آیا کارفرمایان باید به شما بگویند که کامپیوتر شما را زیر نظر دارند؟


پوشیدن لباس خواب یا شلوار ورزشی در حین کار بسیار راحت است.

از زمان شروع همه‌گیری در سال 2020، میلیون‌ها آمریکایی به مزایای کار در خانه عادت کرده‌اند که اکنون برای همه به ،وان WFH شناخته می‌شود.

برای بسیاری، این تغییر در ابتدا دشوار بود زیرا WFH به م،ای عدم تماس شخصی دیگر با دوستان کاری و هم تیمی ها بود. اما با طول، شدن همه‌گیری، کارمندان به پوشاک فوق‌العاده معمولی، توانایی مراقبت بهتر از کودکان و آزادی پرتاب ، لباس‌های شسته شده در ماشین لباسشویی در صورت کمبود جوراب عادت ،د.

و سپس خبر حتی بهتر آمد: آمریکایی ها بودند سازنده تر به این ترتیب کار می کند

کارفرما به ،وان برادر بزرگ

مطمئناً، انحرافاتی وجود دارد که ممکن است WFH’ers را از کار دور کند، اما آیا این تفاوت با دفتر کار دارد؟ همکاران پرحرف، جلسات غیرضروری و سفر به اتاق ناهار نیز می توانند زمان زیادی را به خود اختصاص دهند.

با این وجود، بسیاری از کارفرمایان شک دارند و از کارگران خود می خواهند که به دفتر بازگردند. با این حال، وقتی آنها این کار را انجام می دهند، ممکن است برخلاف جریان ثابتی شنا کنند و خطر از دست دادن یا وفاداری برخی از آن افراد را به خطر بیندازند. حدود یک چهارم مشاغل حرفه ای در ایالات متحده امروزه از راه دور هستند و محققان پیش بینی می کنند که به افزایش ادامه دهد تا سال آینده

بنابراین ممکن است تعجب آور نباشد که کارفرمایان به طور فزاینده ای به روش دیگری برای نظارت بر کارمندان از راه دور خود روی می آورند: نظارت. مطالعات بهره وری یک چیز است. دانستن اینکه کارگران در حال حاضر چه می کنند چیز دیگری است.

تقاضا برای نرم افزار نظارت کارکنان است به شدت افزایش می یابد. اوایل امسال، یک نظرسنجی دریافتند که 95 درصد از رهبران منابع انس، یا روش‌های جدید نظارت بر کارکنان را پیاده‌سازی کرده‌اند یا قصد دارند این کار را انجام دهند. اوا، سال گذشته، الف نظرسنجی از کارفرمایان با کارگران از راه دور دریافتند که 60٪ از آنها از نرم افزار ردیابی استفاده می کنند. گمان می رود که این تعداد در حال حاضر بیشتر باشد.

بنابراین، سوالاتی پیش می آید. آیا آنها می توانند این کار را انجام دهند؟ و اگر انجام دادند، آیا باید به شما اطلاع دهند؟

پاسخ سوال اول این است: بله، می توانند. پاسخ دوم این است: نه ،وما.

دادگاه ها عموماً موافق هستند که کارمندان بخش خصوصی انتظار کمی از حفظ حریم خصوصی در محل کار کارفرما دارند یا اگر از راه دور با تج،اتی که کارفرما ارائه می دهد کار می کنند. این قانون حفظ حریم خصوصی ارتباطات الکترونیکی در سال 1986 می گوید که کارفرمایان ممکن است ارتباطات شفاهی و کتبی کارکنان را تا زم، که بتوانند نشان دهند که هدف تجاری قانونی برای انجام این کار وجود دارد، نظارت می کنند. EPCA همچنین می گوید که کارفرمایان نیازی به اطلاع کارکنان از نظارت یا جلب رضایت آنها ندارند.

در حالی که هیچ قانون فدرالی برای نیاز به اطلاعات یا رضایت فناوری نظارت وجود ندارد، با این حال، چندین ایالت آن را اجباری می کنند. کنتیکتبه ،وان مثال، از سال 1998 این قانون در مورد کتاب ها وجود دارد، و دلاور از سال 2001 دارد.

اما تلاش‌ها برای ارائه حمایت‌های بیشتر از رضایت کارمندان ممکن است در حال افزایش باشد. در ماه می، نیویورک قانونی مشابه قو،ن کانکتیکات و دلاور وضع کرد. و کالیفرنیا در حال بررسی است اقدامی که فراتر می رفتمنع کارفرمایان از:

  • نظارت بر کارگر، که خارج از وظیفه هستند یا در وسایل شخصی هستند
  • استفاده از فناوری تشخیص چهره
  • جلوگیری از مشاهده هر گونه داده جمع آوری شده در مورد کارگران

در همین حال، در سطح فدرال، جنیفر آبروزو، مشاور عمومی هیئت ملی روابط کار (NRLB) اخیرا یک یادداشت قصد خود را برای محافظت بهتر از کارکنان در برابر نظارت تهاجمی اعلام کرد. این یادداشت به استفاده روزافزون از دستگاه‌ها توسط شرکت‌های تحویل برای نظارت بر رانندگان اشاره می‌کند، اما نظارت بر رایانه‌های کارکنان را نیز مشخص می‌کند. آبروزو گفت که او از هیئت مدیره می خواهد چارچوب جدیدی را برای محافظت از کارگران در برابر نظارت سوء استفاده کند.

شما و کامپیوتر شما

اگر شما یک کارمند WFH هستید که رایانه‌ای دارید که توسط شرکت صادر شده است، احتمال اینکه رایانه شما نرم‌افزار م،تورینگ وصل شده باشد، بیشتر است. اگر کارفرمایی بخواهد بر کار شما نظارت داشته باشد، اگر از رایانه شخصی خود استفاده می کنید، احتمالاً برای نصب نرم افزار نظارت بر محل کار به رضایت شما نیاز دارد.

اگر کنجکاو هستید که آیا رایانه ارائه شده توسط کارفرما شما را زیر نظر دارد یا خیر، یکی از راه‌های فهمیدن این است که به مدیر وظیفه یا م،تور فعالیت رایانه خود بروید و ببینید آیا می‌تو،د چیزی را تشخیص دهید. البته اگر این کار را انجام دهید، این فقط به منزله تاییدیه است که می‌تو،د تحت نظر باشید – اگر می‌خواهید شغل خود را حفظ کنید، حذف برنامه ایده بدی خواهد بود. همچنین، به خاطر داشته باشید که افراد IT کارفرمای شما ممکن است مواردی را به گونه ای تنظیم کرده باشند که برنامه نظارت در حالت مخفی اجرا شود.

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد:

  • سیاست نظارتی شرکت خود را بررسی کنید. همچنین می تو،د از بخش منابع انس، سازمان خود در مورد نحوه استفاده شرکت از نرم افزار نظارتی بپرسید.
  • وسایل کار و شخصی خود را از هم جدا نگه دارید. از رایانه محل کار خود برای ارسال یا دریافت ایمیل های شخصی استفاده نکنید.
  • هنگام استفاده از دستگاه های تلفن همراه شخصی هرگز از نقطه اتصال کارفرما استفاده نکنید.

بحث‌هایی در مورد اینکه آیا نظارت کارفرما با پیگیری ضربه‌های کلید، فایل‌هایی که به آنها دسترسی دارید و وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، بهره‌وری کارگران را بهبود می‌بخشد یا خیر، وجود دارد. خواه این در واقع یک روش هوشمندانه برای مدیریت کار باشد، باید در سمت امن باقی بم،د و فرض کنید که تحت نظارت هستید. و مطمئن شوید که از آن دستگاه ها فقط برای کارهای مربوط به کار استفاده می کنید.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/do-employers-have-to-tell-you-they-are-monitoring-your-computer/