انتقاد کارکنان J6 از لیز چنی به دلیل دفن بخش هایی از تحقیقات – جاناتان تورلی


شکاف عمیق‌تری در کمیته J6 وجود دارد، زیرا کارکنان در مورد گزارش نهایی در مورد شورش 6 ژانویه به لیز چنی می‌پردازند. لفاظی های خشم آلود با کارکن، که کمیته را به تبدیل شدن به یک «کمپین چنی 2024» متهم می کنند، در حال پخش است، در حالی که هم سخنگوی چنی و هم سخنگوی کمیته، اعضای ستاد را «ناراضی» و تولید کار نامرغوب یا مغرضانه انتقاد ،د. با این حال، موضوع اساسی مهم و آشکار است. تیم های رنگی کمیته شامل یک “تیم آبی” در عدم آمادگی کافی برای شورش هستند. گزارش شده است که آن بخش از تحقیقات در حال تخلیه یا کاهش است. اعضای تیم “سبز” و “بنفش” نیز ظاهراً عصب، هستند.

چنی در انتخابات مقدماتی خود در وایومینگ کاملا ش،ت خورد و به زودی کنگره را ، خواهد کرد. او در حال بودن است توسط برخی از دموکرات ها تحت فشار قرار گرفتند به ،وان یک کاندیدای غافلگیرکننده احتمالی برای رئیس مجلس نمایندگان اگر بتوانند چند آرای جمهوری خواهان را به دست آورند. که بسیار بعید به نظر می رسد. جمهوری خواهان احتمالاً با همان حاشیه ای که در دو سال گذشته در اختیار دموکرات ها بود، به پایان خواهند رسید. از سوی دیگر، برخی از دموکرات‌ها می‌خواهند که چنی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود تا در مناظره‌های مقدماتی از دونالد ترامپ حمایت کند یا به صورت مستقل اجرا شود برای حذف آرا در انتخابات عمومی

به نظر می رسد که این شبهه برای برخی از کارکنان در است داستان واشنگتن پست.

پانزده کارمند سابق و فعلی که به شرط ناشناس ماندن صحبت ،د تا در مورد مذاکرات داخلی صحبت کنند، ابراز نگر، ،د که یافته‌های مهم غیرمرتبط با ترامپ در دسترس عموم مردم آمریکا قرار نگیرد.

چند تن از کارکنان کمیته در اوایل این ماه زم، که به آنها گفته شد که یک پیش نویس گزارش تقریباً به طور کامل بر روی ترامپ و کار “تیم طلا” کمیته متمرکز خواهد شد، بدون در نظر گرفتن مجموعه‌ای از کارهای تحقیقاتی دیگر، انتقاد ،د.

افشاگری‌های زیادی از سوی «تیم آبی» که احتمالاً در اتاق برش رها شده، یا به آپاندیس منتقل می‌شود، وجود دارد – گروهی که به ناکامی مجریان قانون و جامعه اطلاعاتی در ارزیابی تهدید احتمالی و آماده شدن برای حمله به خوبی پیش‌بینی شده پی برده است. کاپیتول گزارش پیشنهادی همچنین بسیاری از کار تیم سبز را که به تامین مالی حمله 6 ژانویه نگاه می کرد و تیم بنفش که گروه های شبه نظامی و افراط گرایی را بررسی می کرد، کاهش می داد.

یکی از کارمندان سابق کمیته گفت: «همه ما از مشاغل معتبر آمده‌ایم، کارهایی را که انجام می‌دادیم کنار گذاشتیم، زیرا به ما گفته شد که این یک تحقیق حقیقت‌یابی مهم است که به مردم اطلاع می‌دهد». “اما کی [the committee] تبدیل به کمپین چنی 2024 شد، بسیاری از ما دلسرد شدیم.

اگر درست باشد، این گزارش تا حد زیادی تمرکز انحصاری مجازی جلسات استماع را با ارجاع آشکار به انتخابات 2024 به ،وان یک نگر، اساسی دنبال می کند.

برخی از ما ابراز تاسف کرده‌ایم که کمیته J6 می‌توانست بسیار بیشتر از یک تحقیق یک طرفه و به شدت جناحی باشد. دموکرات‌های مجلس نمایندگان دو عضو جمهوری‌خواه را که در ابتدا توسط رهبران جمهوری‌خواه انتخاب شده بودند، ممنوع ،د و سپس در پاسخ به این هیئت، هیئت را تحریم ،د.

حتی با تحریم حزب جمهوری‌خواه، کمیته می‌توانست از نوع تحقیقات متوازنی که اتهامات مرتبط با حمله پرل هاربر یا واترگیت را دنبال می‌کرد، دنبال کند. می توانست بر جلسات متوازن با شاهدان و نظرات مخالف پافشاری کند.

با این وجود، کمیته جزئیات مهم و اغلب نگران کننده را فاش کرد. برای آمریکایی‌ها شنیدن چهره‌هایی مانند بیل بار، دادستان کل سابق و وکلای کاخ سفید که در مق، با توصیه‌های بی‌اساسی که وکلای خارجی به ترامپ درباره به چالش کشیدن انتخابات 2020 ارائه کرده‌اند، بسیار مهم بود. صحنه های دردناکی از غرق شدن پلیس کنگره در سدها و غرق شدن اعضای کنگره در دفاتر وجود داشت.

با این حال، تمرکز بر روی یک روایت تایید شده واحد، حس یک شرکت اطلاعات تجاری را به فروش محصولی داد که بیشتر ما دو سال قبل ،یده بودیم.

اکنون، کارکنان به چنی می پردازند که به نظر می رسد به بخش هایی از گزارش نهایی اعتراض کرده است و می خواهد این گزارش بر ترامپ تمرکز کند. جرمی آد،، سخنگوی چنی گفت که کارکنان سایر تیم‌ها «مواد زیر سطحپر از «سوگیری های لیبرال».

تیم مولوی، سخنگوی این کمیته، کارکن، را که با رسانه ها صحبت می ،د، انتقاد کرد و افزود: «آنها وظایف خود را به ،وان کارمندان عمومی فراموش کرده اند و بزدلی آنها به دونالد ترامپ و سایر مسئولین خشونت 6 ژانویه کمک می کند. ”

بدیهی است که پرداختن به کار نامرغوب ادعا شده در مورد این تیم های دیگر یا ادعاهای سوگیری لیبرال دشوار است. با این حال، “تیم آبی” برای برخی از ما علاقه خاصی داشت. کمیته J6 با وجود سؤالات فراوان در مورد تصمیمات کنگره که منجر به شورش شد، عملاً این موضوع را نادیده گرفت.

دموکرات ها در جلسه پای، اسناد را مورد بررسی قرار دادند نشان می دهد که آژانس از تهدیدات خشونت آمیز اطلاع داشته است در روزهای منتهی به 6 ژانویه. با این حال، دموکرات ها از پیگیری عدم آمادگی در کنگره به ،وان محور جلسه استماع خودداری کرده اند. در روز شورش، بسیاری از ما (قبل از نقض امنیت) متذکر شدیم که با وجود خطر آشکار شورش، پلیس نسبتاً خفیفی در اطراف ساختمان کنگره حضور داشت. هنگامی که جمعیت زیاد شد، آنها به سرعت توانستند به ساختمان دسترسی پیدا کنند. رسانه های محافظه کار برجسته شده اند یک ویدیو افسری را نشان می‌دهد که در حالی که جمعیت به داخل ساختمان می‌ریزند، ایستاده است.

این بدیهی است که به این م،ی نیست که خشونت در کار نبوده یا پلیس کنگره شجاعانه برای محافظت از ساختمان مبارزه نکرده است. ا،ر ما این شورش را به ،وان هتک حرمت به روند قانون اساسی خود محکوم کرده ایم.

علاوه بر این، در برخی مواقع، با هجوم جمعیت به داخل ساختمان، مأموران ممکن است به سمت کاهش آب تنش رفته باشند. سوال این است که چرا موانع اساسی تری مانند موانعی که در کاخ سفید استفاده می شد وجود نداشت. در عوض، برخی از موانع از چند افسر تشکیل شده بود که از دوچرخه های خود استفاده می ،د.

شواهد موجود حاکی از آن است که به مجلس اخطار داده شده و نیاز به استقرار گارد ملی مورد بحث قرار گرفته است. این نگر، وجود دارد که پس از انتقاد از چنین استقرار و حصار کشی در اطراف کاخ سفید در شورش‌های قبلی، دموکرات‌ها نمی‌خواستند در همان مسیر دیده شوند.

یک گزارش بازرس کل نشان داد که کنگره در مورد استفاده پلیس در آن روز محدود شده است. پیش از این، فاش شده بود که پیشنهادات حمایت از گارد ملی قبل از اعتراضات پذیرفته نشده است. ،ت دی سی در زمان شهردار موریل بوسر تنها تعداد کمی از آنها را مورد استفاده قرار داد نگهبانان در مواضع ترافیکی.

این تمرکز توسط اعضای کمیته رد شد و هیچ دیدگاه مخالفی در کمیته و همچنین نوار مجازی در مورد توضیحات مخالف یا تفسیر شواهد وجود نداشت.

اکنون انتظار می رود که حزب جمهوری خواه به طور کامل آنچه را که کنگره می دانست و در روزهای منتهی به نقض ساختمان کنگره انجام داده است، بررسی کند. واضح است که چنی و دیگران باور نداشتند که یافته‌های کامل تیم آبی آماده انتشار باشد. با این حال، این یافته‌ها می‌تواند توسط ا،ریت جمهوری‌خواه جدید بازبینی شود، زیرا به دنبال افشای کامل چرایی تسخیر کنگره به سرعت در 6 ژانویه است.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2022/11/25/true-colors-j6-s،-lash-out-at-liz-cheney-for-allegedly-burying-parts-of-the-investigation/