با مجازات اعدام آمریکا، شواهد جدید نشان می دهد که آشنایی باعث تحقیر می شود | آستین صراط | حکم


در سراسر این کشور، طرفداران مجازات اعدام در حال دفاع هستند. آنها این کار را به دلیل مجازات اعدام انجام می دهند به دلیل نگر، های فزاینده خدشه دار شده است در مورد اعدام افراد بی گناه، با تعصب نژادی فراگیر در سراسر سیستم، و با رواج اعدام های نادرست.

اصل حاکم بر مجازات اعدام امروزی این است: آشنایی باعث تحقیر می شود. هر چه مردم بیشتر در مورد آن بدانند، کمتر از مجازات اعدام حمایت می کنند.

هفته گذشته رادیو عمومی ملی (NPR) داست، را منتشر کرد که شواهد قوی جدیدی ارائه کرد از این واقعیت این گزارش در مورد مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با «26 کارگر فعلی و سابق که به طور جمعی در بیش از 200 اعدام در 17 ایالت و اتاق مرگ فدرال مشارکت داشتند، گزارش داد. آنها جلاد، وکلا، افسران اصلاح و تربیت، سخنگویان زندان، نگهبانان، رهبران اصلاحات، یک محقق، یک پزشک، یک مهندس، یک رو،مه نگار و یک پرستار بودند.

NPR دریافت که تجربه آنها برای تغییر بسیاری از دیدگاه های آنها در مورد مجازات اعدام کافی است. هیچ ، که NPR با آنها صحبت می کرد و کار آنها را م،م به مشاهده اعدام در ویرجینیا، نوادا، فلوریدا، کالیفرنیا، اوهایو، کارولینای ج،ی، آریزونا، نبراسکا، تگزاس، آلاباما، اورگان، داکوتای ج،ی یا ایندیانا می کرد، پس از آن از مجازات اعدام ابراز حمایت نکرد. ”

این ایده – که هر چه مردم بیشتر درباره مجازات اعدام بدانند، کمتر آن را دوست دارند – جدید نیست.

آلبر کامو مقاله معروف خود را در مورد لغو ممنوعیت آغاز می کند: تأمل در گیوتین، با بازگویی تجربه ی درهم ش،تن پدرش به ،وان شاهد. پدرش می‌خواست اعدام مردی را ببیند که خانواده‌ای از کشاورزان از جمله فرزندانشان را به قتل رسانده بود و معتقد بود که «ب، سر برای چنین هیولایی مجازات خفیفی است».

چیزی که دید او را تغییر داد. او پس از اعدام به خانه آمد “چهره اش مخدوش شد، از صحبت ، امتناع کرد… و ناگهان شروع به استفراغ کرد.”

کامو استدلال می کند که پدرش «واقعیتی را که در زیر عبارات نجیب پنهان شده بود، کشف کرده بود». رو،مه‌نگاران و مفسران هنگامی که از عدالت مجازات اعدام صحبت می‌کنند، یا در مورد دادن آنچه که به قاتلان استحقاق آن‌ها را دارد، و در مورد بستن خانواده‌های قرب،ان قتل صحبت می‌کنند، از این عبارات استفاده می‌کنند.

آن‌ها از آنچه کامو «زبان آیینی» می‌نامد استفاده می‌کنند و می‌گویند که محکوم «بدهی خود را به جامعه پرداخته است». کامو می‌گوید که همه می‌کوشند تا به آن (اعدام) فقط از طریق تعبیر اشاره کنند.

اما، کامو پیشنهاد کرد، «اگر به مردم دستگاه نشان داده شود که برای لمس چوب و فولاد و شنیدن صدای افتادن سر ساخته شده است، تخیل عمومی که ناگهان بیدار می‌شود، هم واژگان و هم مجازات را رد می‌کند».

استدلال کامو مبنی بر اینکه هر چه مردم بیشتر در مورد مجازات اعدام بدانند، کمتر از آن حمایت می کنند، در نظر موافق قاضی دیوان عالی کشور، تورگود مارشال، وارد رویه قضایی آمریکا شد. فورمن علیه جورجیا.

در سال 1972، زم، که فورمن ا،ریت مردم آمریکا تصمیم گرفتند پشتیب، مجازات مرگ. مارشال فکر می‌کرد که کشتار ،تی نمی‌تواند با «معیارهای متحول نجابت» که دادگاه عالی در حال تکامل است، سازگار شود. گفته بود کلید تعیین قانون اساسی بودن مجازات اعدام است. او استدلال کرد که افکار عمومی به خودی خود یک شاخص قابل اعتماد برای اینکه آن استانداردها چه هستند نیست.

همانطور که مارشال بیان کرد، «در حالی که یک نظرسنجی افکار عمومی به وضوح در نشان دادن پذیرش یا رد عمومی یک مجازات خاص کمک می کند، سودمندی آن نمی تواند بسیار عالی باشد. دلیل آن این است که ظالمانه و غیرعادی بودن یا نبودن مجازات بستگی به این دارد که صرفاً ذکر آن «وجدان و احساس عدالت مردم را تکان می دهد»، بلکه به این بستگی دارد که آیا افرادی که به طور کامل از اه، مجازات و آن مطلع بوده اند. بدهی ها مجازات را تکان دهنده، ناعادلانه و غیرقابل قبول می دانند.»

مارشال مانند کامو قبل از او معتقد بود که اگر مردم بدانند مجازات اعدام واقعاً چگونه است، «توده عظیمی از شهروندان به این نتیجه می‌رسند. . . مجازات اعدام غیراخلاقی و در نتیجه خلاف قانون اساسی است.»

از سال 1972، دانشمندان متعددی فرضیه های مارشال را آزمایش کرده اند. نتایج ،یبی هستند، با برخی ارائه شواهدی که آن را تأیید می کند و دیگران ادعا ، که نادرست است

امروزه، حمایت عمومی از مجازات اعدام بسیار کمتر از پنجاه سال پیش است. نظرسنجی اکتبر گالوپ یافت 55 درصد از پاسخ دهندگان آن موافق مجازات اعدام بودند که یک درصد بالاتر از پایین ترین سطح 50 ساله 54 درصدی در سال 2021 بود.

نظرسنجی راسموسن نیز در ماه اکتبر انجام شد یافت که 46 درصد از پاسخ دهندگ، که از آنها پرسیده شد “آیا موافق مجازات اعدام هستید یا مخالف؟” گفت که طرفدار مجازات اعدام هستند. 28 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مخالف مجازات اعدام هستند و 26 درصد گفتند که مطمئن نیستند.

و حمایت از مجازات اعدام در مقایسه با دهه قبل که 63 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی قبلی راسموسن از آن حمایت ،د، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این کاهش تا حدی به دلیل الف است قالب بندی مجدد استدلال های گروه های لغو لغو. آنها به جای اینکه توجه مردم را بر نوع «زبان آیینی» مورد انتقاد کامو متمرکز کنند، موفق شده اند توجه را به مشکلات در اجرای مجازات اعدام جلب کنند.

و هر چه عموم مردم آمریکا بیشتر در مورد این مشکلات بیاموزند، آنچه را که می بینند کمتر دوست دارند.

آنچه که داستان NPR تایید می کند این است که ،، که نزدیک به سیستم مجازات اعدام هستند واکنش مشابهی دارند.

شانزده نفر از افرادی که NPR با آنها مصاحبه کرده بود شاهد یک اعدام بوده یا در آن شرکت کرده بودند. اکنون 9 نفر از آنها به دلیل تجربه خود با مجازات اعدام مخالف هستند. پنج نفر دیگر همیشه با آن مخالف بودند و دو نفر هیچ نظری نداشتند.

یکی از افرادی که در یک اعدام شرکت کرده بود، گفت که در حالی که “ایده مجازات اعدام روی کاغذ خوب به نظر می رسد … راه حل درست حذف مجازات اعدام است.”

فرانک تام،، ناظر سابق اصلاحات اورگان، تغییر عقیده خود در مورد مجازات اعدام را با گفتن این جمله توضیح داد: «این کار چیزی جز افزایش تعداد قرب،ان در عین حال مثبت نیست. نتایج.”

ده نفر از افرادی که NPR با آنها مصاحبه شد هرگز اعدام یک زند، را ندیده بودند، اما هنوز از نزدیک درگیر مجازات اعدام بودند. به دلیل این دخالت، اکنون چهار نفر با مجازات اعدام مخالف هستند.

یک روانشناس که در داستان NPR نقل شده است می گوید که تغییر در عقاید در میان افرادی که مجازات اعدام را از نزدیک می بینند ناشی از “حس عمیق شرم یا گناه” است که آنها تجربه می کنند.

به ،وان سال 2014 نیویورک تایمز سرمقاله به درستی اشاره شد“مجازات اعدام در سرزمین عقل و منطق عمل نمی کند. در یک حالت همیشگی پنهان کاری و شرمندگی عمل می کند.»

اما شرم فقط بر گردن ،، که مسئول اجرای احکام اعدام هستند نیست. مایه شرمساری است که همه آمریکایی ها، صرف نظر از اینکه چقدر می د،م یا کم، مجازات ظالمانه ای را که به نام ما انجام می شود تحمل می کنند.

هرچه بیشتر پرده پنهان کاری کنار زده شود، احتمال اینکه ،ی مجازات اعدام را من، یا انس، بداند کمتر می شود. هر چه آمریکایی‌ها بیشتر بدانند، بیشتر احتمال دارد که نسبت به مجازات ظالمانه‌ای که خود مستحق مرگ است، تحقیر کنیم.


منبع: https://verdict.justia.com/2022/11/21/with-americas-death-penalty-new-evidence-s،ws-that-familiarity-breeds-contempt