آیا تخلیه زباله کثیف دلیل احتمالی برای جستجوی یک محل سکونت دارد؟ – قانون جزایی کارولینای شمالی قانون جزایی کارولینای شمالی


دادگاه عالی ایالات متحده اعلام کرده است که ،‌های رها شده برای جمع‌آوری در حاشیه، مشمول انتظار منطقی از حریم خصوصی نیستند و بنابراین ممکن است توسط پلیس بدون حکم بازرسی شوند. دیدن کالیفرنیا در مقابل گرینوود، 486 US 35 (1988). به اصطلاح “کشیدن ،” در حال حاضر یکی از ویژگی های معمول تحقیقات مواد مخدر است. وقتی مأموران مواد مخدر، باقیمانده مواد مخدر، لوازم دارو یا سایر نشانه‌های فعالیت مواد مخدر را در سطل ، پیدا می‌کنند، آیا دلیل احتمالی برای حمایت از صدور حکم بازرسی برای محل س،ت مرتبط است؟

دادگاه های استیناف کارولینای شمالی در مورد تعدادی از پرونده های مربوط به جمع آوری ، تصمیم گیری کرده اند. در بیشتر موارد، ،‌های ،یف تنها بخشی از مجموعه بزرگ‌تری از شواهد مجرمانه بود. به ،وان مثال، در State v. سیناپی، 359 NC 394 (2005)، افسران یک “کیسه ، حاوی هشت گیاه ماری جوانا پژمرده” را از سطل ، مظنون بیرون آوردند، اما مظنون همچنین چندین بار دستگیر شده بود و به ،وان فروشنده هروئین مصرف شده در مرگ اخیر اوردوز نام برده شده بود. به همین ترتیب، در State v. Lowe، 369 NC 360 (2016)، پلیس “مقدار کمی باقیمانده ماری جوانا را در یک کیسه فست فود” در سطل ، متهم پیدا کرد، اما مظنون همچنین قبلاً چندین بار مواد مخدر دستگیر شده بود و موضوع اطلاعات ناشناس مبنی بر فروش او بود. مواد مخدر در هر دو مورد، دادگاه عالی کارولینای شمالی متوجه شد که علت احتمالی وجود دارد. که در ایالت علیه تیگ، برنامه 259 NC. 904 (2018)، دادگاه تجدیدنظر پرونده ای را بررسی کرد که با یک نکته ناشناس نسبتا ضعیف در مورد احتمال دخالت متهم در فعالیت مواد مخدر شروع شد. مظنون مجدداً سابقه دستگیری مواد مخدر را داشت، و یک سطل ، “یک فنجان انفرادی قرمز حاوی یک ماده برگ سبز” به دست آمد که آزمایش ماری جوانا مثبت شد، “یک کیسه زیپلاک حاوی بقایای ماری جوانا” و به نظر می رسید ماری جوانا باشد، و یک ظرف گاز بوتان که گفته می‌شود می‌توانست برای تولید «روغن هش بوتان» استفاده شود. دادگاه بازنگری دریافت که در حالی که نکته «ممکن است کهنه شده باشد»، با جستجوی ، به اندازه کافی تایید شده است.

من فکر نمی‌کنم بحث برانگیز باشد که پیشنهاد کنیم ،‌های ،یف بکشند، همراه با عوامل دیگر، ممکن است دلیل احتمالی برای جستجوی یک محل س،ت باشد. اما در مورد یک سطل ، ،یف که به تنهایی ایستاده است، چطور؟ من از یک پرونده استیناف کارولینای شمالی که مستقیماً به این موضوع رسیدگی کند، اطلاعی ندارم. به راحتی می توان شرایطی را تصور کرد که به یک سمت یا آن طرف متمایل هستند. به ،وان مثال، اگر یک سطل ، در حاشیه در یک منطقه شلوغ و پر مواد مخدر باشد، بالای سطل باز است و تنها مورد مربوط به مواد مخدر که در قوطی یافت می شود، ،د ماری جوانا است که در بالای آن قرار گرفته است. در صورت پسماند، دادگاه ممکن است متمایل به این باشد که عابر پیاده به راحتی در قوطی پرتاب شده باشد. از سوی دیگر، اگر قوطی مهر و موم شده باشد و خارج از یک محل س،ت در یک منطقه کم جمعیت باشد، و کشش ، مقادیر زیادی از بسته بندی های آغشته به باقیمانده را نشان دهد که حاکی از یک عملیات دارویی در مقیاس بزرگ است، دادگاه ممکن است به این نتیجه برسد. که علت احتمالی برای جستجوی محل س،ت وجود دارد.

اگرچه حقایق خاص مهم است، دادگاه های مختلف رویکردهای متفاوتی نسبت به این موضوع به ،وان یک موضوع حقوقی اتخاذ کرده اند. به هر دلیلی، مدار هشتم تصمیم گرفته است مقدار زیادی از جعبه‌های ،‌کشی، و در همه آنها متوجه شده است که یک ،‌کش ،یف علت احتمالی را فراهم می‌کند. برخی دیگر از مدارهای فدرال، از جمله ششم – و اخیراً چهارم – تا حدودی شکاک تر بوده اند. آنچه در ادامه می آید نمونه ای از پرونده های فدرال و منابع ثانویه در مورد این موضوع است که ممکن است نقطه شروع مفیدی برای تحقیقات بیشتر باشد.

  • ایالات متحده علیه سیدل، 677 F.3d 334 (8هفتم 2012). علت احتمالی به درستی بر اساس یک سطل ، پیدا شد که نشان داد دفترچه‌های بدهی ظاهری، یک سرنگ و یک گیره کاغذی که روی آن یک ماده سیاه‌رنگ وجود داشت و آزمایش ماری‌جوانا مثبت بود. دادگاه موارد قبلی را جمع‌آوری و استناد کرد که یک قاعده تقریباً کامل را ایجاد کرد که ،‌های ،یف را «به تنهایی می‌کشد»[s] علت محتمل برای صدور حکم تفتیش در همه موارد.»
  • ایالات متحده علیه بریسکو، 317 F.3d 906 (8هفتم 2003). بازیابی “چهل دانه ماری جوانا و بیست و پنج ساقه ماری جوانا” از ، های مظنون، علت احتمالی بازرسی خانه وی را فراهم کرد.
  • ایالات متحده علیه لئونارد، 884 F.3d 730 (7هفتم 2018). “[O]ماموران در دو ،ت به فاصله یک هفته کیسه های ، مهر و موم شده را که در یک کوچه عمومی خارج از [suspect’s] خانه هر دو بار کیسه‌های ، حاوی نشانه‌های محل س،ت بودند و آزمایش حشیش مثبت بود.» دادگاه با پرداختن به این سوال که آیا ، ها به تنهایی برای اثبات علت احتمالی کافی است یا خیر، حداقل در مورد این حقایق بله. «در حالی که یک جستجو برای یافتن ماری جوانا در سطل ، ممکن است تصادفی باشد، دو جستجو نشان دهنده یک روند است، همانطور که جستجوی منفرد که «مقدار زیادی از مواد مخدر» را نشان می دهد.
  • ایالات متحده علیه آبرناتی، 843 F.3d 243 (6هفتم 2016). بازیابی چندین “سوسک” ماری جوانا به علاوه “خلاء پ،تیکی”.[] کیسه‌های مهر و موم شده با گرما مطابق با کیسه‌هایی که برای بسته‌بندی ماری‌جوانا برای فروش مجدد حاوی باقیمانده ماری‌جوانا استفاده می‌شوند، در طی یک سطل ،، دلیل احتمالی برای حکم بازرسی ارائه نکرد. دادگاه اعلام کرد که «[a]اگرچه شواهد جمع‌آوری ، مطمئناً نشان می‌دهد که فردی در محل اقامت اخیراً ماری‌جوانا مصرف کرده است، اما این واقعیت به تنهایی استنباط نمی‌کند که محل س،ت حاوی مواد مخدر دیگری است. علاوه بر این، اقلام موجود در سطل ، می‌توانستند روزها یا هفته‌ها قبل از بازیابی در آنجا باشند.
  • ایالات متحده در برابر لای،، 910 F.3d 787 (4هفتم 2018). تنها یک سطل ، که سه ساقه ماری جوانا را نشان داد، دلیل محتملی برای جستجوی یک محل س،ت نداشت. شايد ساكنان دائماً مصرف كننده مواد مخدر بودند، اما مقدار كمي كه يافت شد و فقدان اطلاعاتي در مورد مدت زمان ماندن ساقه‌ها در سطل ،، از جمله عوامل ديگر، باعث شد كه «محتمل نباشد.[e]که شواهد بیشتری از مواد مخدر در خانه پیدا خواهد شد.
  • جرمی ای. کوه،، یادداشت، اگر مانند ، به نظر می رسد و بوی ، می دهد: ضعف شواهد جمع آوری ، در ایجاد دلیل احتمالی برای حکم های جستجو در خانه ها، 58 Washburn LJ 769 (جمع آوری پرونده ها، تجزیه و تحلیل موضوع و استدلال اینکه[t]شواهد راش کش به تنهایی باید هرگز برای ایجاد دلیل احتمالی برای حکم بازرسی که به حرمت یک محل س،ت تجاوز می کند کافی باشد.»
  • ،ون جونز، این که آیا مواد مخدر در یک ،‌کشی، تنها ایستادن، می‌تواند دلیلی برای جستجوی خانه باشد42 U. Ark. Little Rock L. Rev. 231 (2020) (جمع‌آوری موارد، شناسایی شکاف مدار، تجزیه و تحلیل مسئله، و استدلال این که یک کشش ، ،یف به تنهایی برای ایجاد علت احتمالی کافی نیست)

به ،وان نتیجه، این پست قبلی را که قبلاً نوشته شده بود، یادداشت می کنم لای، تصمیم گرفته شد و مقالات ذکر شده بلافاصله در بالا نوشته شد. اکنون کمی تاریخ‌گذاری شده است، اما حاوی استنادهایی به چند مورد دیگر است که ممکن است برای خواننده فوق‌العاده جالب باشد.


منبع: https://nccriminallaw.sog.unc.edu/does-a-،-trash-pull-provide-probable-cause-to-search-a-residence/