راهنمای کانادا در مورد قراردادهای تثبیت دستمزد و شکار غیرقانونی – ضد تراست، رقابت اتحادیه اروپا


29 ژانویه 2023

گودمنز LLP



برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

قانون رقابت اصلاح شده است تا شامل یک جرم جدید کیفری برای کارفرمای، شود که برای تعیین دستمزد توافق می کنند یا موافقت می کنند که کارمندان یکدیگر را درخواست یا استخدام نکنند. این اصلاحیه در ژوئن 2023 لازم الاجرا خواهد شد. دفتر رقابت پیش نویس دستورالعمل هایی را درباره نحوه تفسیر و اجرای اصلاحیه منتشر کرده است. نکات کلیدی که همه کارفرمایان باید در مورد اصلاحیه و دستورالعمل ها بدانند به شرح زیر است:

  • شیوه های استخدامی خود را حسابرسی کنید.با توجه به احتمال تعقیب کیفری (و جریمه های قابل توجه و شرایط زندان)، کارفرمایان باید رویه های شغلی موجود خود را بررسی کنند، و به طور خاص بر این نکته تمرکز کنند که آیا قانون بر توافقات یا ارتباطات با اشخاص ثالث که مربوط به نحوه پرداخت غرامت یا رفتار با کارکنان آنها است یا هر غیر آن تأثیر می گذارد. – قراردادهای درخواست

  • مفاهیم خاص صنعت را درک کنید. این اصلاحیه و دستورالعمل ها پیامدهای متفاوتی برای کارفرمایان در صنایع مختلف دارد. به ،وان مثال، کارفرمایان “گیگ اقتصاد” باید چگونگی اعمال (یا عدم اعمال این قانون) را در مورد پیمانکار، که کارمند سنتی نیستند، ارزیابی کنند. شرکت های حرفه ای باید ارزیابی کنند که چگونه می توانند به طور من، از کارکنان ارزشمندی که مستقیماً با مشتریان کار می کنند محافظت کنند.

  • ملاحظات M&A.مقررات غیر درخواستی در M&A رایج است. راهنمایی این دفتر مبنی بر اینکه «به طور کلی» از مقررات کیفری جدید برای بررسی قراردادهای غیر درخواستی در زمینه M&A استفاده نمی کند، مفید است. با این حال، راهنمایی این دفتر مطلق یا ا،ام آور نیست، و مراقبت لازم است تا اطمینان حاصل شود که قراردادهای متعددی که در M&A استفاده می شود (شامل توافقات مرحله اولیه، مانند NDA و توافقنامه های انحصاری) خطر قانونی ایجاد نمی کند.

این به‌روزرس، زمینه اصلاح قانون رقابت را فراهم می‌کند و بینش‌های کلیدی در مورد جنبه‌های مختلف دستورالعمل‌های این دفتر را خلاصه می‌کند.

تاریخچه مختصر

این قانون تا سال 2022 اصلاح شد قانون اجرای بودجه، و ماده جدید از 23 ژوئن 2023 لازم الاجرا خواهد شد. انگیزه این تغییر شامل تعدادی رویداد است:

  • در ژوئن 2020، سه زنجیره خواربار فروشی کانادا به طور همزمان افزایش 2 دلاری «حقوق قهرمان» خود را برای کارگران خط مقدم در طول همه‌گیری پس گرفتند. این امر توجه سیاسی قابل توجهی را به خود جلب کرد. متعاقباً، دفتر علناً اعلام کرد که مقررات توطئه جنایی قانون در مورد قراردادهای «،ید» نیروی کار، از جمله قراردادهای تعیین دستمزد اعمال نمی شود.

  • در ایالات متحده، و، دادگستری (“DOJ”) و کمیسیون تجارت فدرال از قو،ن ضد انحصار برای بررسی قراردادهای تثبیت دستمزد و شکار غیرقانونی استفاده می کنند، از جمله پس از صدور مصوبه 2016 خود. راهنمای ضد تراست برای متخصصان منابع انس،.1 از آن زمان، و، دادگستری ایالات متحده تلاش کرده است تا تعدادی از قراردادهای «برهنه» ممنوعیت شکار غیرقانونی و تعیین دستمزد را تحت تعقیب قرار دهد یا آنها را حل و فصل کند.2

  • تعدادی از پرونده‌های سال‌های 2020 و 2021 در دادگاه‌های عالی فدرال و است، کانادا، ادعاهای شاکیان مبنی بر تثبیت دستمزد و توافق‌نامه‌های غیرقانونی را رد ،د و آن‌ها را مغایر با مقررات کیفری این قانون دانستند. مطابق با بی،ه‌های عمومی دفتر، این تصمیم‌ها تأکید می‌،د که اثر مورد نظر مقررات کیفری مربوطه قانون، قراردادهای کارتل سخت‌گیر را هدف قرار می‌دهد، در حالی که سایر انواع توافق‌نامه‌های «سمت ،ید» فقط مداخله مدنی را تضمین می‌کنند.3

اطلاعاتی درباره اصلاحیه و دستورالعمل‌های مربوط به توافق‌نامه‌های تثبیت دستمزد و غیرقانونی

در 23 ژوئن 2023، ماده کیفری جدید (بخش 45 (1.1)) لازم‌الاجرا می‌شود و آن را تبدیل به یک قانون می‌کند. همانطور که در تخلف کارفرمایان برای انعقاد قراردادهای تعیین دستمزد یا عدم شکار غیرقانونی – به عبارت دیگر، این قراردادها بدون توجه به تأثیر آنها بر رقابت غیرقانونی خواهند بود.4 مجازات نقض این ماده جدید شامل حبس تا چهارده سال یا جزای نقدی به تشخیص دادگاه یا هر دو است.

دستورالعمل های این دفتر نحوه تفسیر و اجرای این ماده جدید را مشخص می کند. در اینجا ده بینش در مورد اصلاحیه و راهنمایی دفتر آمده است:

  1. احزاب وابسته. این اصلاحیه برای کارفرمای، که وابسته هستند (ی،ی در نهایت توسط همان نهاد کنترل می شوند) اعمال نمی شود. بنابراین، گروه‌های شرکتی می‌توانند به هماهنگ ، امور منابع انس، خود در همه نهادهای درون سازمان خود بدون خطر ادامه دهند.

  2. کارفرمایان نه رقبا. مقررات تعیین قیمت مدنی این قانون فقط در مورد شرکت هایی اعمال می شود که “رقیب” هستند. در مقابل، این اصلاحیه برای همه کارفرمای، اعمال می‌شود که در مورد دستمزد و غیره قراردادهایی منعقد می‌کنند، خواه رقابت کنند یا نه. اقدامات افرادی که برای آنها عمل می کنند، از جمله مدیران، افسران، نمایندگان و کارمندان، ممکن است به کارفرما نسبت داده شود، یا آن افراد ممکن است خود “کارفرما” باشند (و در نتیجه مشمول تحریم های موجود می شوند).

  3. رابطه کاری ا،امی است. این اصلاحیه در مورد قراردادهای مربوط به افراد در یک رابطه کاری اعمال می شود (که توسط قو،ن مربوط به استخدام و “سایر شرایطی که تحت آن رابطه منعقد شده است” تعریف شده است). مشخص نیست که چه “شرایط دیگری” مرتبط خواهد بود، اما این سوال است که آیا دادگاه برای هر رفتاری در رابطه با افرادی که قانون کار آنها را در رابطه کارمند و کارفرما نمی شناسد، محکومیت کیفری صادر کند یا خیر.

  4. موازی سازی آگاهانه. در حالی که اقدام مستقل برای یک ،ب و کار با آگاهی از واکنش احتمالی سایر کارفرمایان یا در پاسخ به رفتار سایر کارفرمایان (“موازی سازی آگاهانه”) تخلف نیست، دستورالعمل ها هشدار می دهند که ممکن است اداره سعی کند رفتار موازی را با رفتارهای موازی رفتار کند. سایر اقدامات تسهیل کننده (مانند تبادل اطلاعات در مورد شیوه های استخدامی یکدیگر) به ،وان یک تخلف. دستورالعمل‌ها نشان می‌دهند که صرفاً «برداشتن گام‌هایی برای نظارت» روی عملکردهای دیگر کارفرمایان می‌تواند یک روش تسهیل‌کننده باشد، اما هیچ تاریخ مدرنی از دادگاه‌های کانادا وجود ندارد که بپذیرند نظارت صرف بر رقیب یک توافق است.

  5. شرایط و ضوابط استخدام. دستورالعمل‌ها هشدار می‌دهند که ممنوعیت تثبیت دستمزد تا زم، که «بر تصمیم فرد برای انعقاد یا ماندن در یک قرارداد کار تأثیر بگذارد» به هر «شرایط استخدام» تعمیم می‌یابد. این زبان گسترده می‌تواند برای طیف وسیعی از موضوعات منابع انس،، از جمله سیاست‌های تعطیلات شرکت یا سیاست‌های همه‌گیر بازگشت به کار، کاربرد داشته باشد. در حالی که دفتر احتمالاً در مورد نوع پرونده‌هایی که باید بررسی یا اجرا شود، صلاحدید خواهد داشت، اصحاب دعوی خصوصی می‌توانند از این زبان گسترده برای طرح دعوای خصوصی در دادگاه‌های عالی استان یا دادگاه فدرال استفاده کنند.

  6. عمل متقابل ا،امی نیست، مگر زم، که باشد.دستورالعمل ها توصیه می کنند که به دلیل زبان خاص اصلاحیه، برای شرکت A جرم است که با شرکت B در مورد دستمزد شرکت A (اما نه شرکت B) به توافق برسد. با این حال، موافقت شرکت A با عدم شکار کارکنان شرکت B جرم نیست، مگر اینکه شرکت B نیز موافقت کند که کارکنان شرکت A را شکار نکند.

  7. برخورد با اتحادیه ها این اصلاحیه برای همه کارکنان از جمله کارگران اتحادیه اعمال می شود. با این حال، دستورالعمل‌ها توضیح نمی‌دهند که این اصلاحیه چگونه با سایر قو،ن حاکم بر اتحادیه‌های کارگری، از جمله بخش 4(1)(c) قانون رقابت، تعامل دارد. این بخش صراحتاً توافقات بین دو یا چند کارفرما را در “یک تجارت، صنعت یا حرفه” که مربوط به “معامله دسته جمعی با کارکنان آنها در رابطه با حقوق یا دستمزد و شرایط یا شرایط استخدام” است را مجاز می‌داند.

  8. خطر اقدامات خصوصی اصلاحیه یک جرم کیفری ایجاد می کند. بر اساس قانون رقابت، احزاب خصوصی می توانند دعوای خسارت خصوصی را مطرح کنند یا در دادگاه های عالی استان یا دادگاه فدرال، از جمله دعوای دسته جمعی، برای چنین جرایمی درخواست کنند. کارفرمایان باید بدانند که چگونه وکلای شاکی، اتحادیه ها یا سایر ذینفعان ممکن است تلاش کنند تا از این اصلاحیه در اقدامات خصوصی استفاده کنند.

  9. برخی از حفاظت برای M&A و سرمایه گذاری های مش،، اما سوالات باقی می ماند. این اصلاحیه منوط به «دفاع از محدودیت‌های جانبی» است، که توافقات محدودکننده را در برابر تعقیب کیفری مصون می‌دارد، مشروط بر اینکه آنها (1) فرعی توافقنامه گسترده‌تر و جداگانه‌ای هستند که غیرقانونی نیست، و (2) به طور مستقیم مرتبط و به طور منطقی برای آن توافق دیگر ضروری است. . دستورالعمل‌ها تأیید می‌کنند که دفتر به‌طور کلی، بندهای تعیین دستمزد یا عدم شکار غیرقانونی را که به ادغام یا سرمایه‌گذاری مش، تحت مقررات کیفری کمک می‌کنند، ارزیابی نمی‌کند، یا محدودیت‌های ایجاد شده توسط کارفرمایان را در این زمینه‌ها «حدس دوم» نمی‌کند. با این حال، دستورالعمل‌ها در مورد اینکه چه زم، می‌توان محدودیت‌ها را در انواع متداول قراردادهای M&A که مفاد مربوط به کارمندان اغلب یافت می‌شود (مثلاً NDA، موافقت‌نامه‌های انحصاری، توافق‌نامه‌های ،ید، قراردادهای خدمات انتقال) مشاوره ارائه نمی‌دهد. برنامه ریزی دقیق با مشاور مسابقه مورد نیاز خواهد بود.

  10. توافقات غیر رقابتی تحت تأثیر قرار نگرفت. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده اخیراً قانونی را پیشنهاد کرده است که مقررات غیررقابتی را در قراردادهای کاری در ایالات متحده ممنوع می کند. این اصلاحیه و دستورالعمل ها در مورد مقررات غیررقابتی در قراردادهای کاری اعمال نمی شود و این توافق نامه ها طبق قانون رقابت کانادا قانونی باقی می مانند.

برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد این دستورالعمل ها یا اصلاحیه قانون، لطفاً با هر یک از اعضای ما تماس بگیرید گروه رقابت و سرمایه گذاری خارجی

پانویسها و منابع

1 بخش ضد انحصار و کمیسیون تجارت فدرال و، دادگستری ایالات متحده، “راهنمای ضد تراست برای متخصصان منابع انس،”، اکتبر 2016.

2 به ،وان مثال، ببینید ایالات متحده علیه ،ل، شماره 4:20-CR-00358، شماره ECF شماره 56 (ED Tex. 29 نوامبر 2021) و ایالات متحده علیه DaVita Inc.، شماره 21-cr-00229، ECF شماره 264 (D. Colo. 15 آوریل 2022).

3 دیدن مور در مقابل لیگ ملی هاکی، 2021 FC 488 و لطیفی در مقابل گروه TDL Corp، 2021 BCSC 2183.

4 مانند سایر مقررات کیفری ذیل s. 45 قانون، الف همانطور که در جرم رفتاری است که بدون نیاز به اثبات اثرات ضد رقابتی غیرقانونی تلقی می شود

محتوای این مقاله به منزله مشاوره حقوقی نیست و نباید به آن استناد کرد. باید در مورد شرایط خاص خود به دنبال مشاوره ویژه باشید.

مقالات پرطرفدار در مورد: قانون ضد تراست/رقابت از کانادا

راهنمای مقایسه ای دعاوی رقابتی

Orr Taylor LLP

راهنمای مقایسه ای دعاوی رقابتی برای حوزه قضایی کانادا، بخش راهنمای مقایسه ای ما را برای مقایسه در کشورهای مختلف بررسی کنید


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1273804