لایحه مجلس، پست‌های رسانه‌های اجتماعی را که از «برتری سفیدپوستان» یا «تئوری جایگزینی» حمایت می‌کنند جرم‌انگاری می‌کند – جاناتان تورلی


جنبش ضد آزادی بیان در ایالات متحده با سرعت نگران کننده ای در میان نویسندگان، رو،مه نگاران، دانشگاهیان و مهمتر از همه اعضای دموکرات کنگره به رشد خود ادامه می دهد. اکنون اعضا آشکارا خواستار سانسور و دستکاری آنچه شهروندان می‌بینند و می‌خوانند، هستند. با این حال، حتی در این محیط، پیشنهادی که اخیراً توسط نماینده شیلا ،ون لی (D.، Tx.) پیشنهاد شده است، برجسته است. ،ون الف را معرفی کرده است صورت حساب این یک سالاد کلمه تقریبا غیرقابل نفوذ از مواد پیچیده است. با این حال، آنچه واضح است (شاید تنها چیزی که واضح است) این است که «قانون پیشرو در برابر برتری سفیدپوستان 2023» متمم اول را از بین می برد و جرایم فکری مؤثری را ایجاد می کند. این لایحه تصویب نمی شود. با این حال، ،اصر ضد آزادی بیان این لایحه عمیقاً نگران کننده است زیرا آنها منع، کننده تلاش های موفقیت آمیز در جرم انگاری گفتار در سایر کشورها هستند. همچنین ،اصری را در لایحه ای منع، می کند که سال گذشته در سنا علیه آن شهادت دادم.

مجازات کیفری بر اساس این حکم کلی است:

(الف) به طور کلی – زم، که ایدئولوژی برتری سفیدپوستان انگیزه برنامه ریزی، توسعه، آماده سازی یا ارتکاب اقداماتی را که جرم محسوب می شود یا برای پیشبرد فعالیت هایی انجام شده است، درگیر جنایت نفرت الهام گرفته از برتری سفید می شود که در صورت انجام، جرم محسوب می شد

بنابراین، هر،ی که به ایدئولوژی برتری سفیدپوست متهم می شود (همانطور که هر دو ایدئولوژی دیگر مبتنی بر نژاد است) در صورتی که چنین دیدگاه هایی دیگران را برای برنامه ریزی یا ارتکاب اعمال مجرمانه «انگیزه» داشته باشد، می توان متهم کرد. این یک قانون جنایی سخنان تنفر است که اصول اصلی متمم اول را نقض می کند. روشن می کند که متهم در واقع مجبور نیست از جنایت حمایت کند یا توطئه کند. حتی متهم شدن به حمایت از «نظریه جایگزینی» برای ایجاد اتهام فدرال کافی است.

«تئوری جایگزینی بزرگ» محور جلسه استماع کمیته قضایی سنا در سال گذشته بود، که در آن دموکرات‌ها ادعا ،د که جمهوری‌خواهان – و به‌ویژه فا، نیوز – تروریست‌های داخلی را با لفاظی‌هایی در مخالفت با مهاجرت غیرقانونی «رادیکال‌سازی» می‌کنند. (در جلسه شهادت دادم). اعضا از قانونی حمایت ،د تا اف‌بی‌آی را مجبور به تمرکز بر نظریه‌هایی مانند تهدیدهای خطرناک برتری سفیدپوستان کند.

لایحه ،ون اجازه می دهد پست ها در رسانه های اجتماعی مبنای اتهامات جنایی قرار گیرند:

(ب) حداقل یکی از آنها مطالبی را منتشر کرده است که بر برتری سفید پوستان، ایدئولوژی برتری نژادی سفیدپوستان، تضاد مبتنی بر “تئوری جایگزینی” یا سخنان نفرت انگیزی که هر فرد یا گروه غیرسفیدپوست را تحقیر می کند یا به گونه ای دیگر علیه آنها است، و چنین مطالب منتشر شده منتشر کرده است.

(i) در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی یا از طریق سایر ابزارهای انتشار با این احتمال منتشر شده است که توسط افرادی که مستعد دست زدن به هر اقدامی برای پیشبرد جنایت نفرت الهام گرفته از برتری سفیدپوست هستند یا مستعد ابتلا به آن هستند مشاهده شود. تشویق به شرکت در اقداماتی برای پیشبرد جنایت نفرت الهام گرفته از برتری سفیدپوست…

بار دیگر، این امر در سطوح مختلف، از آزادی بیان گرفته تا ابهام، آنقدر خلاف قانون اساسی است که در واقع قابل توجه است. با این حال، رد ، آن آسان است، به جز این که چنین مجازات های کیفری در کشورهای دیگری مانند ،ستان وجود دارد که در آن حتی یک نماز خاموش در مجاورت کلینیک سقط جنین جرم است.

سال گذشته، نیک، براک، 52 ساله، به جرم یک جنایت فکری در میدنهد، برکشایر محکوم شد. این نئونازی به دلیل آنچه دادگاه “ایدئولوژی سمی” او را بر اساس محتوای خانه مش، با مادرش در میدنهد، برکشایر نامید، به چهار سال زندان محکوم شد.

در حالی که بسیاری از ما دیدگاه های براک را نفرت انگیز و نفرت انگیز می د،م، اما آنها به سر و اتاق او محدود بودند. با این حال، قاضی پیتر لودر QC نگر،‌های آزادی بیان یا اندیشه آزاد را با بی،ه‌ای واقعاً اورولی رد کرد: «من شما را به خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌تان محکوم نمی‌کنم، اما افراط و تفریط این دیدگاه‌ها از ارزیابی خطرناک بودن خبر می‌دهد.»

لودر براک را به خاطر داشتن ارزش‌های نازی و دیگر نفرت‌انگیز مورد سرزنش قرار داد:

“[i]واضح است که شما یک افراطی راست هستید، اشتیاق شما به این ایدئولوژی منفور و سمی با نمادهای گرافیکی و نژادپرستانه ای که مطالعه کرده اید و به نظر می رسد با دیگران به اشتراک می گذارید نشان داده می شود.

حتی با وجود اینکه لودر قبول کرد که متهم بزرگ‌تر است، تحرک محدودی داشت و «هیچ مدرکی دال بر انتشار آن به دیگران وجود نداشت»، او را به دلیل داشتن دیدگاه‌های افراطی به زندان فرستاد.

پس از صدور حکم، کات بارنز، رئیس پلیس ضد تروریسم ج، شرق (CTPSE)، به دیگران هشدار داد که به زندان می‌رود زیرا «با مدارکی که از دارایی‌هایش در طول تحقیقات کشف و ضبط شده بود، ایدئولوژی راست‌گرای آشکاری را نشان داد…. ما متعهد به مق، با همه اشکال ایدئولوژی سمی هستیم که پتانسیل تهدید امنیت و امنیت عمومی را دارد.»

به نظر می رسد که “ایدئولوژی سمی” نیز در ایرلند با قانون عدالت کیفری (تحریک به خشونت یا نفرت و جرایم نفرت) که اخیراً پیشنهاد شده است، هدف باشد. در اختیار داشتن موادی که نفرت انگیز تلقی می شود جرم محسوب می شود. را قانون یک کابوس آزادی بیان است قانون آن را به ،وان جرم در اختیار داشتن مواد مضر» و همچنین «نفی، انکار یا بی اهمیت جلوه دادن فاحش نسل کشی، جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و جنایات علیه صلح» می داند. این قانون به صراحت قصد مبارزه با “اشکال و بیان نژادپرستی و بیگانه هراسی از طریق قو،ن کیفری” را بیان می کند.

آنچه در مورد قانون بسیار قابل توجه است این است که اجازه می دهد تا شهروندان را به دلیل “تهیه یا در اختیار داشتن موادی که به دلیل ویژگی های محافظت شده آنها باعث تحریک خشونت یا نفرت علیه افراد شود.” این می تواند عمیقاً نه تنها در بیان سیاسی بلکه در بیان ادبی نیز نفوذ کند.

بار دیگر، لایحه ،ون خوشبختانه در مجلس خواهد مرد. با این حال، منع، کننده همان فرسایش ارزش های آزادی بیان است که در کشورهای دیگر از کانادا گرفته تا آلمان و بریت،ا دیده ایم.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/17/،use-bill-would-criminalize-social-media-postings-supporting-white-supremacy-or-replacement-theory/