دوشنبه، 23 ژانویه 2023 – چقدر جذاب


«مکالمه با استیون سی. گونزالس، رئیس دیوان عالی واشنگتن؛ رئیس دادگستری ایالت واشنگتن درباره توپ‌ها و ضربات، تنوع روی نیمکت و نقش دادگاه‌های ایالتی در حمایت از حقوق بحث می‌کند. آلیشیا بنن از مرکز عدالت برنان این پرسش و پاسخ.

نوشته شده در 22:18 توسط هوارد باشمن



“دیوان عالی ایالات متحده مبارزه امتیاز وکیل و مشتری در تحقیقات مالیاتی رمزنگاری را رد کرد”: نیت ریموند از رویترز دارد این گزارش.

نوشته شده در 22:14 توسط هوارد باشمن



افشاگران دادگاه عالی مادام العمر ممنوع شدند، 5000 دلار جریمه شدند. این لایحه با هدف جلوگیری از افشای اطلاعات در آینده از دادگاه است. پیتر کاسپرویچ از فا، نیوز این گزارش.

و به صورت آنلاین در The Hill، گرگوری جی وا، مقاله ای با ،وان “جایی که تحقیقات درز نشت دادگاه عالی به اشتباه انجامید

نوشته شده در 22:06 توسط هوارد باشمن



«بازگشت به دادگاه برای اعلام نظرات، احکام دادگاه عالی علیه یک جانباز. این حکم به اتفاق آرا اولین حکمی بود که از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا توسط یک قاضی خلاصه شد و نشان می‌دهد که دادگاه این دوره را به کندی شروع کرده است.» آدام لیپتاک از نیویورک تایمز این گزارش.

رابرت بارنز از واشنگتن پست گزارش می دهد که “دیوان عالی برای صدور نظر به دادگاه باز می گردد، اما به آرامی

و لارنس هرلی از NBC News گزارش می دهد که “دیوان عالی در نهایت اولین حکم دوره را صادر می کند. دادگاه از نظر تاریخی در صدور اولین احکام خود در دوره ای مملو از پرونده های بزرگ کند بود

نوشته شده در ساعت 21:53 توسط هوارد باشمن



ما هنوز نمی د،م چه ،ی فاش کرده است دابز. خوب! چرا باید در برابر تحقیقات نشت ریشه کن کنیم.» ال، شفارد از نیو ریپابلیک دارد این گزارش.

نوشته شده در ساعت 20:22 توسط هوارد باشمن



کلینیک‌های شلوغ، رانندگی‌های 8 ساعته و قرص‌های سقط جنین واقعیت جدیدی در پنجاهمین سالگرد Roe است. این حکم تاریخی درست در آستانه پنجاهمین سالگرد آن لغو شد و به طرز چشمگیری تغییر شکل داد که مردم کجا و چگونه سقط جنین را در ایالات متحده انجام می دهند. کلسی بات، و الا سرون از اخبار بلومبرگ دارند این گزارش.

نوشته شده در ساعت 20:02 توسط هوارد باشمن



«نیروی دریایی کشتی عظیمی را به نام ارل وارن، رئیس افسانه‌ای دیوان عالی کشور می‌خواند. النا کاگان، قاضی فعلی دادگاه عالی، در مراسم ،ه در سن دیگو، از شجاعت وارن در پیشبرد حقوق مدنی و فردی صحبت کرد. گری رابینز از The San Diego Union-Tribune دارد این گزارش.

و کریس استون از تایمز سن دیگو گزارش می دهد که “قاضی دیوان عالی، کاگان کریستنس، آینده USNS ارل وارن در NASSCO

می تو،د ع، های این رویداد را مشاهده کنید از طریق این لینک.

نوشته شده در 4:44 بعد از ظهر توسط هوارد باشمن



“پنجاهمین سالگرد رو در مقابل وید”: می‌تو،د به ،مت فعلی پاد،ت «خط ویژه بحران قانون اساسی» که مهمانان لیندا گرین‌هاوس و ریوا سیگل را در آن حضور دارند، دسترسی پیدا کنید. از طریق این لینک.

نوشته شده در 4:24 بعد از ظهر توسط هوارد باشمن



«دادگاه عالی در نظر گرفتن قو،ن ایالتی برای محدود ، پلتفرم‌های اینترنتی را به تعویق انداخت. قو،نی که توسط فلوریدا و تگزاس در پاسخ به شکایات محافظه‌کاران در مورد سانسور وضع شده‌اند، تحت اصلاحیه اول به چالش کشیده شده‌اند. آدام لیپتاک از نیویورک تایمز این گزارش.

و اندرو چانگ از رویترز گزارش می دهد که “دادگاه عالی ایالات متحده به دنبال دیدگاه ،ت بایدن در مورد قو،ن رسانه های اجتماعی فلوریدا، تگزاس است

نوشته شده در 3:58 بعد از ظهر توسط هوارد باشمن



«ممنوعیت حمام برای جوانان ترا،تی برای بررسی دادگاه عالی آماده است. یک حکم اخیر بین دادگاه های تجدید نظر فدرال در مورد اینکه آیا مدارس می توانند دانش آموزان ترنسجندر را از استفاده از سرویس بهداشتی مطابق با هویت ، خود منع کنند یا خیر، شکاف ایجاد کرد. آدام لیپتاک خواهد داشت این ،ط جدید ستون “نوار کناری” او در نسخه روز سه شنبه نیویورک تایمز.

نوشته شده در 3:55 بعد از ظهر توسط هوارد باشمن



“بررسی نشت SCOTUS و اولین اصلاحیه”: مایکل سی دورف دارد این پست در وبلاگ خود، “Dorf on Law.”

نوشته شده در 15:52 توسط هوارد باشمن



“هدف نرم”: شما می تو،د به جدیدترین ،مت پاد،ت “Divided Argument” دسترسی داشته باشید از طریق این لینک.

نوشته شده در 3:24 بعد از ظهر توسط هوارد باشمن



“11. بررسی نشت و تفکیک قوا: دادگاه عالی به وضوح *می توانست* کارهای بیشتری را انجام دهد تا به ته نشت Dobbs برسد. اینکه آیا *باید* سؤالات پیچیده تری در مورد رابطه دیوان با قوه مجریه ایجاد می کند. استیو ولدک دارد این پست در سایت Substack “One First” خود.

نوشته شده در 3:20 بعد از ظهر توسط هوارد باشمن



«در میان عدم قطعیت چه قدرتی دارد: در این سالگرد غیر 50 ساله رو در مقابل ویدفقط لغو حق سقط جنین نیست که دستور جدید را روشن می کند.» داهلیا لیتویک دارد این مقاله فقهی آنلاین در Slate.

نوشته شده در 15:18 توسط هوارد باشمن



“این تصور شما نیست – دادگاه عالی کارایی کمتری دارد”: آدام فلدمن دارد این پست در وبلاگ “تجربی SCOTUS” خود.

ارسال شده در 1:50 بعد از ظهر توسط هوارد باشمن



دسترسی به احکام امروزی دیوان عالی آمریکا در موارد بحث شده: قاضی امی ، بارت تحویل داد نظر دادگاه متفق القول که در آرلانو v مک دونا، شماره 21-432. می تو،د به استدلال شفاهی دسترسی داشته باشید از طریق این لینک.

و دادگاه صادر کرد با حکم دادگاه رد دادنامه certiorari به ،وان بداهه صادر شده در در دوباره هیئت منصفه بزرگ، شماره 21-1397. می تو،د به استدلال شفاهی دسترسی داشته باشید از طریق این لینک.

نوشته شده در 10:03 توسط هوارد باشمن



به فهرست دستورات امروز دادگاه عالی ایالات متحده دسترسی پیدا کنید: در این لینک. دادگاه در هیچ پرونده جدیدی اجازه تجدید نظر نداد، اما خواستار نظرات وکیل کل شد NetC،ice موارد از پنجم و یازدهم مدارها

و در توث v ایالات متحده، قاضی Neil M. Gorsuch صادر کرد مخالفت با انکار certiorari.

نوشته شده در 9:59 توسط هوارد باشمن




منبع: https://،wappealing.abovethelaw.com/2023/01/23/#197590