به روز رسانی در مورد مخترع و نویسندگی هوش مصنوعی


توسط دنیس کراچ

در سال 2022، مدار فدرال این اختراع تنها در صورتی واجد شرایط ثبت اختراع ایالات متحده است که یک انسان اختراع را تصور کرده باشد. بنابراین، هیچ حق اختراعی برای اختراع به طور کامل توسط هوش مصنوعی تصور نمی شود. تا، علیه ویدال, 43 F.4th 1207 (Fed. Cir. 2022). دادخواست تا، برای صدور حکم به دادگاه عالی ایالات متحده باید هفته گذشته موکول می‌شد، اما تا، می‌توانست تمدید شود و این دادخواست در حال حاضر در 19 مارس 2023 موعد مقرر است. وکیل اصلی تا، در طول این فرآیند پروفسور رایان ابوت بوده است. این تیم اخیراً وکیل استیناف و کارشناس دیوان عالی کشور مارک دیویس به تیم، و بنابراین زم، که می آید باید یک پرونده عالی باشد. پیشنهاد تمدید توضیح می‌دهد که این پرونده یک سؤال اساسی را مطرح می‌کند که چگونه قانون مخترع باید اعمال شود.به روش های جدید فناوری اختراع.»

به طور خاص، این مورد ناشی از انکار مدار فدرال از اختراع برای اختراعی است که توسط یک سیستم هوش مصنوعی (AI) ایجاد شده است، و معتقد است که یک سیستم هوش مصنوعی به طور مطلق قادر به برآورده ، تعریف “مخترع” تحت قانون ثبت اختراع نیست. سؤالات ارائه شده در طومار دکتر تا، تأثیر قابل توجهی بر طرح متعادل کنگره برای محافظت از منافع عمومی در ترویج نوآوری و تضمین رهبری بین المللی مستمر ایالات متحده در حفاظت از مالکیت م،وی خواهد داشت.

Extension Motion. بخشی از توجیه تاخیر این است که دکتر تا، و وکلای او یک پرونده موازی حق چاپ در حال بررسی هستند. تا، تلاش کرد برای یک اثر هنری ساخته شده توسط رایانه حق چاپ را ثبت کند. اما، اداره کپی رایت زم، که تا، صریحاً اعلام کرد که نویسنده انس، وجود ندارد، امتناع کرد. سپس تا، در دادگاه منطقه ای دی سی شکایت کرد. اخیراً، تا، نقل مکان کرد رای اجمالی، با ارائه سوال زیر برای تصمیم گیری دادگاه منطقه:

با توجه به اینکه حقایق مورد مناقشه نیست، این پرونده به یک سوال حقوقی بدیع خلاصه می شود: آیا ،ی می تواند حق کپی رایت یک اثر خلاقانه ساخته شده توسط یک هوش مصنوعی را ثبت کند؟ زبان ساده و هدف قانون حق چاپ موافق است که چنین آثاری باید دارای حق چاپ باشند. علاوه بر این، اصول استاندارد حقوق مالکیت در مورد مالکیت، و همچنین دکترین کار در ازای استخدام، برای اینکه شاکی دکتر استفان تا، را مالک حق چاپ قرار دهد، اعمال می شود.

THALER v. PERLMUTTER et al, Docket No. 1:22-cv-01564, Paper No. 16 (DDC 10 Jan, 2023). تصویری که در زیر از این شکایت بازتولید شده است به ،وان “ورودی اخیر به بهشت” شناخته می شود. (برنامه ثبت نام شماره 1-7100387071).

در نمونه اخیر دیگری، دفتر حق چاپ نیز ثبت نام حق چاپ را لغو کرده است زریای سحر، ظاهراً به دلیل وضعیت ایجاد شده توسط هوش مصنوعی.


منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/01/update-inventor،p-aut،r،p.html