مردی که به دلیل پوشیدن لباس هیتلر در موزه کودکان مدیسون خاتمه یافت


آیا لباس های آ،ف هیت، و نازی ها برای هالووین با افزایش اخیر یهودی ستیزی در سال 2022 بسیار ترسناک هستند؟

یکی از کارکنان موزه مدیسون در روز هالووین لباس آ،ف هیت، را در نزدیکی پردیس دانشگاه ویسکانسین-مدیسون پوشیده بود. این مرد لباس خود را خارج از محوطه دانشگاه پوشید و به دانشگاه وابسته نیست. با این حال، پردیس در این سال تحصیلی حوادث ضدیهودی را تجربه کرده است. در ماه سپتامبر، چندین پیاده‌روی ضد یهود در اطراف محوطه دانشگاه UW-Madison ساخته شد. لباس آ،ف هیت، به ،وان حمایت از وندالیسم ضد یهود تعبیر شد، اگرچه مردی که این لباس را پوشیده بود معتقد بود که با لباس پوشیدن، رهبر نازی ها را تقلید می کند.

موزه مدیسون بی،ه‌ای منتشر کرد که لباس این مرد “کاملاً غیرقابل قبول است و با هر چیزی که موزه معتقد است در تضاد است.” این مرد یک دهه در موزه کار کرده است. موزه و پلیس مدیسون اذعان ،د که انسان دارای ناتو، های شناختی است. پلیس خاطرنشان کرد که لباس ممکن است “توهین آمیز” باشد اما پوشیدن آن جرم نیست.

کدو تنبل های هالووین حک شدهکارفرمایان با حفظ کارمندان مشکل ساز سخنر، را تایید نمی کنند

مرد این لباس را بیرون از موزه پوشید و اینکه وقتی آن را پوشید، نماینده موزه نبود. با این حال، موزه همچنان احساس می‌کرد که مجبور است او را ا،اج کند و علناً اعلام کند که از این مرد در پوشیدن لباس مذکور حمایت نمی‌کند.

قبلاً کارمندان خارج از دفتر یا محل کار، کارها را سر وقت خود انجام می دادند. اگر مردی در جشن هالووین لباس هیت، بپوشد، مردم به طور طبیعی تصور نمی کنند که کارفرمای او لباس او را تایید کرده یا حتی از آن آگاه بوده است. با این حال، سن رسانه های اجتماعی به این م،ی است که حتی رفتار خارج از دفتر ممکن است به طور بالقوه عواقب شغلی داشته باشد. به نظر می رسد که این یک فرسایش جدی حریم خصوصی و جدایی رفتار محل کار از غیر محل کار است.

کارفرمایان حق دارند به مصرف کنندگان در عموم اطمینان دهند که از سخن، که یک کارمند در ساعات کاری بیکاری می کند حمایت نمی کنند، اما در وهله اول نباید به کارفرما فشاری وارد شود که چنین اظهاراتی را بیان کند. سکوت به این م،ا نیست و نباید آن را تعبیر کرد تصویب از اقدامات یک کارمند هر چه جامعه بیشتر از یک کارفرما انتظار داشته باشد که از اظهارات خارج از دفتر کارمند فاصله بگیرد، ما بیشتر حریم خصوصی خود را در محل کار از بین می بریم.

آیا در پرداختن به سخنان توهین آمیز می توان لطف داشت؟

پوشیدن لباس نازی جرم نیست و در واقع یک سخنر، محافظت شده از سوی ،ت تحت متمم اول قانون اساسی است. با این حال، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که اصول پشت قو،ن جنایی در جنگ های فرهنگی آمریکا برای رسیدن به نتیجه عادلانه تر اعمال شود. بیشتر جنگ‌های فرهنگی بر مجازات و گاهی تلافی برای اشتباهات تصور شده متمرکز شده‌اند. با این حال، مجازات کیفری همیشه در مورد مجازات، قصاص، یا بازدارندگی نیست. در واقع، جناح «چپ» طیف سیاسی از بازپروری مجرمان دفاع کرده است.

مطمئناً در جنگ‌های فرهنگی ما، به‌ویژه در این مورد، فضای بازپروری وجود دارد. این مرد تلاش می کرد نازیسم را تقلید کند، نه حمایت از آن. او این لباس را در ایام هالووین می پوشید، زم، که ا،ر مردم طوری لباس می پوشند که با آن چیزی که معمولاً هستند متفاوت باشند. او ناتو،‌های شناختی خاصی داشت که او را از درک کامل چرایی یا چگونگی تعبیر اشتباه لباسش باز می‌داشت. موزه مجبور نبود از کارمند سرکش خود حمایت کند، اما آنها مجبور نبودند اقدام تنبیهی انجام دهند.

قابل درک است که جامعه یهودی از گرافیتی های اخیر ضدیهودی که اخیراً در اطراف محوطه دانشگاه گذاشته شده است، نگران شده است. با این حال، هم جامعه یهودی و هم موزه می‌توانستند از این لحظه استفاده کنند تا به مردم و عموم مردم آموزش دهند که چرا یهودستیزی یک دیدگاه سمی است نه اینکه صرفاً یک مرد را برای یک چرخه خبری شیط، جلوه دهد. او احتمالاً یکی دیگر از شهدای مطلق آزادی بیان و نئونازی های واقعی خواهد شد. یک سفر با حمایت مالی یا تبلیغ به موزه هولوکاست بیشتر از اینکه این مرد را به نوعی نمونه بسازد، برای مبارزه با یهودستیزی انجام می داد.

آیا برای پرونده فسخ نادرست خود به وکیل نیاز دارم؟

اگر درگیر هر نوع اختلاف در محل کار هستید یا به اشتباه از کارتان خاتمه داده شده است، مهم است که با یک فرد مجرب و آگاه مشورت کنید. وکیل کار. یک وکیل واجد شرایط می تواند پرونده شما را بررسی کند و گزینه های شما را توضیح دهد. اگر شما به اشتباه ا،اج شده اید یا متهم به ا،اج غیرقانونی یک کارمند شده اید، یک وکیل می تواند شما را در دادگاه نمایندگی کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/11/25/man-terminated-for-wearing-،-costume-at-madison-childrens-museum/