از تحریم‌های سایه‌ها تا فهرست‌های سیاه، ماسک برای سیاستمداران و صاحب‌نظران یک حسابرسی آزادانه بیان می‌کند – جاناتان تورلی


لوگوی توییتردر زیر یک نسخه کمی تقویت شده من است ستون در تپه در جدیدترین انتشار فایل‌های توییتر، تأیید استفاده طول، مدت از ممنوعیت سایه و سایر تکنیک‌ها برای سرکوب دیدگاه‌های محافظه‌کارانه و مخالف.

در اینجا ستون است:

“ما برای شوخی یا طنز استثنا قائل نمی شویم.” این خط از بخش سوم اسناد شرکت منتشر شده توسط مالک جدید توییتر، ایلان ماسک، فرهنگ سانسور این غول رسانه های اجتماعی را به تصویر می کشد. لحن بی طنز و بی ادبی آن با سانسورچیان ،تی در طول تاریخ بسیار رایج است. سانسور اشتهای سیری ناپذیری برای سانسور بیشتر ایجاد می کند، جایی که حتی شوخی ها غیرقابل تحمل می شوند.

عذرخواهان سانسور فضایی برای فرار ندارند. آنها ابتدا اصرار داشتند که توییتر دیدگاه‌های ناپسند را سانسور نمی‌کند و سپس گفتند که ادعاهای سرکوب مخفی یا ممنوعیت در سایه «تئوری‌های توطئه» است. آنها سپس اصرار داشتند که هیچ مدرکی دال بر ملاقات با FBI یا سایر آژانس ها وجود ندارد.

این آ،ین فایل های توییتر همه این چرخش های گذشته را در هم می شکند. این شامل تایید “سایه ممنوعیت” و سایر تکنیک های سرکوب علیرغم انکار مدیر عامل سابق جک دورسی تحت سوگند قبل از کنگره و منکرات عمومی توسط مدیران ارشد شرکت ها

با ظهور اطلاعات بیشتر، پیامدهای قانونی واضح تر خواهد شد. با این حال، یک مشکل بسیار مهم‌تر از قبل در این فایل‌ها تأیید شده است: تهدید وجودی سانسورکننده‌های شرکت‌ها برای آزادی بیان.

در مطالب جدیدی که اوا، روز جمعه منتشر شد، رو،مه نگار مت طیبی تأیید کرد که مدیران توییتر هر هفته با مقامات FBI، امنیت داخلی و اطلاعات ملی ملاقات می کنند تا درباره “اطلاعات نادرست” که فکر می کنند باید از سایت حذف شود، گفتگو می کنند. این بحث ها ظاهراً شامل داستان لپ تاپ هانتر بایدن می شد.

اگر رسانه ها داوطلبانه روایت های رسمی را حفظ کرده و دیدگاه های مخالف را سرکوب کنند، نیازی به و، اطلاعات ،تی ندارید. و آنچه از این پرونده‌ها بیرون می‌آید، مفهوم یک رسانه ،تی مؤثر در آمریکا است – اتحادی از رسانه‌ها، بازرگانان و چهره‌های سیاسی که نه از روی اجبار ،تی، بلکه از روی اعتقاد شخصی عمل می‌کنند.

تصور رسانه ،تی خصوصی با واکنش به این افشاگری‌های نگران‌کننده تقویت می‌شود – یک خاموشی خبری مجازی، با ا،ر رسانه‌های بزرگ که پوشش کمی از افشاگری‌ها ارائه می‌کنند. همانطور که توییتر نظرات مخالف یا مخالف را به روش‌های بی‌شماری سرکوب کرد، بسیاری از رسانه‌ها پوشش این رسوایی را به حداقل می‌رسانند.

برای استفاده از اصطلاح مورد علاقه مدیران توییتر که در این فایل‌ها یافت می‌شود، رسانه‌ها روایت‌ها یا دیدگاه‌های خاصی را «تقویت» می‌کنند و در عین حال داستان‌هایی را که با آن حساب‌ها در تناقض هستند، «تقویت می‌کنند».

برخی از این پرونده‌ها موضوعات یا اقدامات خاصی را منع، می‌کنند که مدت‌ها توسط سیاستمداران قدرتمند برای وادار ، شرکت‌های خصوصی به انجام غیرمستقیم کاری که خودشان طبق متمم اول قانون اساسی از انجام آن منع شده‌اند، تحت فشار قرار گرفته‌اند.

برای مثال، در یک جلسه استماع سنا که دورسی به دلیل مسدود ، داستان لپ‌تاپ هانتر بایدن عذرخواهی کرد، سناتور ریچارد بلومنتال (D-Conn.) بیشتر نگران عقب‌نشینی یا کاهش سانسور توییتر بود و هشدار داد که کنگره هیچ گونه کاهشی را تحمل نخواهد کرد. “اصلاح محتوای قوی.” سناتور کریس ،ز (D-Del.) به دورسی یادآوری کرد که او انتظار سانسور اطلاعات نادرست در مورد تغییرات آب و هوا و همچنین سایر زمینه ها را داشت.

دیگران، مانند سناتور الیزابت وارن (D-M،)، از شرکت های رسانه های اجتماعی خواسته اند تا از الگوریتم های روشنگرانه برای محافظت از مردم در برابر انتخاب های خواندن بدشان استفاده کنند. همانطور که در نسخه های اخیر توییتر نشان داده شده است، این الگوریتم ها آنچه را که شخص در جستجوها یا داستان های پرطرفدار می بیند دستکاری می کند.

آنچه این فایل‌ها نشان می‌دهند مجوزی کامل برای کنترل سخنان سیاسی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است. مدیران توییتر اغلب شبیه ارباب، به نظر می‌رسند که تصمیم می‌گیرند مردم مجاز به خواندن یا گفتن چه چیزی باشند. با توجه به نوازش مداوم بسیاری از سیاستمداران و صاحب نظران که می گویند با محدود ، آزادی بیان، دموکراسی را نجات می دهند، این چندان تعجب آور نیست.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، در ماه آوریل با چهره های رسانه ای، از “فرشتگان بهتر ما” خواست تا نظرات رای دهندگان را شکل دهند. به طور مشابه، رئیس جمهور جو بایدن گفته است که سردبیران رسانه های اجتماعی برای محافظت از شهروندان در برابر ارزش ها یا فرضیات نادرست خود حیاتی هستند. بدون ویراستار روشنفکر، او پرسید: “مردم از کجا حقیقت را می دانند؟”

چنین اظهارنظرهایی نشان دهنده تحقیر کامل توانایی افراد در تصمیم گیری در مورد موضوعات مختلف از انتخابات تا وا،یناسیون است.

با این حال، مدیران رسانه های اجتماعی به راحتی نقش خود را در چارچوب بندی «حقیقت» پذیرفتند. پاراگ آگراوال، مدیر عامل سابق توییتر، متعهد شد که «کمتر به فکر ، درباره آزادی بیان» و بیشتر روی «چه ،ی شنیده می‌شود» تمرکز کند. در حالی که برخی از ما برنامه ضد آزادی بیان او را محکوم کردیم، برخی دیگر به دفاع از توییتر برخاستند که یکی از بزرگترین سیستم های سانسور تاریخ را حفظ می کند.

اکنون، این فایل‌های توییتر دقیقاً نشان می‌دهند که منظور از دستکاری «چه ،ی شنیده می‌شود» چیست – فرآیندی که فراتر از تعلیق بحث‌برانگیز کاربران بود و شامل تلاش‌های مخفیانه‌تر برای سرکوب دیدگاه‌های ناپسند می‌شود. اسناد جدید نشان می‌دهد که توییتر از لیست‌های سیاه و «فیلترهای دید» برای تداخل در جستجوی کاربران یا ممنوع ، سایه افراد و جلوگیری از ترند توییت‌های آنها استفاده می‌کند. مطالب جدید همچنین نشان می‌دهد که «فیلترسازی دید» به کمپین‌های مختلف جمهوری‌خواهان انجام می‌شد که پیش از انتخابات 2020 باعث سرکوب یا کاهش دید نامزدها می‌شد.

جالب‌ترین نکته در آ،ین اسناد این است که چگونه سانسورچیان توییتر آگاهانه حتی سیاست‌های خود را کنار گذاشتند تا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در انتخابات 2020 جلوگیری کنند. ترامپ در یکی از توئیت‌ها به مشکل رای‌گیری پستی در اوهایو اشاره کرد که درست تشخیص داده شد. با این وجود، مدیران توییتر به دلیل سرعتشان در اعمال «فیلترهای دید» مورد ستایش قرار گرفتند، بنابراین نمی‌توان به توییت پاسخ داد، به اشتراک گذاشت یا لایک کرد، و کارکنان یک «attaboy» سانسور دریافت ،د: «خیلی خوب با سرعت انجام شد».

حتی یک بحث طول، در مورد اینکه آیا جوک مربوط به رای گیری پستی توسط فرماندار سابق مایک هاکبی (R-Ark) سانسور شود، وجود داشت زیرا کارکنان توییتر اصرار داشتند که «برای جوک یا طنز استثنا قائل نشوند». به هر حال، سانسورکنندگان خاطرنشان ،د، یک شوخی «هنوز هم می‌تواند مردم را گمراه کند» – همان منطقی که به نظر می‌رسد مبنایی برای تعلیق سایت طنز محافظه‌کار The Babylon Bee باشد. تنها دلیلی که شوخی هاکبی سانسور نشد، این نگر، بود که «ما به اندازه کافی ،س کوبیده ایم».

البته توییتر مدت‌ها پیش از سهمیه‌ی ،س‌بازی‌اش برای عموم فراتر رفت.

تعداد بی سابقه ای از کاربران در حال ثبت نام در توییتر هستند و یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که ا،ریت آمریکایی ها از تلاش های او برای بازگرداندن شفافیت و آزادی بیان در سایت حمایت می کنند.

بنابراین، به نظر می‌رسد ماسک حسابی را وادار می‌کند که تعداد کمی در واشنگتن از آن لذت می‌برند – و رسانه‌ها نمی‌توانند با توجه به تحقیقات مورد انتظار مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان، همچنان از آن چشم‌پوشی کنند. شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای مجبور خواهند شد از هرگونه تظاهر به حمایت از آزادی بیان در دفاع از سانسور، دستکاری در انتخابات، لیست سیاه و ممنوعیت در سایه چشم پوشی کنند.

مدیران سابق توییتر در مورد یک چیز درست می گفتند: هیچ چیز طنز آمیزی در این مورد وجود ندارد – اگر برای آزادی بیان ارزش قائل هستید.

جاناتان تورلی، استاد شاپیرو حقوق منافع عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن است. او را در توییتر @JonathanTurley دنبال کنید.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/12/from-shadow-bans-to-black-lists-musk-forces-a-free-s،ch-reckoning-for-politicians-and-pundits/