آیا ترک بی سر و صدا می تواند شما را اخراج کند؟


یک روند محل کار در رسانه‌های اجتماعی در میان نسل Z و نسل جوان (ببخشید بچه‌ها، شما برای همه چیز سرزنش می‌شوید) در رسانه‌های اجتماعی رونق گرفته است به نام «، بی‌صدا».

، بی سر و صدا چیست؟

دو دیدگاه در مورد م،ای واقعی ، بی سر و صدا وجود دارد. یک دیدگاه این است که به این م،ی است که از وظایف شغلی خود فراتر نروید، مانند داوطلب نشدن در محل کار در شب ها یا آ، هفته ها می تواند بی سر و صدا باشد. دیدگاه دیگر این است که به این م،ی است که حداقل کار را انجام دهید یا فقط به اندازه کافی کار خود را حفظ کنید.

با این حال، ، بی سر و صدا فقط یک پدیده با نیروی کار جوان نیست. در پی همه‌گیری، بسیاری از مردم «فرهنگ شلوغی» را رد می‌کنند. آنها می‌خواهند با امتناع از اضافه کاری و تعطیلات آ، هفته از فرسودگی شغلی جلوگیری کنند.

پس از کووید، ما تجربه کردیم استعفای بزرگ، که در آن افراد مشاغل فعلی خود را ، می کنند تا به دنبال محیط ها و فرصت های کاری بهتر باشند. برخی افراد تازه بازنشسته شده اند.

یک نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که به همان تعداد 50 درصد از نیروی کار ایالات متحده درگیر ، بی سر و صدا هستند. با این حال، این موضوع کمتر به تنبلی افراد و بیشتر به عدم مشارکت کلی در محل کار مربوط می شود.

اما آیا کارفرمایان می توانند کارکنان را به دلیل ، بی سر و صدا ا،اج کنند؟ به طور کلی، بله، اگر آنها کارمندان “به اراده” باشند.

کارمند «به اراده» چیست؟

کارمند “به اراده” وضعیت استخدامی است که در آن کارفرما می تواند شما را با یا بدون دلیل و با یا بدون اطلاع قبلی ا،اج کند. تا زم، که دلیل غیرقانونی نباشد، کارفرما می تواند شما را ا،اج کند.

برای مثال، اگر شما کلاه بر سر دارید و رئیستان می‌گوید «من از کلاه متنفرم»، می‌توانند شما را بدون جریمه ا،اج کنند، اما اگر به ،وان بخشی از دینتان از پوششی مانند روسری (حجاب) مسلمان استفاده کنید، رئیس شما نمی توانم شما را ا،اج کنم زیرا ،وان هفتم قانون حقوق مدنی 1964 محافظت می کند لباس مذهبی در محل کار.

در همه ایالت ها به جز مونتانا، مگر اینکه قرارداد خاصی را امضا کرده باشید که خلاف آن را بیان کند، استخدام شما “به میل” است.

چه زم، فسخ غیرقانونی است؟

با این حال، یک شرکت نمی تواند شما را به شیوه ای تبعیض آمیز ا،اج کند یا شما را ا،اج کند:

  • بر اساس نژاد، ،ت، منشاء ملی، ناتو،، مذهب یا سن شما
  • اگر به طور قانونی برای کار مرخصی گرفتید (به ،وان مثال، وظیفه هیئت منصفه یا مرخصی پزشکی)
  • اگر اذیت یا تبعیض را گزارش کردید
  • اگر قرارداد کاری امضا کرده اید و شرایط زمان یا چگونگی پایان کار شما را تعیین می کند
  • اگر توسط یک قانون افشاگر محافظت می شوید

در این موارد، شما حق دارید شغل خود را حفظ کنید، حتی اگر یک کارمند “به اراده” باشید.

شلیک آرام چیست؟

ا،اج بی سر و صدا زم، است که کارفرمایان بطور فعال کارکنان را چنان دلسرد می کنند که کارمندان با ناامیدی کار را ، می کنند. در یک پست لینکدین، ب، دیلبر، استخدام کننده شغل از منطقه سیاتل، موارد زیر را فهرست می کند. روش‌هایی که یک شرکت درگیر «آرامش شلیک» می‌شود:

  • آنها از شما تمجید یا بازخوردی نمی دهند
  • افزایش حقوق شما 3 درصد یا کمتر است و همتایان شما بیشتر دریافت می کنند
  • آنها درباره فرصت های رشد یا پیشرفت بحث نمی کنند
  • رئیس شما پروژه های جدید یا هیجان انگیزی به شما نمی دهد
  • رئیس شما اغلب جلسات منظم با شما را لغو یا برنامه ریزی مجدد می کند
  • رئیس شما شما را از اطلاعات مهم برای وظایف شغلی خود دور نگه می دارد

بنابراین ا،اج بی سر و صدا ممکن است پاسخ کارفرمای شما به استعفای بی سر و صدا شما باشد. اگر وظایف مورد انتظار خود را انجام نمی‌دهید (یا حداقل انجام می‌دهید)، ممکن است دلیلی برای رها ، شما داشته باشند. و اگر یک شرکت ا،اج‌ها را تصویب کند، ممکن است بر حداقل‌ترین عملکردها تمرکز کند.

چگونه به رئیس خود بفهم،د که آدم آرامی نیستید

همه افراد ،تی نیستند که دست از کار بکشند و بخواهند برای افزایش یا ترفیع بعدی کار خوبی انجام دهند. اما چگونه به شرکت خود نشان می دهید که یکی نیستید؟

  • شرح شغل خود را با مدیر خود مرور و شفاف سازی کنید تا نشان دهید برای برآورده ، (و حتی پیشی گرفتن) انتظارات تلاش می کنید.
  • از مدیرتان درخواست بررسی حضوری و برنامه ریزی شده بدهید. سوالات و موضوعات را قبل از جلسه آماده کنید و از آنچه شما و مدیرتان صحبت کرده اید یادداشت برداری کنید.
  • خطوط ارتباطی خود را با مدیر خود باز نگه دارید تا به آنها اطلاع دهید که چه کاری انجام می دهید و پیشرفت شما در پروژه های تعیین شده.

نشان دهید که درگیر هستید، کار می کنید، و فقط حداقل ها را انجام نمی دهید.

جایگزینی برای ، بی سر و صدا

اگر به ، بی سر و صدا فکر می کنید، به انگیزه های خود فکر کنید. آیا این واقعاً در مورد رفاه شما و ایجاد تعادل سالم کار و زندگی است؟ یا از موقعیت خود ناراضی هستید یا احساس نمی کنید بخشی از فرهنگ شرکت هستید؟ جایگزین هایی برای ، بی سر و صدا وجود دارد.

  • برای یک شغل جدید یا انتقال به موقعیت دیگری در محل کار خود اقدام کنید.
  • از مدیر خود برای کار ،یبی بخواهید که در آن می تو،د بخشی از وقت را در خانه کار کنید یا اگر می خواهید تمام وقت از خانه کار کنید، کار از راه دور.
  • فعالانه دست از کار بکشید و شغلی با فرهنگ محل کار متفاوت دنبال کنید.

به طور خلاصه، کارفرمایان می توانند به هر دلیلی کارمندان «به اراده» را ا،اج کنند. با این حال، اگر احساس می‌کنید به دلایل تبعیض‌آمیز یا غیرقانونی فسخ شده‌اید، باید از یک وکیل قانون کار مشاوره بگیرید.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/can-quiet-quitting-get-you-fired/