and-avoid-legal-hurdles/