تبلیغات محصولات آرایشی – بهداشت و درمان


برای چاپ این مقاله تنها چیزی که نیاز دارید ثبت نام یا ورود به سایت Mondaq.com است.

تعریف محصولات آرایشی و بهداشتی مطابق با مقررات آرایشی و بهداشتی «برای استفاده در ،مت‌های بیرونی بدن انسان، مانند اپیدرم، ناخن، مو، مو، لب‌ها و اندام تناسلی خارجی یا دندان‌ها و مخاط دهان و تنها به منظور تمیز ، این ،مت‌ها و دادن آن‌ها آماده شده است. عطر، تغییر ظاهر آنها، محافظت از آنها، حفظ آنها در شرایط خوب یا “هر ماده یا مخلوطی از آنها که برای اصلاح بوی بدن باشد” فرم ساخته شده است.

جدا از این تعریف، آیین نامه آرایشی و بهداشتی معیارهای کیفیت و ایمنی محصولات آرایشی و بهداشتی را نیز تعیین می کند. یک محصول آرایشی و بهداشتی که در بازار عرضه می شود نباید در شرایط عادی و در شرایطی که تولید کننده پیش بینی می کند استفاده شود یا طبق شرایط استفاده توصیه شده با در نظر گرفتن مشخصات ارائه شده استفاده شود، نباید از نظر سلامت انسان مشکلی ایجاد کند. بر،ب زدن، استفاده از محصول یا اطلاعات ارائه شده توسط سازنده، و باید ایمن باشد.

تبلیغات مختلفی برای بازاریابی محصولات آرایشی و بهداشتی انجام می شود. تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی طبق قانون منعی ندارد، اما محدودیت های مختلفی در این زمینه وجود دارد. از آنجایی که محصولات آرایشی و بهداشتی ارتباط مستقیمی با سلامت و بدن انسان دارند، تبلیغات این گونه محصولات باید با محدودیت‌های مختلفی همراه باشد. در عمل، تبلیغات محصولات آرایشی حاوی وعده های اغراق آمیز برای فروش محصولات، جلب توجه و تاثیرگذاری بر تصمیم ،ید مصرف کنندگان است. به همین دلیل مقررات مختلفی در مورد نحوه ساخت تبلیغات وجود دارد.

تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی در درجه اول به تبلیغ/تبلیغ هر محصول مربوط می شود. آیین نامه تبلیغات تجاری و اعمال ناعادلانه تجاری، قانون شماره 6502 حمایت از مصرف کننده باید طبق مقررات ساخته شود. جدای از این، تمهیدات ویژه ای برای تبلیغات/تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته شده است. کد لوازم آرایشی و بهداشتی شماره 5324، مقررات آرایشی و بهداشتی، مقررات مربوط به ادعاهای بهداشتی و ادعای سلامت محصولات ارائه شده برای فروش (“مقررات اعلامیه سلامت”)، دستورالعمل برای ادعای محصولات آرایشی و بهداشتی ve
راهنمای فعالیت های ترویجی محصولات آرایشی و بهداشتی همچنین باید مقررات را رعایت کند.

در محدوده این مقررات، ویژگی های محصولات آرایشی و بهداشتی باید به طور واضح و به گونه ای بیان شود که مصرف کننده بتواند در تبلیغات و تبلیغات مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی متوجه شود. ویژگی ها و ادعاهای ذکر شده در تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی باید واقعی، قابل اثبات و بیان دقیق ویژگی های محصول باشد.

ویژگی های بیان شده و ادعا شده در تبلیغات محصول آرایشی و بهداشتی در بالا ذکر شده است. تعریف محصولات آرایشی و بهداشتی باید من، باشد. عبارات، تصاویر و توضیحات مندرج در محتوای آگهی نباید توجه را به هیچ ویژگی خارج از محدوده تعریف محصولات آرایشی و بهداشتی جلب کند و یا متضمن چنین ویژگی نباشد.

یکی از مشکلاتی که اغلب در عمل با آن مواجه می شود، استفاده از عبارات مثال زدنی در تبلیغات است که فراتر از تعریف لوازم آرایشی است یا به ،وان ادعای سلامت پذیرفته می شود. ادعای سلامت مطابق با مقررات اعلامیه سلامت “کلیه عباراتی که بیان می کند، حاکی از آن است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای سلامت انسان مفید است یا در برابر بیماری ها یا علائم آنها موثر است، محافظت می کند یا درمان می کند.” به ،وان … تعریف شده است. باید دقت شود که در تبلیغات و تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی به ویژگی هایی که می توان با فراتر رفتن از تعریف لوازم آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته شود، اشاره ای نکرد. در اینجا برخی از عباراتی که فراتر از تعریف لوازم آرایشی و بهداشتی هستند یا به ،وان نمونه ادعاهای سلامتی محسوب می شوند آورده شده است:

  • راش پوشک را درمان می کند/برطرف می کند/درمان می کند،

  • ایمنی پوست را افزایش می دهد،

  • ناراحتی های لثه را برطرف می کند،

  • جلوگیری از طاسی، جلوگیری از ریزش مو،

  • کمک به کاهش وزن،

  • آنتی باکتریال، آنتی ا،یدان،

  • علائم کشش در دوران بارداری را از بین می برد.

تابلوی تبلیغات (“هیئت مدیره”) و همچنین در بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده در تاریخ 1390/09/11 در تصمیم شماره D.2021/1885 T شماره 315 در تاریخ 1390/09/11 برای عباراتی که فراتر از تعریف لوازم آرایشی و بهداشتی در آگهی ها تلقی می شود. «کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی مشمول قانون آرایشی و بهداشتی باید محصولاتی باشند که در ،مت‌های خارجی بدن انسان اعمال می‌شوند و اثرات آن موقتی است و در این زمینه، عبارات درم، و نشانه‌ای در تبلیغات مورد بررسی نباید از تعریف آن فراتر رود. محصول آرایشی و بهداشتی که در قانون مربوطه مشخص شده است و نباید گمراه کننده باشد.» و برای تبلیغاتی که فراتر از تعریف محصولات آرایشی و بهداشتی باشد و گمراه کننده باشد، جریمه ای در نظر گرفته شد.

در آیین نامه اعلامیه سلامت، جملاتی وجود دارد که نباید در تبلیغات و تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی از آنها استفاده کرد. عباراتی که نباید در تبلیغات و تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده شود.

  • عباراتی مانند درمان یا پیشگیری از هر بیماری، تشخیص بیماری یا تشخیص یا اصلاح عملکرد فیزیولوژیکی،

  • اظهاراتی که مدعی تجدید، اصلاح یا تغییر عملکردهای فیزیولوژیکی در نتیجه اثرات دارویی، ایمونولوژیکی یا متابولیک هستند،

  • عبارات مربوط به تأثیر فرآورده های دارویی برای استفاده انس،.

در بسیاری از تصمیمات هیئت مدیره،
در صورتی که محصولات مذکور قابلیت اثبات ادعاهای مطرح شده در آگهی های مورد نظر را داشته باشند، تبلیغات محصولاتی که باید تحت ،وان «محصول پزشکی برای انسان» یا «دارو» به جای «محصول آرایشی و بهداشتی» مجوز داشته باشند و باید ارزیابی شده در محدوده «محصول پزشکی برای انسان» یا «دارو» ممنوع است، در هر صورت این گونه تبلیغات در مورد محصول مورد نظر مغایر با قو،ن جاری تلقی شده است. حاوی توضیحات (Reklam Kurulu, D. 2022/1156, T. No. 326, T. 11.10.2022).

از ویژگی های محصولات آرایشی و بهداشتی که در تبلیغات می توان به آن اشاره کرد، ویژگی های محصول آرایشی از قبیل تمیز کنندگی، خوشبو بودن، تغییر ظاهر، محافظت، حفظ در شرایط مطلوب می باشد. با کنترل های شدید هیئت در این خصوص، ویژگی های قابل استناد مشخص می شود و می توان از ارائه ویژگی درم، برای محصول آرایشی و ارائه ویژگی دارویی جلوگیری کرد.

با این حال، مطابق با دستورالعمل در مورد ادعاهای محصولات آرایشی، اظهارات مربوط به عملکرد یا عملکرد یک محصول آرایشی نباید فراتر از شواهد پشتیب، موجود باشد. علاوه بر این، ادعاهای مربوط به محصولات آرایشی با همان خواص “منحصر به فرد، بی بدیل، بهترین، موثرترین«و نه به گونه ای که دلالت بر برتری یکی از دیگران داشته باشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که اغلب در تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی با آن مواجه می شود، استفاده از نظرسنجی در تبلیغات برای اثبات صحت ادعاها است. داده های مربوط به نتایج نظرسنجی را می توان در تبلیغات استفاده کرد. اما نظرسنجی مورد نظر باید توسط یک سازمان مستقل انجام شود و سوالات و پاسخ ها باید واضح و قابل درک باشد. در صورتی که در آگهی ها از بی،ه ای بر اساس نتایج نظرسنجی استفاده شده باشد، جزئیات نظرسنجی باید به طور جداگانه در ،وان آگهی قید شود. با این حال، عبارت مورد استفاده در آگهی باید با قو،ن تعیین شده در قو،ن عمومی تبلیغات مطابقت داشته باشد و نتیجه نظرسنجی نباید به شکل دیگری منع، شود.

محتوای این مقاله به منظور ارائه یک راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1271722