حفاظت و اقامت موقت برای پناهندگان و شهروندان جنگ زده – قراردادهای دولتی، تدارکات و PPP


30 نوامبر 2022

موسسه حقوقی AGP | AG Paphitis & Co. LLC

برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در نتیجه جنگ جاری در اوکراین، شورای اروپا تصمیم گرفت دستورالعمل 2022/382 را صادر کند که در مورد اتباع اوکراینی، پناهندگان در اوکراین و اعضای خانواده آنها که قبل از شروع جنگ در اوکراین اقامت داشتند، اعمال می شود. که سپس برای فرار از جنگ مجبور به فرار از کشور شدند.

این دستورالعمل به افرادی که از اوکراین فرار کرده اند و در حال فرار هستند این فرصت را می دهد تا برای حمایت موقت در هر کشور عضو اتحادیه اروپا درخواست دهند. این دستورالعمل برای افرادی که در زمان جنگ به ،وان توریست در اوکراین بودند اعمال نمی شود.

به این ترتیب، قبرس و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یک مک،سم حفاظتی موقت را برای محافظت از این افراد و پناهندگان فعال کرده‌اند.

حفاظت موقت حداقل برای یک دوره (تقویمی) سال – دوازده ماه اعطا خواهد شد. هنگامی که یک پناهنده به قبرس می رسد، باید ملیت و محل اقامت خود را در زمان وقوع جنگ در اوکراین نشان دهد. این امر به آنها این حق را می دهد که برای حمایت موقت درخواست دهند. فقدان مدارک مسافرتی با توجه به شرایط موجود نباید مانعی برای ورود به اتحادیه اروپا تلقی شود.

پناهندگان پس از اعطای حمایت موقت، در نتیجه می توانند برای اجازه اقامت موقت درخواست دهند. تعدادی حقوق وجود دارد که ممکن است از آنها برخوردار شوند.

برخی از مهم ترین حقوقی که ذینفعان از آنها برخوردارند، عبارتند از:

  • دسترسی به مسکن؛

  • دسترسی به مراقبت های پزشکی؛

  • دسترسی به بازار کار؛

  • دسترسی به آموزش برای کودکان؛

  • دسترسی به خدمات بانکی

برای افرادی که خارج از محدوده حمایت موقت قرار می گیرند، همچنان به آنها اجازه دسترسی به اتحادیه اروپا داده می شود. بسته به شرایط شخصی آنها، آنها حق دارند برای حمایت بین المللی یا برای وضعیت مهاجرت قانونی درخواست دهند.

ذینفعان حمایت موقت این حق را دارند که در هر زمان درخواست حمایت بین المللی و فرعی را به دادگاه اداری حفاظت بین المللی (IPAC) تسلیم کنند.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: ،ت، بخش عمومی از قبرس

به‌روزرس، PPP SyCipLaw

SyCip Salazar Hernandez و Gatmaitan

در 1 سپتامبر 2022، کمیته قو،ن و مقررات اجرایی قانون ساخت و ساز و انتقال (IRR) IRR اصلاح شده 2022 قانون جمهوری شماره 6957 را که توسط قانون جمهوری شماره اصلاح شده است، تصویب کرد.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1255934