عفو یا محاکمه؟ انتخابات 2024 و رای “از زندان آزاد شوید” – جاناتان تورلی


در زیر ستون من در هیل است در مورد اینکه چگونه دو تحقیق جنایی بر سر اسناد طبقه بندی شده می تواند درگیری بی سابقه ای در قانون اساسی در سال 2024 ایجاد کند. ما احتمالاً دو نامزد با بازرسان ویژه مربوط به خود خواهیم داشت. ممکن است یک یا هر دو متهم شوند. در هر صورت، انتخابات می تواند عملاً برنده را از پیگرد قانونی محفوظ نگه دارد، چه به دلیل عفو خود یا یک قانون داخلی و، دادگستری. بنابراین، رای دادن به بایدن یا ترامپ می تواند به م،ای واقعی کلمه یک کارت “آزاد شدن از زندان” باشد.

در اینجا ستون است:

پرزیدنت بایدن اعلام کرده است که تحقیقات جنایی در مورد در اختیار داشتن مواد طبقه بندی شده او در نهایت خاتمه خواهد یافت زیرا “آنجا “آنجا” وجود ندارد.برع،، بدیهی است که «آنجا» چیزهای زیادی وجود دارد، به اندازه ای که یک بازپرس ویژه برای بررسی ردپای اسناد طبقه بندی شده از کمد دفتر دی سی تا گاراژ بایدن در دلاور منصوب شد.

اگرچه رئیس‌جمهور از آمریکایی‌ها می‌خواهد که تصاویر اسناد طبقه‌بندی شده در کنار کوروت قدیمی‌اش را در جاده نگاه کنند، اما ممکن است به یکی از عجیب‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین لحظات تاریخ قانون اساسی‌مان برویم.

اکنون این احتمال وجود دارد که ما نه تنها دو نامزد پیشرو برای انتخابات ریاست جمهوری با بازرسان ویژه مربوطه خود در حال کارزار باشند، بلکه دو نامزدی که ممکن است در زمان انتخابات متهم شوند یا نزدیک به کیفرخواست باشند، وجود دارد. که برخی از مسائل سیاسی و قانون اساسی جدید را ارائه می دهد.

قبلاً مطالب زیادی در مورد مقایسه این دو مورد و تفاوت های آشکار نوشته شده است. و، دادگستری ترامپ تحقیقات نه تنها شامل اتهامات سوء استفاده از مطالب طبقه بندی شده، بلکه شامل اظهارات نادرست و ممانعت نیز می شود. اسناد بسیار بیشتری نیز دخیل هستند. با این حال شباهت های کافی وجود دارد که عدالت می تواند در هر دو مورد اتهامات را بسنجید، حتی اگر فقط جنحه باشد.

علاوه بر این، اتهامات بایدن در نوع خود جدی است. اسناد در مال دونالد ترامپ مالکیت در Mar-a-Lago تا حد زیادی در یک انبار قفل شده با امنیت اضافه شده به درخواست FBI قرار داشت. حفاظت از سرویس مخفی و نظارت دوربین شبانه روزی وجود داشت. این ایده آل نیست – اما بهتر از یک دوجین سند پراکنده در اطراف یک گنجه، گاراژ و کتابخانه در ایالات مختلف است.

در مورد بایدن بحثی از سوء رفتار فاحش وجود ندارد. فقط این سوال وجود دارد که چه ،ی مسئول بوده است. اگر شواهد نشان دهد که جو بایدن از هر یک از این اسناد مشخص شده برای نوشتن کتاب یا پروژه های دیگر خود استفاده کرده است، اصرار او بر مالکیت “سهوا” به ،وان ت، برای فریب افکار عمومی و FBI م،ای شوم تری به خود می گیرد.

هر دوی این تحقیقات به راحتی ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. میانگین زمان تحقیقات مستشاری ویژه از رئیس جمهور است بیش از 900 روز. این دو تحقیق باید کمتر از میانگین طول بکشد – اما آنها در سال 2023 و با انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 آغاز می شوند. ترامپ قبلاً اعلام کرده است و انتظار می رود بایدن به زودی این کار را انجام دهد.

سناریوی یک کیفرخواست – یکی از سناریوهای احتمالی که بسیاری از دموکرات ها به آن امیدوار هستند این است که بایدن در امان باشد و ترامپ متهم شود. این گزینه می تواند انفجاری ترین گزینه باشد، زیرا بسیاری در کشور استانداردهای دوگانه را مشاهده می کنند.

سناریوی بدون کیفرخواست – اگر تحقیقات ترامپ و بایدن تا اوت 2024 ادامه یابد، و،خانه می تواند سیاست خود را مبنی بر عدم انجام اقداماتی که ممکن است بر انتخابات تأثیر بگذارد، دنبال کند. متهم ، یک نامزد به وضوح در آن دسته قرار می گیرد.

سناریوی کیفرخواست مضاعف – و، دادگستری همچنین می تواند هر دو پرونده را سریع انجام دهد و هر دو مرد را متهم کند. با این حال، این گزینه ممکن است نیاز به تغییر در سیاست و، دادگستری داشته باشد.

اینجاست که شرور می شود.

مدت‌هاست که بحث بر سر اینکه آیا می‌توان رئیس‌جمهور فعلی را متهم کرد یا خیر، وجود داشته است. در حالی که برخی از ما معتقدیم هیچ مانعی در قانون اساسی برای متهم ، رئیس جمهور مستقر وجود ندارد، و، دادگستری معتقد است که چنین کیفرخواستی نادرست است. اگر و، دادگستری نظر خود را تغییر ندهد، می تواند ترامپ را متهم کند اما ممکن است اتهام بایدن را رد کند یا به تعویق بیاندازد. علاوه بر این، عدالت با توجه به سیاست خود می تواند نشان دهد که تا پس از انتخابات در حال انجام اقدامات نهایی در مورد کیفرخواست بایدن است. رای دادن به بایدن ممکن است راهی برای جلوگیری از هر گونه کیفرخواست تلقی شود.

تحت هر سناریویی (در صورت عدم تصمیم برای چشم پوشی از هرگونه اتهام)، هر دو نامزد پس از انتخابات با کیفرخواست یا احتمال کیفرخواست مواجه خواهند شد. رای به م،ای واقعی کلمه می تواند به ،، که می خواهید عفو می شوند و ،، که دوست دارید زند، می شوند کاهش یابد.

حتی اگر و، دادگستری تصمیم بگیرد که بایدن را به دلیل فقدان شواهد متهم نکند، برخلاف منع قانون اساسی، باز هم به این م،ی است که انتخاب ترامپ می تواند برای نفی هرگونه کیفرخواست در مورد مار-آلاگو استفاده شود. بسیاری از رأی دهندگان احتمالاً آن را به ،وان رفتار نابرابر و چشم انداز عفو خود می توانند به نقطه تجمع بسیاری از رأی دهندگان تبدیل شوند.

حق رئیس جمهور برای عفو خود یکی دیگر از موضوعات بحث طول، مدت است. همانطور که من معتقدم یک رئیس جمهور مستقر می تواند مورد اتهام قرار گیرد، من همچنین معتقدم که یک رئیس جمهور می تواند خود را عفو کند. ماده دوم، بخش 2 قانون اساسی بیان می کند که قدرت عفو به رئیس جمهور این امکان را می دهد که «به جز در موارد استیضاح، مهلت و عفو برای جرایم علیه ایالات متحده اعطا کند». هیچ محدودیت زب، وجود ندارد که چه ،ی می تواند مورد عفو قرار گیرد، جز اینکه می تواند فقط به جنایات فدرال گسترش یابد. دیگران مخالف هستند. با این حال، می‌تواند عامل نهایی رای‌دهنده تک‌مسئله‌ای را ثابت کند: چه ،ی را می‌خواهید عفو یا محاکمه شود؟

چند چروک بالقوه دیگر وجود دارد.

انتخاب ترامپ می تواند منجر به عفو، حتی عفو احتمالی جنایات فدرال شود. با این حال، او نمی تواند خود را به دلیل جنایات ،تی عفو کند. برای مثال، ف، ویلیس، دادستان منطقه فولتون جورجیا، در حال تحقیق درباره ترامپ در مورد انتخابات 2020 است. این پرونده دارای مدارک و مسائل حقوقی مهمی است که باید در هر محاکمه ای بر آنها غلبه کرد – اما ترامپ ممکن است متهم شود.

در صورت انتخاب، ترامپ می‌تواند تمامی جنایات فدرال را پاک کند، اما در دوره دوم ریاست جمهوری خود در گرجستان محاکمه خواهد شد.

بایدن ممکن است تعجب عفو خود را داشته باشد. اگر پسرش، هانتر، در نهایت متهم شود، بایدن می تواند از رئیس جمهور کلینتون پیروی کند که برادر ناتنی خود را عفو کرد. این یک سوء استفاده دیگر از قدرت عفو برای منافع شخصی خواهد بود. با این حال کلینتون تا آ،ین روزهای دوره دوم ریاست جمهوری خود منتظر ماند تا اقدام کند. اگر بایدن به دنبال دلیلی برای عدم کاندیداتوری بود، ممکن بود پسرش را عفو کند و سپس از نامزدی برای انتخاب مجدد انصراف دهد.

همه اینها ممکن است شبیه یک نسخه قانونی از فیلم محبوب به نظر برسد.همه چیز همه جا به یکباره“، که در آن فرد خود را در یک جهان موازی عجیب و غریب می یابد.

در این فیلم، قهرمان داستان آلفا ویموند توضیح می دهد که “هر طرد شدن، هر ناامیدی شما را به اینجا رسانده است” – و ممکن است این مورد در مورد رای دهندگان آمریکایی باشد. قدرت دوگانه ما ما را به یک سری مصالحه سوق داده است که ما را به این لحظه رسانده است، و ممکن است باید تصمیم بگیریم که کدام یک از دو نامزد را بیشتر می خواهیم عفو یا محاکمه کنیم.

جاناتان تورلی، استاد شاپیرو حقوق منافع عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن است. شما می تو،د به روز رس، های او را به صورت آنلاین پیدا کنید @JonathanTurley.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/23/pardon-or-prosecution-the-2024-election-and-the-get-out-of-jail-free-vote/