حق چاپ و هوش مصنوعی – Zarya of the Dawn




توسط دنیس کراچ

در پست قبلی اشاره کردم که اداره حق چاپ ثبت نام برای “زریای سحرکتابی که ظاهراً عمدتاً توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. ظاهراً این به اشتباه توسط سیستم ثبت اسناد عمومی جدید دفتر حق چاپ ایجاد شده است. وکیل نویسنده انسان – کریستینا کاشتانووا – با من تماس گرفت تا به این خطا اشاره کند و می بینید که اشتباهات اصلاح شده است. حق چاپ در حال حاضر ثبت شده است.

با این اوصاف، اداره حق نسخه‌برداری فرآیند لغو این اثر را آغاز کرده است. در یک پرونده پاسخگو، وکیل او ون لیندبرگ آثار او را مرور می‌کند و این موضوع را مطرح می‌کند که تمام جنبه‌های کتاب، حتی تصاویری که توسط کامپیوتر تولید می‌شوند، دارای حق چاپ هستند.

علاوه بر قابلیت کپی رایت اثر به ،وان یک کل، هر تصویر منفرد خود نتیجه یک فرآیند خلاقانه است که یک اثر دارای حق چاپ را به همراه دارد. کاشتانوا می‌توانست هر تصویری را از اثر است،اج کند و به دفتر ارسال کند و به درستی نویسندگی خود را بر آن تصویر اعلام کند.

برخلاف تصویر «تولید خودکار» که به ،وان «ورودی اخیر به بهشت» شناخته می‌شود، تمام تصاویر موجود در اثر توسط کاشتانوا طراحی شده‌اند. ساختار بصری هر تصویر، انتخاب ژست‌ها و نقطه‌نظرها، و کنار هم قرار دادن ،اصر بصری مختلف در هر تصویر آگاهانه انتخاب شد. این انتخاب های خلاقانه شبیه به انتخاب یک عکاس از یک سوژه، یک زمان از روز، و زاویه و کادربندی یک تصویر است. از این جنبه، فرآیند کاشتانوا در استفاده از ابزار Midjourney برای ایجاد تصاویر در اثر اساساً مشابه فرآیند هنری عکاسان بود – و همانطور که در زیر توضیح داده شد، فشرده‌تر و خلاقانه‌تر از ت، بود که برای بسیاری از ع،‌ها انجام می‌شود. حتی ابتدایی‌ترین فرآیند انتخاب یک عکاس برای ایجاد حق نشر یک تصویر کافی است. همین استدلال و نتیجه باید در مورد تصاویر کار کاشتانوا صدق کند.

نامه لیندبرگ به کاسونیک.







منبع: https://patentlyo.com/patent/2023/01/copyright-zarya-dawn.html