پرزیدنت بایدن با اعتراف کوبنده سکوت طولانی را می شکند – جاناتان تورلی


رئیس جمهور جو بایدن چیزی دارد که می خواهد مردم بدانند. پس از کشف مواد بسیار طبقه بندی شده در دفتر سابق بایدن، گاراژ و کتابخانه او، رئیس جمهور می خواست یک چیز (و فقط یک چیز) را کاملاً روشن کند:پشیمان نیستم

این لحظه ای بود که با مشاهدات فاجعه بار او رقابت کرد که در حالی که مواد طبقه بندی شده در گاراژ او یافت شد، این یک گاراژ قفل شده است که شورولت کوروت استینگری 1967 محبوب او را نیز در خود جای داده بود.

در حالی که “استاندارد کوروت” بایدن برای ذخیره اسناد طبقه بندی شده گیج کننده بود، اظهارات او مبنی بر “تاسف نیست” کاملاً خشمگین است. همچنین با داشتن یک مشاور ویژه در این زمینه بسیار ،انه است. رئیس جمهور یا بر این باور است که رابرت کی هور، بازپرس ویژه، تمام این ماجرا را بررسی خواهد کرد یا تمام تلاش خود را می کند تا دست خود را با یک اتهام جنایی به زور انجام دهد.

بایدن پس از چند روز سنگ اندازی در مطبوعات، حتی از اینکه درباره این موضوع پرسیده شد، ناراحت شد. او از پناهگاه خود در کاخ سفید بیرون آمد تا از آسیب‌های طوفان در کالیفرنیا بازدید کند و از قرب،ان به ،وان یک سپر انس، مجازی استفاده کرد: «می‌د،د، رک و پوست کنده، من را آزار می‌دهد این است که ما در اینجا با یک مشکل جدی صحبت می‌کنیم. ما در مورد آنچه اتفاق می افتد صحبت می کنیم. و مردم آمریکا به خوبی درک نمی کنند که چرا شما در این مورد از من سؤال نمی کنید.»

مشکل اینجاست که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که در حالی که رئیس‌جمهور پشیمان نیست، مردم ا،راً پشیمان هستند. ا،ر شهروندان رفتار او را سهل انگاری می دانند. تقریباً دو سوم بر این باورند که کنگره باید از رئیس جمهور تحقیق کند. از جمله الف ا،ریت دموکراتس شصت درصد معتقدند که او با مطالب طبقه بندی شده نامن، عمل کرده است.

با این وجود، بایدن پس از روزها درگیر شدن با این دستیاران و نظرسنجی ها، تصمیم گرفت به طور کامل و مطلق پشیم، یا مسئولیت را انکار کند. برای بسیاری از ما که بایدن و خانواده‌اش را در این سال‌ها دنبال می‌کنیم، تعجب‌آور نبود.

من در ابتدای این رسوایی نوشتم که «سکوت بایدن جای تعجب ندارد. بایدن همیشه در ابراز انزجار بهتر از مسئولیت بوده است. او بارها و بارها به م،ای واقعی کلمه جلوی دوربین‌ها هجوم آورده است تا دیگران را، اغلب بی‌اساس، به اتهام جنایت محکوم کند. او منتظر تحقیقات نیست، چه رسد به محاکمه.» زم، که کار به سوء رفتار ادعایی خود برسد، بایدن منحرف می شود، انکار می کند، اما به ندرت مسئولیت آن را اعلام می کند.

نظرات روز پنجشنبه بایدن ک،یک بود. او ابتدا با استفاده از قرب،ان کالیفرنیا منحرف شد. او سپس هرگونه مسئولیت واقعی را رد کرد. علیرغم انتصاب یک بازپرس ویژه برای بررسی رفتار او، او از کل موضوع به ،وان چیزی شبیه به یافتن چکش قرضی یک همسایه از سال 2017 در گاراژ خود رد کرد: «ما متوجه شدیم که تعداد انگشت شماری از اسناد در جای اشتباهی ثبت شده است. ما بلافاصله آنها را به بایگ، و و، دادگستری تحویل دادیم … فکر می کنم شما خواهید دید که چیزی در آنجا وجود ندارد. پشیمان نیستم من آنچه را که وکلا به من گفته اند که می خواهند انجام دهم را دنبال می کنم. این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم. آنجا وجود ندارد.»

البته، یک مشاور ویژه نیز “آنجا” وجود دارد.

در واقع، هنگامی که در مورد اینکه آیا قو،ن طبقه بندی را جدی گرفته اید یا خیر، مورد بررسی قرار می گیرید، هرگز ایده خوبی نیست که بدون ابراز پشیم، در معرض دید عموم قرار بگیرید. این بی،ه درست از مدرسه دفاع جنایی ال، بالدوین بود و ادعا می کرد که اسلحه این کار را انجام داده است. خوشبختانه، رئیس جمهور (هنوز) نمی گوید که کوروت این کار را انجام داده است.

از آنجایی که استاندارد، سوء استفاده فاحش از شواهد طبقه بندی شده است، آ،ین کاری که می خواهید انجام دهید این است که یک نگرش به شدت سهل انگارانه نسبت به کشف مطالب بسیار طبقه بندی شده در فضاهای خصوصی مختلف خود را منتقل کنید. رئیس جمهور حتی اضافه کرد که “منتظر این است که این موضوع به سرعت حل شود.” هنگامی که به مشاور ویژه می گویید که این مسئله مهمی نیست، این حل سریع کمتر محتمل است. این دقیقاً نوع نگرش است که منجر به ذخیره مواد طبقه بندی شده با کوروت شما می شود.

تصور اینکه چگونه تیم حقوقی و سیاسی بایدن این بهترین رویکرد را در زم، که رئیس جمهور در نهایت سکوت خود را ش،ت، تصور کند. بین انکار و رد جرم ادعایی تفاوت وجود دارد. به ،وان یک وکیل م،ع جنایی، زم، که موکلی تحت بازجویی است، علناً جدیت یک جنایت بالقوه را رد می کند، من را متاسف می کند. برای ا،ر متهمان، این به م،ای “ریش شیر” است و دادستان ها با این رویکرد مهربانانه برخورد نمی کنند.

البته رئیس جمهور می تواند روی اظهارات قبلی خود حساب کند که «هیچ ، با بایدن مخالفت نمی کند” با این حال، او ممکن است ،مت آرام را با صدای بلند بگوید و هور را در موقعیتی زودرس و ناراحت کننده قرار دهد. یک «آنجا» وجود دارد. این شواهد طبقه بندی شده در مکان هایی مانند گاراژ است. بایدن با بیان اینکه این احتمالاً به سرعت به پایان می رسد، نه تنها قدرد، کمی از جدی بودن جنایت ادعایی، بلکه از جدیت تحقیقات نیز نشان می دهد. او نه تنها هور را شبیه یک قایق یا رمز است. او بالدوین را شبیه یک نابغه مقایسه می کند.

نسخه ای از این ستون نیز در Fox.com ظاهر شد

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2023/01/20/i-have-no-regrets-president-biden-breaks-long-silence-with-shattering-admission/