حقوق قانونی شما در صورت اخراج چیست؟


حتی زم، که مشکوک هستید که ممکن است در راه باشد، از دست دادن شغلتان می‌تواند ضربه دردناکی را به همراه داشته باشد.

ده‌ها هزار کارگر در صنعت فناوری پیشرفته در چند ماه گذشته چنین تجربه‌ای داشته‌اند و اقتصاددانان هشدار می‌دهند که ممکن است یک رکود در راه باشد. بنابراین، شاید بهتر باشد اکنون به این فکر کنید که اگر این اتفاق برای شما افتاد چه کاری باید انجام دهید.

حفاظت فدرال

اولین چیزی که باید بد،د این است که در ایالات متحده، کارفرمایان به طور کلی آزادی زیادی برای ا،اج کارمندان دارند. تقریباً همه مشاغل “به اراده” در نظر گرفته می شوند، به این م،ی که یک کارفرما می تواند فردی را ا،اج کند یا به هر دلیلی – یا بدون هیچ دلیلی – تا زم، که تبعیض آمیز نباشد، کار را خاتمه دهد.

بنابراین، دقیقاً “تبعیض کننده” به چه م،است؟ قانون فدرال پاسخ هایی را ارائه می دهد.

با این حال، اگر فکر می کنید فسخ شما نتیجه تبعیض است، فقط مشکوک بودن به این که شما یکی از دسته بندی های محافظت شده را دارید برای ضمانت اقدام قانونی کافی نیست. با توجه به کمیسیون فرصت های شغلی برابر ایالات متحده، شما باید نشان دهید که تبعیض گسترده تر است. به این میگن “تاثیر متفاوت“تبعیض و به این م،ی است که شرکت با قرار دادن تعداد نامتن،ی از آنها در گروه پایان یافته، علیه یک گروه محافظت شده تبعیض قائل می شود.

با این حال، چندین راه دیگر برای ادعای اینکه کارفرما مرتکب فسخ غیرقانونی شده است وجود دارد.

  • انتقام غیرقانونی: اگر کارفرمای شما شما را به دلیل طرح ادعای غرامت کارگران یا گزارش رفتار غیرقانونی یا غیراخلاقی ا،اج کند، می تواند زمینه ای برای شکایت در دادگاه باشد. زمینه های انتقام جویی.
  • اگر کارفرمای بزرگ شما اعلان ارائه نکرد: این قانون تعدیل و بازآموزی کارگران (WARN). می گوید که باید حداقل 60 روز قبل از ا،اج دسته جمعی اخطار کتبی دریافت کنید. اگر کارفرما نتواند این کار را انجام دهد، می تو،د برای 60 روز حقوق معوقه و مزایا را درخواست کنید.
  • تبعیض خانواده و مرخصی پزشکی: FMLA از کارکنان واجد شرایط حمایت می کند که شامل مرخصی حفاظت شده شغلی به مدت 12 هفته کاری است. کارمندان در برابر انتقام و تبعیض برای استفاده از حقوق FMLA محافظت می شوند.

اقدامات قبل از ،

ممکن است وقتی کارفرمایتان یک برگه صورتی رنگ به شما می دهد حیرت زده شوید، اما قبل از اینکه وسایلتان را جمع کنید، به چند چیز فکر کن:

  • آیا روزهای تعطیل استفاده نشده دارید؟ هیچ قانون فدرالی کارفرمایان را م،م به پرداخت هزینه آنها در زمان پایان کار نمی کند، و قو،ن ایالتی متفاوت است، اما قطعاً ارزش پرسیدن دارد. ممکن است کارفرمای شما خط مشی خاصی داشته باشد، بنابراین عاقلانه است که دفترچه راهنمای کارمند خود را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که واجد شرایط دریافت مزایای بیکاری هستید. اگر کارفرما از شما می خواهد استعفا دهید، موافقت ممکن است شما را واجد شرایط نکند.
  • قراردادهای جدایی ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید قابل مذاکره باشد. به ،وان مثال، اگر عضو یک طبقه شغلی محافظت شده باشید، ممکن است اهرمی برای به دست آوردن یک معامله بهتر داشته باشید. به خاطر داشته باشید که پیشنهاد جدایی معمولاً به این م،ی است که شما موافقت می کنید که شکایت نکنید. اگر فکر می کنید ممکن است پرونده ای داشته باشید، قبل از امضا با یک وکیل صحبت کنید.
  • مطمئن شوید که کارفرمای شما بیمه درم، شما را در روز فسخ قطع نمی کند. شما باید حداقل تا پایان ماه تحت پوشش باشید، و سپس ا،ر شرکت‌ها م،م به ارسال اطلاعیه واجد شرایط بودن COBRA هستند. COBRA به شما اجازه می دهد تا طرح بیمه درم، محل کار خود را تا 18 ماه ادامه دهید، اگرچه باید حق بیمه کامل را بپردازید.

اگر فکر می کنید فسخ شما نقض غیرقانونی حقوق شما بر اساس قو،ن فدرال است، ابتدا باید این کار را انجام دهید اتهام را با EEOC ثبت کنید قبل از اینکه بتو،د علیه کارفرمای خود شکایت کنید. اتهامی که باید ظرف 180 روز پس از تبعیض ادعایی مطرح کنید، از EEOC می‌خواهد اقدامات اصلاحی انجام دهد. تا زم، که EEOC تحقیقات خود را کامل نکند و “حق شکایت” را صادر نکند، نمی تو،د علیه کارفرمای خود طبق قانون فدرال اقدام قانونی انجام دهید.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که قو،ن پایان کار از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. شما ممکن است مقررات قوی تری نسبت به حمایت های فدرال ذکر شده در بالا داشته باشد.

منابع مرتبط:

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/what-are-your-legal-rights-if-you-are-laid-off/